לימודי ייעוץ עסקי
התחרות הקשה בשוק מחייבת מיומנויות ומקצועיות בתחומים שונים ומגוונים, החל מניהול מסודר של הנושאים הכספיים,
דרך הניהול השוטף של הרכש, ועד ניהול אפקטיבי של מערך השיווק והמכירות.
ייעוץ עסקי הוא תהליך שבמסגרתו מלווה יועץ עסקי את העסק, החל משלביו הראשוניים ביותר, או בעת התרחבות העסק או שיקומו, במטרה להעניק לו שירות רחב ומקצועי לשם קידום מטרותיו, ולסייע לו לייעל את התנהלותו הכלכלית תוך שימת דגש בסביבה בה פועל העסק: ניהול נכון של תזרים המזומנים, ניהול משא ומתן מול בנקים, ספקים ועובדים, התמודדות עם משברים עסקיים ועוד.
במסגרת הקורס ישולבו כלים מעולמות הייעוץ והאימון אשר מאפשרים ליועץ לא רק להיות בעל יֶדע מקצועי, אלא גם ללוות את העסק ואת בעליו, ולתמוך בהם עד להשגת המטרות העסקיות, באמצעות הכנת תוכניות עסקיות אופרטיביות.
המרצים שלנו
מתמחה בליווי חברות וארגונים מובילים להגדלת המכירות החל מהאסטרטגיה הראשונית ועד למכירה הסופית. לשעבר סמנכ"ל השיווק וחבר הנהלה בבנק הישיר הראשון וכותב הספר, "הסודות הכמוסים של אנשי המכירות הטובים בעולם".
"ניהולית אחזקות והשקעות בע"מ" היא קבוצת חברות ייעוץ וניהול אסטרטגי, שיווקי וארגוני והדרכת מנהלים ועובדים בתחום בארגונים ציבוריים (רשויות מקומיות, בתי חולים, בתי ספר ומכללות, מרכזי תרבות וספורט), עסקים וחברות מובילות בישראל (תחומי מזון, תקשורת, רכב, אופנה , בנקים).
מייסד ומנכ"ל סיקום גלובל, מרצה בינ"ל לשיווק ומודיעין תחרותי באקדמיה, בסקטור הציבורי ובסקטור הפרטי. זוכה פרס מרצה השנה לשנת 2019 בתחום המודיעין ע"י הארגון הבינלאומי המוביל ללימודי מודיעין IAFIE. לשעבר חבר ועדת ההיגוי של הפורום הישראלי למודיעין תחרותי (פימ"ת) ועורך מידעון האינטליג'נס.
מרצים ממעוף משרד הכלכלה שיסבירו לכם איך להיקלט כיועצים במעוף
מרצים מבתי התוכנה ליועצים
מרצים מתחום הבנקאות
מטרות קורס ייעוץ עסקי
- הכשרה ואימון של הלומדים לליווי עסקים באופן המקצועי ביותר; הקניית כלים שיסייעו להבין כיצד יש לבצע אבחון עסקי ולבנות תוכנית עבודה
- הקניית יֶדע נרחב ב-4 תחומי ידע מרכזיים: פיננסים - ניתוח מערכות הנהלת חשבונות ודוחות כספיים של העסק, ניהול תזרים מזומנים, תמחיר, יבוא ויצוא, רכש, וגיוס אשראי בנקאי וחוץ-בנקאי
- הקניית כלים לחשיבה אסטרטגית בניהול: כלֵי ייעוץ, כלֵי משא ומתן, בניית תוכנית עסקית ותוכניות עבודה
משפטים – –מיסוי, מבנה משפטי של עסקים, ורגולציה בניהול עסקים בישראל, מבנה ארגוני של עסקים קטנים וחברות משפחתיות
שיווק ומכירות - בניית מערכי שיווק ומכירות, זכיינות, אמנות המכירה וההשפעה, מערכי שירות ותקשורת עם לקוחות העסק
שיפור ביצועים - בניית תהליכים לעסק, ניהול צוותי עובדים, בניית תוכניות עסקיות למשקיעים בנקים
נושאי הלימוד העיקריים
- מבוא לייעוץ עסקי, היכרות עם העסק והענף, ועיצוב רושם ראשוני.
- צורת העבודה הנכונה בין יועץ עסקי לרואה החשבון, והנהלת החשבונות של העסק.
- חברות משפחתיות – כאבי צמיחה וממריצי צמיחה, תפקיד היועץ בעסקים משפחתיים והמעבר הבין דורי.
- אבחון עסקי – בניית תוכנית עבודה שיווקית וכלכלית תוך בחינת ניהול סיכונים, מודלים לבניית תוכנית עבודה על פי סוג העסק.
- בניית תוכנית מכירות לעסק – ייעוץ במכירות, תסריט שיחה, טיפול בהתנגדויות.
- ייעוץ שיווקי – בניית תוכנית שיווק, ניהול מדיה חברתית
- אסטרטגיות הפרסום.
- ניהול צוותי עובדים – הנעת עובדים, מודל ההשפעה בניהול עובדים, מנגנון התאמת מערכת היעדים למבנה השכר, מנגנון עבודה אפקטיבי בין הבעלים לעובדים.
- מודלים פיננסיים ככלי בתכנון עסקי – עקרונות תכנון עסקי, הערכת שווי עסקים, הכרת תוכנות לניהול חשבונות, יזמות עסקית.
- היבטי המיסוי בעסק – שיקולי המיסוי בקבלת החלטות עסקיות, הבחנה בין יחיד לחברה, ניהול ספרים, הוצאות מוכרת, חובות אבודים, מס ערך מוסף – עוסק מורשה ועוסק פטור.
- עקרונות תמחיר ותיקצוב – בניית תקציב במישור המעשי, תימחור שירות ומוצר, פרויקטים ומכרזים, ייבוא וייצוא והשפעתם.
- ניהול פיננסי ותזרים מזומנים – ניהול תזרים מזומנים תקופתי, תרגום מודל פיננסי ותקציב לתזרים מזומנים.
- גיוס הלוואות ומימון חוץ-בנקאי ועבודה מול בנקים – סקירה של מקורות מימון לעסק, הלוואות בערבות מדינה, מיחזור הלוואות התנהלות נכונה מול הבנקים, אובליגו.
- היבטים משפטיים ורגולציה – היבטים משפטיים בהקמת עסק, שותפות עסקית, חוזים, זכיינות, דיני עבודה, החוק לצמצום התשלום במזומן.
- ביטוח וחיסכון ארוך-טווח (עובדים, מעסיק, עסק) – פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות, אובדן כושר עבודה, ביטוח עסק, ביטוח לאומי.
- בניית תוכנית עסקית ושיווקית.
- אימון לעסקים – מיומנות בתקשורת בין-אישית, העברת מסר בצורה אפקטיבית, יצירת עניין ושליטה בקהל, כיצד מתווים אווירה של יצירתיות וחדשנות בתוך ארגון.
- ניהול קונפליקטים, משא ומתן עסקי, גישור, פישור.
קהל היעד
- המעוניינים לעסוק בייעוץ עסקי כמקצוע, וללמוד להטמיע בעסקים את יסודות הניהול הנכון לעסק, כדי להצליח מבחינה עסקית וכלכלית.
- המבקשים לפתוח עסק, בעלי עסקים קיימים, ובעלי עיסוקים משלימים, כגון: מאמנים, יועצים פיננסיים, יועצי משכנתאות, יועצים לכלכלת המשפחה, יועצי שיווק ומכירות, מנהלים, כלכלנים, רואי חשבון ועורכי דין.
- הקורס מתאים גם כהעשרה מקצועית לשכירים בתפקידי ניהול, וגם לשם בניית קריירה שנייה ו/או יצירת מקור הכנסה נוסף לפורשי צה"ל ומשטרה ועוד.
תנאי קבלה
- תואר ראשון – עדיפות בתחומים רלבנטיים (הנדסת תעשייה וניהול, מינהל עסקים, כלכלה, ראיית חשבון, מקצועות הנדסיים, עיצוב תעשייתי ועוד)
- ניסיון בהדרכה, בייעוץ, ובהובלת פרויקטים * קבלתם של מועמדים שאינם בעלי תואר אקדמי תאושר על סמך ריאיון, ובהתבסס על הניסיון האישי הרלבנטי שלהם בעולם העסקים.
שיטת הלימוד
הלימודים כוללים הרצאות פרונטליות ותירגול מעשי. כל חומרי הלימוד יחולקו למשתתפי הקורס, כולל מצגות, מידע מקצועי, תרגילים ומחשבונים.
פרקטיקום
הפרקטיקום (התנסות מעשית) יתמקד בליווי עסק לפי בחירת המשתתף, בהיקף של 55 שעות.
במהלך ההתנסות תינתן הדרכה אישית וקבוצתית של מרצי הקורס.
משך קורס ייעוץ עסקי והיקפו
הקורס נלמד בהיקף של 180 שעות אקדמיות, במסגרת 25 מפגשים פרונטליים בני 5 שעות כל מפגש; 55 שעות פרקטיקום מעשי לתרגול הנלמד בליווי עסק כולל הדרכות כלליות לליווי וייעוץ במסגרת הקורס ובאופן אישי.
דרישות הקורס
- נוכחות ב-80% מהמפגשים.
- הגשת פרויקט גמר והצגתו
- השתתפות בפרקטיקום
תעודה
לבוגרי הקורס ייעוץ עסקי תוענק בתום הלימודים ועם העמידה בחובותיהם תעודה מטעם תפנית – בית הספר למנהלים של האוניברסיטה הפתוחה.