שואפים להוביל? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל המידע:

אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
תפנית » קורס ניהול חדשנות ובינה מלאכותית (AI)

ניהול חדשנות ובינה מלאכותית (AI)


קורס זה נלמד באופן היברידי – ניתן ללמוד מהקמפוס או מהבית, לפי בחירתך






חדש! הרשמה מקוונת


מהיום ניתן להירשם בקלות, במהירות וביעילות ללימודי תעודה בניהול בהרשמה מקוונת מכל מחשב או מכשיר נייד, ביום או בלילה, בכל ימות השבוע, כולל סופי שבוע - ללא הגבלה.

תהליך פשוט:

תהליך ההרשמה המקוונת הוא מהיר ופשוט - בוחרים שלוחה שבה תרצי/ה ללמוד, ומקבלים את כל פרטי הקורס.

הרשמה בטוחה:

מערכת ההרשמה המקוונת שלנו מבטיחה אבטחה ופרטיות מרביות של כל המידע האישי והתשלומים שלכם.



מרכז מקצועי קורס חדשנות: מר יניב פרימק
מומחה לאסטרטגיה בתחומי הדיגיטל, מוצר וחדשנות, בעל 15 שנות נסיון בתכנון והוצאה לפועל של פרויקטים בתחומי הרובוטיקה, סייבר, מכשור רפואי, Deep Tech ופלטפורמות תוכן גדולות. מנטור ב Techstars Tel Aviv ומלווה חברות מתאם Labs02, מלמד בבינתחומי קורס ליזמים.

רקע


בעולם המשתנה לנגד עינינו במהירות אדירה נוצר צורך להבין מה היא חדשנות וכיצד ניתן ליישם אותה בפועל. הכלים החדשים שמעמידה לרשותנו הבינה המלאכותית, שמתקדמת במהירות אשר מפתיעה גם את הוגֶיהָ, מאפשרים לנו לעשות דברים שעד לא מזמן לא היינו חולמים לעשות בכוחות עצמנו.
קורס ניהול חדשנות ובינה מלאכותית אינו עוד קורס סטנדרטי, אלא מרחב למידה פעיל, המזמין את המשתתפים לחוות את החדשנות ואת זירת הבינה המלאכותית מבפנים: להבין חדשנות ובינה מלאכותית, לתרגל אותן, לפגוש יזמים חדשנים, ולבסוף לנסות ולחדש בכוחות עצמם.

נבחרת המומחים של קורס חדשנות

גיא אסיף
כותב ועורך בעל רקע עיתונאי עשיר, מעצב אווירה ומומחה לפיתוח קונספטים דיסרפטיביים עבור מותגים. הבעלים של בית הקונספטים אלנבי. בין המהלכים האסטרטגיים והקריאטיביים עטורי הפרסים שהוביל נמנים מותגים כסודה סטרים, ספוטיפיי, ורבים אחרים.
בועז לביא
כותב, במאי ומעצב משחקים, מרצה על בינה מלאכותית ואלגוריתמים יצירתיים. המציא ופיתח את משחק הלוח הוירטואלי Shobo, ששוחק ע"י מאות אלפי שחקנים בפייסבוק, ופותח מחדש לסמארטפון בשיתוף פעולה סינגפורי-ישראלי.
מיה שנור
דירקטורית, יועצת בכירה, מרצה ומנטורית לתהליכי פיתוח עסקי, חדשנות ואסטרטגיה.מומחית בניהול חברות והובלת תהליכי M&A. מעל 20 שנות נסיון בתפקידים בכירים במשק. מנהלת את חברות הבנות, מיזוגים ורכישות בחטיבת ההגנה האוירית ברפאל.
רן מרכזי
מילא תפקידים מרכזיים בענקיות כמו דייסון, ספידו וסמסונג, והנהיג בהן תהליכי חדשנות פורצי דרך. הוא משמש כמייסד והמנכ"ל של Factor127, חברה שמתמחה בפיתוח אסטרטגיית צמיחה עבור חברות בינלאומיות כמו Wix, Harley Davidson, Bugaboo, Thales.
ד"ר אילן ששון
מנכ"ל DSG.AI, מומחה לבינה מלאכותית ומרצה לתארים מתקדמים בבינה מלאכותית, מדע הנתונים ומכונות לומדות בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב.
איילת גבע
מנהלת בכירה ומנכ״לית לשעבר עם כ-25 שנות ניסיון מעולמות החדשנות, AI והרפואה הדיגיטלית. בעלת רקע מוצק בפיתוח מערכות תומכות החלטה ובניהול נתונים. בעלת ניסיון ניהולי בבניית אסטרטגיות צמיחה, רווחיות וחדשנות מוצרית.
אדוארדו מיטלמן
מעצב בעולמות המיתוג, דיגיטל ובינה מלאכותית. בעלים של פירמת המיתוג Stratigo. מרצה בכיר לעיצוב רב-תחומי, עיצוב אינטראקטיבי (UX / UI) ו-עיצוב בעזרת סביבות בינה מלאכותית. זכה ב 3 פרסים יוקרתיים מטעם "קרן התרבות אמריקה-ישראל - קרן שרת" ו-14 פרסי עיצוב נוספים בארץ ובעולם.
מיכה ריזלינג
זוכה פרס האמי, עם שלל אקזיטים בתחומו ובעל חלק בפיתוח ה-USB יחד עם דב מורן, מהווה דמות מובילה ומשפיעה בתעשיית הטכנולוגיה.

מטרת קורס חדשנות


  • הקניית מבט פנורמי על תחום החדשנות וחשיבותו האדירה בשוק העבודה במאה ה-21
  • היכרות עם תחום הבינה המלאכותית והכלים החדשניים שהיא מעמידה לרשותנו
  • הקניית ארגז כלים לחשיבה חדשנית והטמעתה במרחב המקצועי
  • תירגול ויישום של מתודות שונות להעלאה של רעיונות יצירתיים, ברירתם, פיתוחם וניהולם
  • תכנון, ביצוע והובלה של פרויקטים חדשניים תוך שימוש בשיטות פעולה ובכלים מקצועיים מתחומים שונים
  • הבנה עמוקה של תהליכי חדשנות שמשנים את העולם בלא הרף

מבנה הקורס


הקורס משלב בין לימוד תיאוריה והקניית כלים ופרק של סדנה מעשית, וורקשופ שבה יתרגלו בקבוצות את החומר הנלמד. במהלך השיעורים ישולבו מאסטרקלאסז של מומחים אורחים, וייחקרו מקרי מבחן עקרוניים בתחום החדשנות.
בנוסף לקאדר המרצים, נארח גם יזמים, אנשי מדיה ומומחים מדיסציפלינות שונות, שיאירו את הנושא מזוויות שונות ומפתיעות.
הכיתה תשמש כמעבדה של חדשנות ותארוג רשת חדשה של קשרים הדדיים שיוכלו להתפתח בעתיד לקשרים חבריים ועסקיים של ממש.

נושאי לימודי בקורס חדשנות


אסטרטגיות של חדשנות וה-DNA של מוצרים חדשניים
  • הבנת תפקיד החדשנות בעידן המודרני.
  • השפעת החדשנות על תהליכי עבודה וצמיחה בארגונים.
  • שאלות בסיס ביצירת חדשנות אפקטיבית
  • מתודות קונספטואליות לאבחון וסינון רעיונות חדשניים.

  • בינה מלאכותית וביג דאטה
  • הבנת תפקידי המפתח בתחום מדע הנתונים.
  • היכרות עם טכניקות וכלים לניתוח נתונים.
  • אילו סוגי תובנות ויישומים ניתן להפיק מניתוח נתונים
  • מבט לעתיד של תחום מדע הנתונים והחידושים שבו.

  • מחוללי דימויים ותמונות
  • הבנת היסודות של אינטליגנציה מלאכותית גנרטיבית.
  • הכרות והתנסות עם מודלי Diffusion
  • עולם הבינה המלאכותית - רקע, הזדמנויות ואתגרים
  • סקירה של מקרי בוחן בולטים
  • הכרה ושימוש יעיל בפרומפטים ליצירת דימויים.
  • עבודה עם פלטפורמות כמו Ideogram, MidJourney, Stable Diffusion.
  • אינטגרציה של טקסט, דימויים, וידאו וסאונד.
  • טקסט, וידאו וסאונד: הבנת שילוב מדיות שונות בתהליכי יצירה.
  • הדגמת יכולות של PikaLabs, RunwayML, Krea.ai, Luma, Kling.ai
  • תהליכי בימוי אנימציה ושילוב בין סביבות

  • מחוללי טקסטים ואמנות הפרומפט
  • הבנת תהליכי העבודה עם מודלי שפה.
  • כיצד לאמן מודלים ולהבין את השפעת האימון על תוצריהם.
  • מהו הפרומפט? הגדרת הפרומפט והשפעתו על תוצאות המודלים.
  • שימושים מגוונים במחוללי שפה ממחקר ועד סיעור מוחות.
  • טכניקות לבניית פרומפטים מדויקים ויעילים.
  • זיהוי ותיקון טעויות נפוצות בתוצרים של מודלי שפה.
  • שיבה צעד צעד (Chain of thoughts): גישות מתקדמות לפרומפטים מורכבים.
  • עבודה עם מודלים בדרכים יצירתיות ולא שגרתיות.

  • בינה מלאכותית בהקשר יישומי
  • תיאום ציפיות והבנה של מה בינה מלאכותית יכולה ואינה יכולה לעשות.
  • הבנת תהליכים פנימיים במודלים של AI.
  • איך מלמדים מודל לחשוב.
  • ניתוח המגבלות והפוטנציאל של AI.
  • איך מטמיעים בינה מלאכותית בארגונים גדולים.

  • תוכנית עסקית גנרטיבית
  • תכנון וכתיבת תכניות עסקיות בעזרת AI.
  • איך AI יכול לסייע בזיקוק מידע לתוכניות עסקיות.

  • האקתון: הצגת פרויקט גמר
  • הצגת פרויקטי גמר: פיתוח והצגת פתרונות חדשניים תוך שימוש בבינה מלאכותית.

  • קהל היעד


    • מנהלים בארגון המעוניינים לקבל כלים בתחום החדשנות
    • מובילי חדשנות בארגון
    • מנהלי שיווק, פיתוח עסקי
    • יזמים, מובילי סטרטאפים

    היקף הלימודים

    • הקורס נלמד בהיקף של 40 שעות לימוד אקדמיות

    דרישות הקורס


    • נוכחות ב-80% מהמפגשים

    תעודה


    לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה מטעם מערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה.


    שאלות נפוצות על קורס חדשנות וניהול הלכה למעשה







    אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

    דף הבית
    לצור קשר דרך טלפון
    השארת פרטים