אנו רואים לנגד עינינו מעצב מוצר דיגיטלי (Digital Product Designer) אשר מעורב בהליך פיתוח מוצר – החל בשלב הרעיון הקריאטיבי, דרך איפיון חוויית המשתמש, וכלה במיתוגו ובעיצובו החזותי.
תחומי הלימוד העיקריים:
תחום עיצוב גרפי/תקשורת חזותית
תחום UX/UI- עיצוב ואיפיון המוצר, ממשק וחוויית המשתמש (Web, אפליקציה)
תחום זה כולל את הקורסים:
- מבוא לעיצוב אינטראקטיבי – ממשקים וחווית משתמש
- עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות 1 – אתר רספונסיבי Cross Platform (מותאם למגוון פלטפורמות)
- עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות 2 – דגש על פלטפורמות מובייל
- ליווי בבניית תיק עבודות חוצה-פלטפורמות
תחום טכנולוגי (תוכנות)
- figma - המיועדת לעיצוב אובייקטים במרחב וממשקי משתמש
- Photoshop - המיועדת לעיצוב ולעריכה של תמונות
- Illustrator - המסייעת בעיצוב ובעבודה וקטורית
- Wordpress - המשמשת לעיצוב ולהקמה של אתרים
- After Effects - שהיא כלי לעיצוב בתנועה
בנוסף, התוכנית חושפת את הסטודנטים לכלי עבודה נוספים (כמו כלֵי איפיון ופרוטוטייפ - Figma), ומתבססת על הידע הטכנולוגי הנרכש במסגרת הלימודים.
השיעורים בנויים משילוב של הרצאות וחומר עיוני, תרגילים בכיתה, ושורת תרגילים ופרויקטים מעשיים שהסטודנטים מבצעים כעבודת בית.
התוכנית מיועדת לכל מי שמתעניין ברכישת מקצוע מבוקש - עיצוב גרפי של מוצרים דיגיטליים עכשוויים - Digital Product Designer ושואף לבנות לעצמו קריירה כמעצב גרפי ומאפיין (UX/UI) מוצרים דיגיטליים בתעשיית האינטראקטיב וההיי-טק.
תקציר תכנית הלימודים:
השפה החזותית לדפוס ולדיגיטל
בקורס זה יוקנו כלים בסיסיים ושיטות לעיצוב, תוך הכרת רכיבי השפה החזותית במדיה המודפסת והדיגיטלית, לימודם, הבנתם ושימוש בטרמינולוגיה של עולם העיצוב.
בקורס זה יוקנו כלים בסיסיים ושיטות לעיצוב, תוך הכרת רכיבי השפה החזותית במדיה המודפסת והדיגיטלית, לימודם, הבנתם ושימוש בטרמינולוגיה של עולם העיצוב.
טיפוגרפיה לדפוס ולדיגיטל
קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים שבהם משולבים תירגול מעשי, הרצאות וביקורת עבודות.
קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים שבהם משולבים תירגול מעשי, הרצאות וביקורת עבודות.
סדנת Photoshop
וסדנת Illustrator
הכרת כלי התוכנות; עבודה נכונה עם מגוון אפשרויות : צבע, מילוי, קו ועוד; הכנת מסמך לדפוס; הוספת מלל ועריכת תכונותיו; יצירת אפקטים, תלת-ממד, הצללות ועיוותים; ועוד.
וסדנת Illustrator
הכרת כלי התוכנות; עבודה נכונה עם מגוון אפשרויות : צבע, מילוי, קו ועוד; הכנת מסמך לדפוס; הוספת מלל ועריכת תכונותיו; יצירת אפקטים, תלת-ממד, הצללות ועיוותים; ועוד.
הדימוי והעברת מסר לדפוס ולדיגיטל
בקורס הסטודנטים יבססו את הרגישות החזותית ואת מיומנות העיצוב, תוך העמקת הידע וההתנסות בכלים שנרכשו בקורס יסודות השפה החזותית בסמסטר הקודם.
בקורס הסטודנטים יבססו את הרגישות החזותית ואת מיומנות העיצוב, תוך העמקת הידע וההתנסות בכלים שנרכשו בקורס יסודות השפה החזותית בסמסטר הקודם.
מבוא לעיצוב גרפי UX/UIאינטראקטיבי
קורס המבוא מהווה תשתית ובסיס ללימודי המדיה הדיגיטלית והאינטראקטיב. בקורס נכיר את הרקע להתפתחות המדיה ואת המגמות השונות בה.
קורס המבוא מהווה תשתית ובסיס ללימודי המדיה הדיגיטלית והאינטראקטיב. בקורס נכיר את הרקע להתפתחות המדיה ואת המגמות השונות בה.
Figma - תוכנת עיצוב
עיצוב אלמנטים ואובייקטים במרחב ובגדלים משתנים לעיצוב ממשקי משתמש כמו אתרי אינטרנט ואפליקציות.
עיצוב אלמנטים ואובייקטים במרחב ובגדלים משתנים לעיצוב ממשקי משתמש כמו אתרי אינטרנט ואפליקציות.
עיצוב אתרים ודפי
נחיתה ב-Wordpress
זהו קורס טכנולוגי ללימוד תוכנה. מדובר על תוכנת קוד פתוח שבאמצעותה ניתן לעצב ולהקים אתרים, בלוגים, וממשקים דיגיטליים רספונסיביים.
נחיתה ב-Wordpress
זהו קורס טכנולוגי ללימוד תוכנה. מדובר על תוכנת קוד פתוח שבאמצעותה ניתן לעצב ולהקים אתרים, בלוגים, וממשקים דיגיטליים רספונסיביים.
עיצוב בתנועה
After Effects
תוכנת הקומפוזיציה והאפקטים לעיצוב בתנועה ולווידאו המאפשרת שילוב תמונות וקטעי וידאו, עם אלמנטים גרפיים, צבע, מלל ותלת מימד ליצירת סרטונים לצורכי פרסום בפלטפורמות הדיגיטליות.
After Effects
תוכנת הקומפוזיציה והאפקטים לעיצוב בתנועה ולווידאו המאפשרת שילוב תמונות וקטעי וידאו, עם אלמנטים גרפיים, צבע, מלל ותלת מימד ליצירת סרטונים לצורכי פרסום בפלטפורמות הדיגיטליות.
עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות : אתר רספונסיבי
איפיון ועיצוב ממשק - אתר רספונסיבי ודפי נחיתה - Cross Platform.
יישום ארגז הכלים משני הסמסטרים הראשונים להליך מתודולוגי אחד – איפיון ועיצוב מוצר דיגיטלי.
איפיון ועיצוב ממשק - אתר רספונסיבי ודפי נחיתה - Cross Platform.
יישום ארגז הכלים משני הסמסטרים הראשונים להליך מתודולוגי אחד – איפיון ועיצוב מוצר דיגיטלי.
סדנת מיתוג וקריאטיב
במהלך הסדנה ירכשו הסטודנטים יכולות פיתוח מתודות עבודה, ויתנסו באופן מעשי בתהליך מיתוג, החל מִשְלַב המחקר והאיפיון, ועד לתרגום ערכי המותג ואישיותו.
במהלך הסדנה ירכשו הסטודנטים יכולות פיתוח מתודות עבודה, ויתנסו באופן מעשי בתהליך מיתוג, החל מִשְלַב המחקר והאיפיון, ועד לתרגום ערכי המותג ואישיותו.
עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות: פלטפורמות מובייל
איפיון (UX) ועיצוב ממשק (UI) מתקדם עם דגש על פלטפורמות מובייל. בקורס זה הסטודנטים מטמיעים ומיישמים את ארגז הכלים שנלמדו במהלך הלימודים, ומתקדמים ליצירת פרויקט הגמר
איפיון (UX) ועיצוב ממשק (UI) מתקדם עם דגש על פלטפורמות מובייל. בקורס זה הסטודנטים מטמיעים ומיישמים את ארגז הכלים שנלמדו במהלך הלימודים, ומתקדמים ליצירת פרויקט הגמר
פרויקט גמר ליווי בבניית תיק העבודות
בניית תיק העבודות כולל את פרויקט הגמר, וכן מספר פרויקטים נבחרים נוספים שהסטודנט ביצע במהלך הלימודים. תהליך בחירת העבודות הנוספות ושיפורן הנו רשות ויעשה בליווי מנחה מקצועי.
בניית תיק העבודות כולל את פרויקט הגמר, וכן מספר פרויקטים נבחרים נוספים שהסטודנט ביצע במהלך הלימודים. תהליך בחירת העבודות הנוספות ושיפורן הנו רשות ויעשה בליווי מנחה מקצועי.
אז מה באמת תדעו לעשות בסוף תכנית הלימודים?
עם סיום לימודיכם בתוכנית זו תדעו לעצב מוצרים דיגיטליים ומוצרי פרסום במתודולוגיות העבודה המתקדמות והנכונות הנהוגות כיום בתעשייה:
- פיתוח קונספט עיצובי
- עיצוב גרפי תדמיתי (לוגו, כרזה, מודעה וכו')
- תכנון הממשק (UI) חוויית המשתמש - (UX) ויצירת העיצוב הגרפי של המוצר
- איפיון המוצר וקהלי היעד
- מיתוג המוצר באמצעות איפיון השפה הגרפית, הטיפוגרפיה והדימוי החזותי
- עיצוב גרפי של מיגוון אתרי אינטרנט ואפליקציות תוך שימוש בשפה גרפית עדכנית
- עיצוב מארז דיגיטלי – עיצוב בתנועה
בסיום הלימודים יהיה בידיכם תיק עבודות, הכולל את פרויקט הגמר שלכם, וכן מספר פרויקטים נוספים שביצעתם במהלך הלימודים. תיק עבודות זה הוא הכרחי לשם ההשתלבות בתעשייה ובעבודה בתחום העיצוב.
איפה ומתי?
לימודי עיצוב גרפי לדיגיטל UX/UI מתקיימים בבית הספר חשיפה - קריית חינוך, תל אביב (רח’ שושנה פרסיץ 13). הקורסים נלמדים בכיתות לימוד, במעבדות מצוידות, ובחדר תירגול הפתוח בכל שעות היום - בסיוע צוות מתרגלים מקצועי.
יש שפע חנייה בחינם, ולרשות התלמידים עומדת קפיטריה.
לבחירתכם - אפשר ללמוד לימודי יום או לימודי ערב.
היקף הלימודים: לימודי עיצוב גרפי לדיגיטל UX/UI כוללים 429 שעות לימוד מעשי, ובנוסף, כ-150 שעות תירגול תוכנות כללי וכ-85 שעות פרויקט. זמן נוסף יוקדש מחוץ לשעות הלימוד לתרגילים ולעבודות בית.
משך הלימודים: 4 סמסטרים.
תנאי קבלה
- הקבלה לתוכנית זו מותנית בריאיון אישי ובמילוי שאלון הכולל מספר משימות יצירה.
- יֶדע בסיסי באנגלית.
שילוב לימודי תעודה עם לימודי תואר ראשון
לימודי עיצוב גרפי לדיגיטל UX/UI מקנים נקודות זכות לשילוב או להמשך לימודים לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה במסגרת הלימודים האקדמיים.
הסטודנטים שלומדים גם במסלול האקדמי וגם במסלולים המקצועיים מקבלים הנחה בשכר הלימוד ללימודי התעודה.
תעודה
לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה מטעם בית ספר חשיפה - האוניברסיטה הפתוחה, לימודי החוץ.
סגל ההוראה:*
אבירם פלג
ראש תחום עיצוב. מעצב ומאפיין בוגר בצלאל, בעל 15 שנות ניסיון בעיצוב ואיפיון חווית משתמש במוצרים דיגיטליים, שימש כ-Head of Design and UX במספר חברות והוביל פרויקטים בהיקף בינלאומי. בעברו עבד כארט דיירקטור בחברת הפרסום העולמית JWT Digital, וכמעצב motion בחברת ברודקאסט (לקוחות כגון: סלקום, Yes, Bezeq, אל-על, מקדונלדס ועוד).
ראש תחום עיצוב. מעצב ומאפיין בוגר בצלאל, בעל 15 שנות ניסיון בעיצוב ואיפיון חווית משתמש במוצרים דיגיטליים, שימש כ-Head of Design and UX במספר חברות והוביל פרויקטים בהיקף בינלאומי. בעברו עבד כארט דיירקטור בחברת הפרסום העולמית JWT Digital, וכמעצב motion בחברת ברודקאסט (לקוחות כגון: סלקום, Yes, Bezeq, אל-על, מקדונלדס ועוד).
שחר קפל
מעצב גרפי, מומחה בגיבוש אסטרטגיית מותג ובאפיון ועיצוב חווית משתמש.
מעצב גרפי, מומחה בגיבוש אסטרטגיית מותג ובאפיון ועיצוב חווית משתמש.
רונה שפייזמן
מעצבת גרפי המתמחה בעיצוב טיפוגרפי ואינפוגרפיקה
מעצבת גרפי המתמחה בעיצוב טיפוגרפי ואינפוגרפיקה
יוני לוי
מומחה לאסטרטגיות תדמית, מיתוג, איפיון ועיצוב ממשקים ותקשורת חזותית.
מומחה לאסטרטגיות תדמית, מיתוג, איפיון ועיצוב ממשקים ותקשורת חזותית.
יעל טל
מעצבת. מתמחה באנימציית סרטוני מושן גרפיקס ועיצוב גרפי.
מעצבת. מתמחה באנימציית סרטוני מושן גרפיקס ועיצוב גרפי.
אוליה של פטרטי
מעצבת גרפית, מתמחה במרקטינג, UX UI ויצירת סטוריטלינג מיתוגי
מעצבת גרפית, מתמחה במרקטינג, UX UI ויצירת סטוריטלינג מיתוגי
גל נדב
אנימטור מאייר ומעצב משחקים ואפליקציות לאינטרנט ולסלולר.
אנימטור מאייר ומעצב משחקים ואפליקציות לאינטרנט ולסלולר.
רינת הדר
מעצבת גרפית בעלת סטודיו המתמחה במיתוג. בוגרת תואר שני בבצלאל בהצטיינות.
מעצבת גרפית בעלת סטודיו המתמחה במיתוג. בוגרת תואר שני בבצלאל בהצטיינות.
שמעון אורן
ארטדיירקטור בתחום הדיגיטל מומחה בטכנולוגיות וכלים דיגיטליים
ארטדיירקטור בתחום הדיגיטל מומחה בטכנולוגיות וכלים דיגיטליים
מאיה גור
מעצבת גרפית ומאיירת המתמחה בעיצוב טיפוגרפי מורכב.
מעצבת גרפית ומאיירת המתמחה בעיצוב טיפוגרפי מורכב.
ענבל לוור
מעצבת גרפית, מומחית בעיצוב למרקטינג ומיתוג.
מעצבת גרפית, מומחית בעיצוב למרקטינג ומיתוג.
פירוט הקורסים: לימודי עיצוב גרפי לדיגיטל
השפה החזותית לדפוס ולדיגיטל
קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים שבהם משולבים תירגולים בכיתה, עבודה מעשית, הרצאות, וביקורת עבודות
בקורס זה יוקנו לסטודנטים כלים בסיסיים ושיטות לעיצוב, תוך הכרת רכיבי השפה החזותית במדיה המודפסת והדיגיטלית, הבנתם ושימוש בטרמינולוגיה של עולם העיצוב. במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים יכולות חשיבה קריאטיבית ויכולות ביטוי חזותיות.
תוכני הקורס: קו, צורה, קומפוזיציה, חלל, תורת הצבע, גריד ופורמט, חומריות וטקסטורות, היררכיה ופרופורציות, מקצב ותנועה.
טיפוגרפיה לדפוס ולדיגיטל
קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים שבהם משולבים תירגול מעשי, הרצאות וביקורת עבודות. קורס זה מבסס את הרגישות החזותית של הסטודנט לצורניות הטיפוגרפית.
במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים יכולות לעבודה נכונה עם טיפוגרפיה, כאמצעי נוסף וחשוב בשפה החזותית. הליך לימוד טיפוגרפיה מתחיל בפירוק האותיות ממשמעותן המילולית, והכרת האות כצורה גרפית בעלת מבנה ואופי דינמי ייחודי המסתגל לסביבה ולמדיה בה היא מתקיימת (דפוס ודיגיטל).
תוכני הקורס: אות, מילה, משפט, גוש, פונט, רווח ומשקל, יחידת טקסט כאמצעי להעברת מסר, הדימוי הטיפוגרפי, עימוד טיפוגרפי וגריד, קריאות טיפוגרפיות בפורמטים שונים.
סדנת (Photoshop ) פוטושופ+ סדנת Illustrator אילוסטטור
מטרת הקורס: לימוד היישומים של התוכנות Photoshop ו - Illustrator.
הכרת מושגי יסוד בעולם הגרפי והבנתם; הכרת כלי התוכנות; עבודה נכונה עם מגוון אפשרויות בקביעת תכונות: צבע, מילוי, קו ועוד; הכנת מסמך לדפוס; הוספת מלל ועריכת תכונותיו; יצירת אפקטים, תלת-ממד, הצללות ועיוותים; ייצוא וייבוא קבצים; הכרת שיטות עבודה נכונות ויעילות, טיפים ועוד.
נושאי הלימוד: לימוד תפריטים ותפריטי משנה; עיבוד תמונה; עבודה בשכבות; סוגי קבצים, דחיסה ושמירה; טבלת הצבעים; עיבוד טיפוגרפי; סריקה ושילוב דימויים דיגיטליים בתמונה ועוד
הדימוי והעברת מסר לדפוס ולדיגיטל
קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים שבהם משולבים תירגולים בכיתה, עבודה מעשית, הרצאות, וביקורת עבודות.
בקורס הסטודנטים יבססו את הרגישות החזותית ואת מיומנות העיצוב, תוך העמקת הידע וההתנסות בכלים שנרכשו בקורס יסודות השפה החזותית בסמסטר הקודם.
במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים יכולות לפיתוח אמצעֵי הביטוי העצמי, וכן יכירו ויישמו מיגוון רחב של טכניקות גרפיות (הפשטה צורנית, איור, צילום, טכניקות מעורבות ועוד).
במסגרת הקורס ישתמשו הסטודנטים בדימויים ובחומרי גלם סגנוניים, וכן בטכניקות איור שונות לצורך העברת מסרים רעיוניים ממוקדים.
תוכני הקורס: תימצות והפשטה, סמל, תנועה, דימוי בודד, חיבור בין דימוי וטקסט, דימוי וסדרה, פיתוח שפה חזותית אחידה ואישית ויישומה במיגוון פורמטים, ייצוג המאפיינים החזותיים בפתרונות המשדרים מסר מוגדר.
מבוא לעיצוב גרפי UX/UI אינטראקטיבי
קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים שבהם משולבים עבודה מעשית, הרצאות, וביקורת עבודות.
קורס המבוא מהווה תשתית ובסיס ללימודי המדיה הדיגיטלית והאינטראקטיב. בקורס נכיר את הרקע להתפתחות המדיה ואת המגמות השונות בה, וכן את התפקידים השונים שיש למעצב במרחב האינטראקטיבי.
במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים מיומנות בפיתוח מתודות עבודה, ויתנסו באופן מעשי בתהליכי איפיון ממשקי משתמש.
Figma - תוכנת עיצוב
Figma היא תוכנה לעיצוב גרפי המאפשרת למעצבים ולצוותים לעבוד יחד וליצור עיצובים, משלב התכנון הראשוני עד שלב הפיתוח.
Figma מתמחה בעיצוב ממוקד בממשק משתמש (UI) ועיצוב חוויית משתמש (UX), והיא מאפשרת למעצבים ליצור פרוטוטיפים אינטראקטיביים, לערוך ולעבוד על עיצובים בזמן אמת, ולשתף אותם בקלות עם אנשים אחרים בצוות.
עיצוב אתרים ודפי נחיתה ב-Wordpress בוורדפרס
זהו קורס טכנולוגי ללימוד תוכנה במתכונת של שיעורים שבהם משולבים תירגולים מעשיים.וורדפרס היא תוכנת קוד פתוח שבאמצעותה ניתן לעצב ולהקים אתרים, בלוגים, וממשקים דיגיטליים רספונסיביים.
וורדפרס היא כיום את המערכת הפופולרית ביותר לבניית אתרים. היות שהיא מערכת קוד פתוח, וורדפרס שופעת כלי עיצוב ושיווק המתפתחים כל הזמן.
הקורס מקנה לסטודנטים יכולות הקמה של יישום דיגיטלי, תוך שימוש בתבניות הבסיס של המערכת, ועיצוב היישום על פי הגדרות סטייל אישיות. הקורס פותח צוהר להמשך לימוד סקרני ועצמאי של המערכת המתפתחת בצורה מתמדת.
עיצוב בתנועה (After Effects) אפטר אפקט
אפטר אפקטס (After Effects) היא תוכנת הקומפוזיציה והאפקטים לעיצוב בתנועה ולווידאו הנפוצה בעולם.
התוכנה מאפשרת שילוב תמונות וקטעי וידאו, עם אלמנטים גרפיים, צבע, מלל (בעברית) ותלת מימד ליצירת סרטונים לצורכי פרסום בפלטפורמות הדיגיטליות (יו-טיוב, באנרים באתרים, יצירת דמו ועוד).
הקורס מותאם לצורכי העבודה של המעצב הגרפי עבור הפלטפורמות הדיגיטליות ועולם הפרסום כיום. הסדנה מתקיימת במעבדה וכוללת הכשרה תיאורטית ומעשית.
עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות 1: אתר רספונסיבי
קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים המשלבים עבודה מעשית: איפיון ועיצוב ממשק - אתר רספונסיבי ודפי נחיתה - Cross Platform.
בקורס זה הסטודנטים מטמיעים ומיישמים את ארגז הכלים שנלמדו בשני הסמסטרים הראשונים להליך מתודולוגי אחד – איפיון ועיצוב מוצר דיגיטלי.
במהלך הסדנה ירכשו הסטודנטים יכולות פיתוח מתודות עבודה, ויתנסו באופן מעשי בתהליך פיתוח ממשק - החל מִשְלַב גיבוש רעיון, דרך איפיון חוויית המשתמש (UX), ועד לעיצוב הממשק (UI). הקורס שם דגש בתפיסת הממשק כמותג, ובמותג כחלק מחוויית המשתמש עצמה (BX). הקורס מתמקד במערכת היחסים של החוויה, עם השמישות והאסתטיקה.
תוכני הקורס: חוויית משתמש, שמישות ושימושיות, גיבוש קונספט קריאטיבי, דפוסי עיצוב לממשק דסקטופ ומובייל, ייצוג חזותי של מידע, עיצוב פונקציונלי, מיקרו-קופי.
סדנת מיתוג וקריאטיב
סדנה במתכונת של שיעורים המשלבים עבודה מעשית.
מותג הוא מונח המשקף את סך כל העמדות, הרגשות, והתפיסות הקיימים אצל הצרכנים (User) בנוגע למוצר, לארגון או לרעיון מסוים. בניית מותג היא למעשה יצירת יישות יש מאַיִן, העומדת בפני עצמה, ויש לה ערכים, אופי, ואישיות מִשֶלָה.
במהלך הסדנה ירכשו הסטודנטים יכולות פיתוח מתודות עבודה, ויתנסו באופן מעשי בתהליך מיתוג, החל מִשְלַב המחקר והאיפיון, ועד לתרגום ערכי המותג ואישיותו, לשפה ויזואלית אחידה ועקבית, הן במדיום המודפס והן במדיום הדיגיטלי כולל עיצוב בתנועה.
תוכני הקורס: מחקר תוכן, קהל יעד, אישיות המותג, הבטחה וערכי המותג, פיתוח ויצירה של שפת מותג מבודלת ומובהקת, יישום הליך המיתוג בתוצרים - במדיה המודפסת ובמדיה הדיגיטלית.
עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות 2: Cross Platform עם דגש על פלטפורמות מובייל
קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים המשלבים עבודה מעשית: איפיון (UX) ועיצוב ממשק (UI) מתקדם עם דגש על פלטפורמות מובייל. בקורס זה הסטודנטים מטמיעים ומיישמים את ארגז הכלים שנלמדו במהלך הלימודים, ומתקדמים ליצירת פרויקט הגמר
הסטודנטים קובעים את תוכנו של המוצר הדיגיטלי ואת צורתו, ואחראים על פיתוחו ומימושו. נושא פרויקט הגמר משקף את יכולות החשיבה, היצירתיות, ויכולות ההמחשה באמצעים חזותיים שנרכשו במהלך תקופת הלימודים.
פרויקט גמר ליווי בבניית תיק העבודות
לאחר סיום קורס עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות 2 וכחלק מתהליך הלמידה, יתקיימו שני מפגשי בקורת מקצועית על הפרויקטים.
בניית תיק העבודות כולל את פרויקט הגמר, וכן מספר פרויקטים נבחרים נוספים שהסטודנט ביצע במהלך הלימודים. תהליך בחירת העבודות הנוספות ושיפורן הנו רשות ויעשה בליווי מנחה מקצועי.
תיק עבודות דיגיטלי הוא הכרחי לשם ההשתלבות בתעשייה ובעבודה בתחום העיצוב.
שאלות נפוצות על עיצוב גרפי
עיצוב גרפי הוא מקצוע של ממש, המקנה לך את היכולת לקחת רעיון ולהפוך אותו לתוצר אסתטי-ויזואלי אשר מעביר מסר שיווקי-פרסומי תוך שימוש באלמנטים חזותיים - טקסט, תמונה, טקסטורה, רקע, גוֹפָן ועוד. העיצוב הגרפי הוא תחום מבוקש מאוד בקרב חברות וארגונים רבים, מפני שהוא נוגע בכל תחום בחיינו. עיצוב טקסטים מודפסים, אריזות למוצרי צריכה, לוגו, כרזות, שלטי חוצות, עטיפות ספרים, מגזינים ומודעות בעיתונים – בכל אלה מעורב עיצוב גרפי, וכך גם בבאנרים, דיוורים, אתרי אינטרנט, אפליקציות וממשקים דיגיטליים (UX/UI), וכן סרטי וידאו ואנימציה.
אם תחום היצירה והארט תמיד עניינו אותך, לצד אהבה עצומה לפרטים הכי קטנים ולאסתטיקה מושלמת - עיצוב גרפי הוא בשבילך. כאן יוכל הכישרון הטבעי שלך לבוא לידי ביטוי, ואף לעלות בכמה וכמה דרגות, עד לרמה מקצועית גבוהה שתאפשר לך להשתלב בתעשייה.
יחד עם יֶדע בתוכנות גרפיות נדרש המעצב הגרפי לרכוש גם כלים תיאורטיים; רק כך יוכל להפיק תוצר מקצועי אשר מעביר את המסר באופן מדויק. הרקע התיאורטי כולל הבנה של יסודות העיצוב, הגוֹפָנים (פונטים) והצבעים, מה מחבר ביניהם ומה יוצר ניגודיות, מה מבליט את המסר ומה מרחיק את המיקוד באלמנט זה או אחר. התוכנות הגרפיות (דוגמת פוטושופ, אילוסטרייטור, פיגמה ו-XD) מאפשרות למעצב הגרפי להשתמש באופן אפקטיבי באפקטים ובפילטרים הקיימים בהן, ולתרגם את הרעיון העיצובי לתוצר מוחשי.
אך בידע תיאורטי ומעשי אין די. מעצב גרפי לא רק מפעיל תוכנות עיצוב: פרט להכרת עולם עליו לחשוב "מחוץ לקופסה", איך להבליט את התוצר בתוך "ים" של עשרות ומאות מתחרים באותה הקטגוריה. גם זה חלק מן היצירתיות, שהיא חלק כה חשוב בתחום העיצוב הגרפי.
אך בידע תיאורטי ומעשי אין די. מעצב גרפי לא רק מפעיל תוכנות עיצוב: פרט להכרת עולם עליו לחשוב "מחוץ לקופסה", איך להבליט את התוצר בתוך "ים" של עשרות ומאות מתחרים באותה הקטגוריה. גם זה חלק מן היצירתיות, שהיא חלק כה חשוב בתחום העיצוב הגרפי.
העולם שלנו רווי במסרים, בתמונות ובטקסטים, ולכן המעצבות והמעצבים הגרפיים משתלבים בכל תחום ובכל זירה בתעשייה, החל מעסקים קטנים ובינוניים, עבור דרך חברות וארגונים גדולים, משרדי פרסום והפקה, וכלה בעבודה במסגרת חברות היי-טק וסטארט-אפים מובילים. לשם הנגשת המסרים העסקיים-שיווקיים-פרסומיים שלה זקוקה כל חברה לנשות ולאנשי מקצוע בעלי יֶדע, הבנה, וניסיון בעיצוב גרפי. זו זירה כמעט אינסופית.
מס' הקורס: 68345