הצעד הבא בקריירה היצירתית שלך מתחיל כאן – השאירו פרטים:
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » קורס לפיתוח ועיצוב משחקי וידאו - התמחות במשחקי מחשב וקונסולות

קורס לפיתוח ועיצוב משחקי וידאו - התמחות במשחקי מחשב וקונסולות



חדש! הרשמה מקוונת


מהיום ניתן להירשם בקלות, במהירות וביעילות ללימודי אומנויות התקשורת והדיגיטל בהרשמה מקוונת מכל מחשב או מכשיר נייד, ביום או בלילה, בכל ימות השבוע, כולל סופי שבוע - ללא הגבלה.

תהליך פשוט:

תהליך ההרשמה המקוונת הוא מהיר ופשוט - בוחרים שלוחה שבה תרצי/ה ללמוד, ומקבלים את כל פרטי הקורס.

הרשמה בטוחה:

מערכת ההרשמה המקוונת שלנו מבטיחה אבטחה ופרטיות מרביות של כל המידע האישי והתשלומים שלכם.



המסלול לפיתוח משחקים הינו תוכנית לימודים מקצועיים שנועדה ללמד ולהכשיר את הדור הבא של אנשי תעשיית המשחקים בארץ.
התוכנית מכילה מגוון רחב של נושאים ומקצועות מתעשיית המשחקים, כאשר הדגש העיקרי הוא על רכישת כישורים מתקדמים בתחומים העיקריים של עיצוב/אפיון משחקים, תלת מימד, מנועים גרפיים וארט, ובנוסף היכרות עם נושאים מקיפים נוספים כמו סאונד, תסריטאות, פוטושופ ועמידה מול קהל.

סגל ההוראה:*

יובל בן הלל
ראש המסלול והמרכז המקצועי של התכנית.
מומחה לעיצוב עלילה אינטראקטיבית ופיתוח משחקים
אורן שמעון
מעצב וארטדירקטור בתחום הדיגיטל. בעל סטודיו עצמאי לגרפיקה.
דניאל יחזקאלי
מלחין למשחקי מחשב ומפיק מוזיקלי. הוא מתמחה בנקודת המפגש בין מוזיקה, טכנולוגיה ותודעה.
שושי בנדבה
מרצה לעמידה מול קהל- מומחית לעמידה מול קהל ופרזנטציה מעולה דרך כלים מעולם המשחק.


אור בן-שבת
מנהל מוצר, מעצב שלבים ומשחקים, יועץ לחברות גיימינג ומרצה ללבל דזיין.
רומי ארדן
יוצרת ומפתחת XR, משחקים, הקרנות וידאו גנרטיביות, וחוויות אינטראקטיביות.
עידו רטנר
אנימטור ויוצר עצמאי בעיקר בתלת מימד (מאיה), מתמחה גם באפטר אפקטס, מרצה ותיק לתלת מימד במאיה, בוגר בצלאל.
רבקה תמסיס
בוגרת תואר שני M.Des בעיצוב ופיתוח משחקים דיגיטלים בשנקר.
*רשימת המרצים חלקית ונתונה לשינויים

קהל היעד


התוכנית מיועדת לכל מי שמתעניין בתחום המשחקים ושואף להפוך למעצב ומפתח משחקים, בין אם כקריירה בתעשיית המשחקים או כהעשרה עצמית שתהפוך תחביב להתמחות.

תכנית הלימודים בעיצוב ופיתוח משחקי וידאו



סמסטר א


בסמסטר הראשון נתמקד בהיכרות עם העולם של משחקי הוידאו, דרך מגוון רחב של נושאים, שיטות עבודה וכלים ראשוניים שיעזרו לנו להבין מהם משחקים וכיצד נוכל להתחיל לבנות משחקים טובים.
  • עיצוב משחק Game Design– כל הטיפים החשובים ליצירת משחק וידאו מוצלח, הבנת המקום של משחקים בחיינו והיתרונות של המדיום האינטראקטיבי ליצירת חוויה יחודית.
  • תכנות מונחה יוניטי Unity3D – למידת העבודה עם מנוע המשחקים Unity בדו-מימד ובתלת-מימד, תוך שימוש בכתיבת קוד בשפת C#.
  • תרגול טכני בתוכנת UNITY3D– עבודה אישית מול מתרגל ללמידת מנוע המשחקים Unity.
  • סאונד במשחקים – היכרות מעשית עם האפשרויות להעשרת חוויית המשחק בעזרת מוזיקה וקטעי סאונד, ושימוש בתוכנות המאפשרות להקליט ולהלחין בעצמנו.
  • סדנת לינקדאין - Linkedin- קבלת כלים מקצועיים לשימוש בפרופיל עסקי באתר LinkedIn, לשם קידום אישי ובניית קשרים לעתיד.
  • פוטושופ Photoshop– שימוש בתוכנת Photoshop לציור ולמניפולציות על תמונות, טקסטורות וכרזות.
  • סדנת עמידה מול קהל – התנסות אישית במכירת הרעיון למשחק וידאו, תוך קבלת כלים אפקטיביים לבניית פרזנטציות והעברתן עם הומור.
  • ההיסטוריה של משחקי הוידאו – היכרות עם התמורות שנעשו בעיצוב משחקי הוידאו, כדי ללמוד מהצלחות וכשלונות קודמים ולקבל מאגר אפשרויות לעיצוב משחקים.


סמסטר ב


בסמסטר השני נרחיב את הכלים המקצועיים והביקורתיים בפיתוח משחקי וידאו. נתנסה בעבודה קבוצתית על משחק משותף ונתרגל בניית שלבי משחק שנועדו ליצור חוויה מעניינת, המעוצבת בשפה חזותית אחידה.
  • מתודולוגיות פיתוח משחק בצוות – עיצוב ופיתוח משחק ראשון בצוות, תוך למידת הדרך בה משחק נבנה באיטרציות קצרות לשם קבלת פידבק במהלך פלייטסטינג.
  • תרגול טכני בתוכנת UNITY3D– עבודה קבוצתית מול מתרגל כדי לממש במנוע המשחקים Unity את הקונספט של המשחק הראשוני בצוות.
  • חוויית משתמש UX/UI – בחינה מעמיקה לתוך הדרכים בהן ממשק המשתמש יכול להשפיע לחיוב על חוויית המשחק, במטרה לשדרג את הממשק והחווייה של המשחק הראשוני בצוות.
  • עיצוב שלבים 2D/3D – היכרות עם התפקיד של "מעצב/ת שלבים" בתעשיה, והתנסות מעשית עם האפשרויות של עיצוב המרחב בו נשחק.
  • ארט, עיצוב וקריאייטיב למשחקי וידאו – פיתוח הארט למשחק, מהשלב הראשוני של עיצוב הקונספט ארט בעזרת תוכנות A.I. ועד מציאת הסגנון הכללי והאחידות של כלל חלקי הארט במשחק.
  • עיצוב נרטיב אינטראקטיבי – כלים בסיסיים לכתיבת עלילה עשירה עם דמויות אמינות ומעוררות הזדהות, לשם כתיבת סצנה עם אפרויות בחירה משמעותיות.
  • עקרונות מידול והנפשה (MAYA)– היכרות עם האפשרויות הבסיסיות של תוכנת המידול Maya, ליצירת מודלים בתלת-מימד.


סמסטר ג


בסמסטר האחרון נתמקצע בעבודת עיצוב המשחק לקראת העבודה על פרויקט הגמר. זמן מיוחד ינתן להיכרות עם אנשי מקצוע העובדים בתעשיית המשחקים בישראל.
  • מנוע משחקים UNREAL– העתקת הידע מיוניטי למנוע המשחקים Unreal, המאפשר גם פיתוח משחק ללא קוד.
  • הסוציולוגיה של משחקי הוידאו – פגישה עם קהל השחקניות והשחקנים כדי להבין את הפוליטיקה של משחקי הוידאו, לשם מחקר חברתי שנועד לעזור לנו לקבל החלטות על עיצוב המשחק בהתאם לקהילה.
  • עקרונות מידול והנפשה מתקדמים (MAYA)– שימוש מתקדם בתוכנת המידול Maya ליצירת מערכות מונפשות ומורכבות.
  • סדנאות והרצאות אורח – סדנאות מתחלפות בנושאים עדכניים, והרצאות אורח מבוגרות ובוגרים של לימודי פיתוח משחקים אשר השתלבו בתעשיה.
  • פרויקט גמר – חלוקה לצוותי עבודה לשם עיצוב ופיתוח מכוון של משחק, המיועד לתיק העבודות האישי.

* יתכנו שינויים קלים.
קיום סיור השטח מותנה ביכולת והיענות החברה המארחת.

משך הלימודים


הלימודים יתקיימו פעמיים בשבוע במשך 3 סמסטרים.
התוכנית כוללת 461 שעות לימוד מעשי, ובנוסף עבודות בית ויצירת משחקים.

תנאי קבלה


  • יֶדע והבנה בתפעול מחשבים (רמת אינטרנט, סקייפ, גוגל דרייב וכיו"ב).
  • יֶדע בסיסי באנגלית
  • ריאיון קבלה אישי

סביבת הלימודים


בית הספר חשיפה ממוקם בקריית חינוך תל אביב (שושנה פרסיץ 13), וכולל כיתות לימוד ומעבדות מדיה מצוידות, חדר תרגול הפתוח בכל שעות היום וצוות מתרגלים מקצועי.
שפע של חנייה בחינם וקפיטריה.

בתוכנית שלנו תוכלו למצוא:


  • יותר מעשרה מרצים שונים - כדי שתקבלו מגוון דעות ונסיון רחב ככל שניתן.
  • סדנאות ייחודיות להעשרה כגון עמידה מול קהל, סדנת לינקדאין ועוד.
  • שעות תרגול בנוסף למערכת במקצועות הטכניים כגון תכנות, Unity3D ועוד.
  • סיום התוכנית מעניק נקודות זכות אקדמיות – בלעדי בביה"ס חשיפה.
  • גישת Hands on - התנסות מעשית בכל קורס (אצלנו אין רק "חומר תיאורטי").

אז מה באמת תדעו לעשות בסיום הלימודים?


בסוף המסלול תדעו ליצור משחקים, במתודולוגיות העבודה המתקדמות והנכונות איתן עובדים בתעשייה עצמה:
  • המצאת קונספט – רעיון, הגדרת תמצית החוויה, מחקר שוק ומתחרים, הגדרת היתרונות, חדשנות ומקוריות שבו.
  • אפיון המשחק – הגדרה מפורטת של על מערכות המשחק - עלילה, ארכיטקטורת מוצר, מבני מסכים, שליטה, חוקים, דמויות, טכנולוגיה ועוד.
  • ניהול פרויקט – יצירת תוכנית עבודה מפורטת ביחידים, זוגות וקבוצות לעבודה מסודרת לפי תעדופים וניהול סיכונים.
  • יצירת שפה עיצובית לאלמנטים השונים שבמשחק בדו ותלת מימד.
  • כתיבת מסמכי דרישות מפורטים, בסטנדרטים הכי גבוהים שיש.
  • בחירת טכנולוגיה ופלטפורמה – מנועי משחק דו ותלת מימד, שפה קוד, שימוש ביכולות פלטפורמה (למשל מסכי מגע).
  • מימוש המשחק - בניית אבי טיפוס, תכנות המערכות השונות, אנימציות, אפקטים, סאונד.
  • ביצוע של בדיקות משתמשים/שחקנים, איזון המשחק.
  • יצירת מעטפת שיווקית, בניית הצגה רשמית למוצר ולפרויקט, והצגתו במגוון אופנים שונים (למשקיע, לשוק, למנהל וכו').

תעודה


לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה מטעם בית ספר חשיפה - האוניברסיטה הפתוחה, לימודי החוץ.





אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים