למידע נוסף מלא/י פרטיך
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
לומדים שפה חדשה
חשיפהקורס UX לאפיון חווית משתמש – UX Design למוצרים דיגיטליים » להבין את המשתמש: איך קורס UX בבית הספר ״חשיפה״ יכול לשנות את תפיסתכם ביחס לעיצוב חוויית המשתמש

להבין את המשתמש: איך קורס UX בבית הספר ״חשיפה״ יכול לשנות את תפיסתכם ביחס לעיצוב חוויית המשתמש

בעידן הדיגיטלי, תחום חוויית המשתמש ( UX- User Experience) הוא גורם בעל חשיבות רבה יותר מאֵי-פעם. מנהלי פרויקטים דיגיטליים, מעצבי ממשקים ומפתחי מוצרים – כל אלה חייבים להבין את המרכיבים השונים של חוויית המשתמש כדי ליצור מוצרים שימושיים, נגישים ומזמינים.
בכתבה זו נתמקד במרכיבים המרכזיים של חוויית משתמש, ובדרך שקורס ה-UX בבית הספר ״חשיפה״ מכין את הסטודנטים להצלחה בתחום זה.

מה זה UX?


UX, או חוויית משתמש, הוא החוויה הכוללת של המשתמש במהלך השימוש במוצר או בשירות, במיוחד בסביבות דיגיטליות. המטרה של עיצוב UX היא להפוך את השימוש במוצר לפשוט, יעיל ונעים ככל האפשר, ולהתאים בצורה נכונה את הממשק לצורכי המשתמש. בהקשר זה חשוב להבחין בין UX לבין (User Interface) UI – שהוא המראה והתחושה הוויזואליים של המוצר.

למה UX חשוב?


השפעת חוויית המשתמש על ההצלחה של מוצר דיגיטלי היא חשובה מאין כמוה: בעוד חוויית משתמש טובה יכולה לעורר שביעות רצון גבוהה יותר, ליצור נאמנות למותג, ואפילו להשפיע על הכנסות החברה, חוויה גרועה יכולה לגרום תסכול, ולגרור נטישת משתמשים ופגיעה במוניטין של המוצר או המותג.

חשיבות UX בעידן ה-AI


עם התקדמות ה-AI – הבינה המלאכותית – נפתחו אינספור אפשרויות לשיפור חוויות המשתמש באמצעות אוטומציה והתאמה אישית. בינה מלאכותית יכולה לעבד ולהפיק מסקנות ממיגוון נתונים, וכך להקנות הבנה עמוקה יותר של צורכי המשתמשים והעדפותיהם.

מרכיבי חוויית משתמש טובה


כשמתכננים חוויית משתמש מעולה יש להתחשב בנגישות, בקלות השימוש במוצר, וכן ביעילות ובשביעות רצונם של המשתמשים. מעצבי UX צריכים לשלב את כל אלו בכל פרויקט עיצוב לצורך השגת התוצאה הטובה ביותר.

עבודת מעצב ומאפיין UX


מעצבי ומאפייני UX צריכים לבצע במסגרת תפקידם מחקר משתמשים, ליצור ארכיטקטורת מידע, לעצב אב-טיפוס, ולערוך בדיקות שימושיות. הם ממלאים תפקיד מרכזי ביצירת מוצרים שמשפרים את חיי היומיום של המשתמשים, החל במוצרים פשוטים כמו אפליקציות, וכלה במערכות דיגיטליות מורכבות המשמשות מאות אלפי אנשים.
הנה כמה דוגמאות הממחישות איך עיצוב חוויית המשתמש משפיע על המוצרים ועל השירותים שאנו משתמשים בהם מדי יום ביומו.
  • חיפוש בגוגל - מנוע החיפוש של Google הוא דוגמה מצוינת לעיצוב UX יוצא דופן. הממשק שלו פשוט ואינטואיטיבי, ויש בו תבנית חיפוש יחידה, שמיליארדי משתמשים ברחבי העולם מפעילים אותה בקלות ובנוחות. פיצ׳רים כגון הטקסט המוביל ותוצאות החיפוש האוטומטיות משפרים באופן משמעותי את נוחות השימוש
  • בפלטפורמה של Airbnb יש שורה של מרכיבים - מסנני החיפוש, תצוגת המפה והרישומים המפורטים עם ביקורות ותמונות – אשר מאפשרת למשתמשים למצוא ולהזמין מקום לינה ברחבי העולם בקלות ובאופן מותאם לכל משתמש, דבר שמשפר את חוויית המשתמש הכוללת.
  • במערכות SAAS מורכבות כדוגמת Monday יכול עיצוב חוויית משתמש להניב ערך רב לחברה ששמה דגש בחוויית שימוש נוחה ויעילה. תכנון ואיפיון אסטרטגי של כל עמוד במערכת בהתאם לקהלים שאליהם מוכוונת המערכת מגביר את הנטייה לפעולה ומשפר את חוויית הלקוח.
  • במערכות עזר לניווט ברכב כדוגמת WAZE יש אופטימיזציה של ממשק המשתמש במערכות הניווט כך שלא רק יהיה קריא, אלא גם יהיה קל להשתמש בו גם בעת נסיעה. איפיון של מוצר כזה דורש הבנה רבה של המודל המנטלי של המשתמש כאשר הוא מתנייד באמצעות רכב, על יתרונותיו ומגבלותיו.
  • קופות סופרמרקט בשירות עצמי מתוכננות כך שתהיינה אינטואיטיביות: על המסך מוצגות הוראות ברורות, סריקת הפריטים מתבצעת בכמה שלבים פשוטים, וכך גם שקילה וביצוע תשלום. העיצוב מקצר את זמני ההמתנה, ומאפשר ללקוחות לשלוט בחוויית התשלום שלהם.

קורס UX בבית הספר "חשיפה"


בית הספר חשיפה מציע קורס מקיף בתחום UX, המַקנה יֶדע תיאורטי לצד תירגול מעשי. התלמידים לומדים לפתח פתרונות יצירתיים ולממש אותם בפרויקטים אמיתיים, וכך, בסיום הלימודים, הם מוכנים לצאת לשוק העבודה המודרני.

כתב: אבירם פלג - מרכז מקצועי בקורס UX לאפיון חווית משתמש – UX Design למוצרים דיגיטליים , מומחה לעיצוב חוויית משתמש ומרצה בבית הספר "חשיפה".



אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים