מרכז מקצועי ומרצה בכיר: אבירם פלג
אבירם פלג הוא מעצב ומאפיין בוגר בצלאל, בעל 15 שנות ניסיון בעיצוב ואיפיון חווית משתמש במוצרים דיגיטליים, שימש כ-Head of Design and UX במספר חברות והוביל פרויקטים בהיקף בינלאומי, כמו כן הוא מכהן כראש מסלול "UX \ UI" בלימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה.
בעברו עבד כארט דיירקטור בחברת הפרסום העולמית JWT Digital, וכמעצב motion בחברת ברודקאסט (לקוחות כגון: סלקום, Yes, Bezeq, אל-על, מקדונלדס ועוד).
מה זה UX חווית המשתמש?
UX זה ראשי תיבות של User Experience והכוונה להתמקדות בפונקציונליות ובנוחות השימוש של המשתמשים במוצר (אפליקציה, תוכנה, אתר ושירותי אינטרנט, תוכנה ומערכות מידע). תעשיית ההיי-טק, הדיגיטל והחברות הגדולות במשק מבינות שיש צורך בשני בעלי תפקידים: המעצב - שאחראי על עיצוב המוצר עצמו, ומאפיין UX שאחראי על עבודת המחקר במטרה לייצר חוויה קלה, יעילה ואינטואיטיבית למשתשמים במוצר.
הקורס שלנו משלב בין ידע תיאורטי עשיר יחד עם התנסות ותרגול מעשי. תהליך הלמידה יכלול היכרות עם מושגי יסוד מתחום חוויית המשתמש, חשיפה להיבטים מדעיים ועקרונות פסיכולוגיים, ביצוע מחקר משתמשים מקדים, תכנון ארכיטקטורת מידע באמצעות שיטות עבודה שונות, כלי ניתוח לבדיקות שימושיות, ניתוח מקרי בוחן (case study) מהארץ ומהעולם, פיצוח אתגרים אמיתיים ומציאת פתרונות ועד תרגול מעשי שוטף והגשת פרויקט גמר אישי.
הקורס שלנו כולל את סך הכלים והשיטות המעשיות הנדרשות כדי לעסוק במקצוע המבוקש כיום בשוק העבודה.
מה תדעו עם סיום קורס UX Design ?
- ביצוע מחקר UX באופן עצמאי ולגבש קונספט מנצח
- תכנון ארכיטקטורת מידע ולאפיין Wireframes מקצועיים ומדויקים
- קבלת החלטות UX בהתאם לשיקולים מדעיים מתחום הפסיכולוגיה
- ניהול פרויקטים מול אנשי תעשייה בתחום ה-UX
- בניית מוקאפים למוצרים דיגיטליים באמצעות תוכנת פיגמה
איפה עובדים עם סיום הלימודים?
- חברות סטארט-אפ
- חברות בניית אתרים
- חברות פרויקטים
- סוכנויות מדיה חברתית ושיווק דיגיטלי
- חברות עיצוב ופיתוח של מערכות תוכנה
- עצמאים הנותנים שירות לחברות בתחום זה
נושאי הלימוד בקורס UX DESIGN למוצרים דיגיטליים
מבוא לעולם חווית המשתמש
נתחיל בהבנה מהו ממשק ונכיר את עקרונות הבסיס של חוויית משתמש אופטימלית תוך הבנת היחס המיוחד שבין מוצר למותג. נכיר את תפקיד המאפיין, ההבדל בינו למעצב ומה הלכה למעשה המאפיין עושה.
תהליכי איפיון ומחקר
נצלול אל העולם הקוגניטיבי המרתק של המשתמשים והאופן בו הם מפרשים את האינטראקציה עם הממשק הדיגיטלי. נכיר כלי מחקר שונים שיעזרו לנו לקבל החלטות לשיפור תמידי של הממשק. נשים דגש על מסע לקוח, קהלי יעד ופרסונות.
ארכיטקטורת מידע
מרכיב משמעותי בתהליך המחקר הוא לפענח ולהבין את היררכיית המידע המרכיבה את המוצר וזאת במטרה לייצר ממשק אינטואיטיבי ויעיל. מערכת ניווט קלה לתפעול בשילוב עם מסכים פשוטים להבנה ולביצוע פעולות יעניקו למשתמשים חוויה חיובית רצויה.
תוכנת פיגמה
כרטיס הביקור שלכם לתעשייה - במהלך הלימודים תתחילו ביישום בפועל של כל נושאי הלימוד לכדי פרויקט גמר. תתחילו משלב איפיון המוצר מהבסיס ועד הכנת העיצוב והפרוטוטייפ הסופי.
פרויקט גמר
המפגש עם עצמנו באמצעות המצלמה -
הביטוי האישי שלנו באמצעות הצילום היצירתי.
כמה היכן ומתי?
- הקורס כולל 13 מפגשים ובסך הכל 52 שעות לימוד אקדמיות במשך כ- 3.5 חודשים
- הקורס יתקיים פעם בשבוע בשעות הערב - באופן מקוון
למה ללמוד UX בבית הספר חשיפה?
- סביבת לימודים מתקדמת הכוללת מעבדות מדיה, חדר עריכה וחדר תרגול
- בית הספר הינו חלק מגוף ציבורי ותיק ומוכר - האוניברסיטה הפתוחה
- מיקום מרכזי נגיש לתחבורה ציבורית וכמובן, חנייה חינם
- מערך תרגולים תומך - לרשות הסטודנטים מערכת תרגולים תומכת בהנחיית מתרגל מומחה, התרגול איננו חובה אלא ניתן כשירות חינם לסטודנטים ומהווה השלמה ותוספת לקורס הטכנולוגיים
למי מיועד הקורס?
- מעצבים גרפיים ומעצבי מוצר המעוניינים להתמחות באפיון UX
- בוגרי בתי ספר לעיצוב שלא למדו אפיון ממשקים וחוויית משתמש
- מנהלי מוצר ואנשים העוסקים בתחומי הדיגיטל אשר מעוניינים להתמחות באפיון UX
תנאי קבלה
- שליטה בשפה האנגלית – קריאה וכתיבה חובה
- היכרות בסיסית/ רקע קודם בתחומי הדיגיטל, ניהול מוצר, עיצוב וכדומה
- רקע לימודי קודם מתחומי העיצוב, התקשורת הדיגיטלית וכדומה – יתרון
תעודה
לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה מטעם בית ספר חשיפה - האוניברסיטה הפתוחה, לימודי החוץ.
כתבות שעשויות לעניין אותך:
להבין את המשתמש
בכתבה זו נתמקד במרכיבים המרכזיים של חוויית משתמש, ובדרך שקורס ה-UX בבית הספר ״חשיפה״ מכין את הסטודנטים להצלחה בתחום זה.
בכתבה זו נתמקד במרכיבים המרכזיים של חוויית משתמש, ובדרך שקורס ה-UX בבית הספר ״חשיפה״ מכין את הסטודנטים להצלחה בתחום זה.
מס' הקורס: 68355