הצעד הבא בקריירה היצירתית שלך מתחיל כאן – השאירו פרטים:
אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים
חשיפה » לימודי עיצוב גרפי לדיגיטל UX/UI

קורס עיצוב גרפי לדיגיטל UX/UI


התמחות בעיצוב גרפי, עיצוב מוצרים דיגיטליים, עיצוב ואיפיון UX/UI

חדש! הרשמה מקוונת


מהיום ניתן להירשם בקלות, במהירות וביעילות ללימודי אומנויות התקשורת והדיגיטל בהרשמה מקוונת מכל מחשב או מכשיר נייד, ביום או בלילה, בכל ימות השבוע, כולל סופי שבוע - ללא הגבלה.

תהליך פשוט:

תהליך ההרשמה המקוונת הוא מהיר ופשוט - בוחרים שלוחה שבה תרצי/ה ללמוד, ומקבלים את כל פרטי הקורס.

הרשמה בטוחה:

מערכת ההרשמה המקוונת שלנו מבטיחה אבטחה ופרטיות מרביות של כל המידע האישי והתשלומים שלכם.



לימודי עיצוב גרפי לדיגיטל UX/UI עם התמחות באיפיון ובעיצוב ממשק וחוויית משתמש (UX/UI) היא התוכנית המקצועית היחידה בישראל הנלמדת תחת פיקוח אקדמי ובמעטפת של האוניברסיטה הפתוחה.
אנו רואים לנגד עינינו מעצב מוצר דיגיטלי (Digital Product Designer) אשר מעורב בהליך פיתוח מוצר – החל בשלב הרעיון הקריאטיבי, דרך איפיון חוויית המשתמש, וכלה במיתוגו ובעיצובו החזותי.

סגל ההוראה*


אבירם פלג
ראש תחום עיצוב. מעצב ומאפיין בוגר בצלאל, בעל 15 שנות ניסיון בעיצוב ואיפיון חווית משתמש במוצרים דיגיטליים, שימש כ-Head of Design and UX במספר חברות והוביל פרויקטים בהיקף בינלאומי. בעברו עבד כארט דיירקטור בחברת הפרסום העולמית JWT Digital, וכמעצב motion בחברת ברודקאסט (לקוחות כגון: סלקום, Yes, Bezeq, אל-על, מקדונלדס ועוד).

שחר קפל
מעצב גרפי, מומחה בגיבוש אסטרטגיית מותג ובאפיון ועיצוב חווית משתמש.
רונה שפייזמן
מעצבת גרפי המתמחה בעיצוב טיפוגרפי ואינפוגרפיקה
יוני לוי
מומחה לאסטרטגיות תדמית, מיתוג, איפיון ועיצוב ממשקים ותקשורת חזותית.
יעל טל
מעצבת. מתמחה באנימציית סרטוני מושן גרפיקס ועיצוב גרפי.
אוליה של פטרטי
מעצבת גרפית, מתמחה במרקטינג, UX UI ויצירת סטוריטלינג מיתוגי
גל נדב
אנימטור מאייר ומעצב משחקים ואפליקציות לאינטרנט ולסלולר.
רינת הדר
מעצבת גרפית בעלת סטודיו המתמחה במיתוג. בוגרת תואר שני בבצלאל בהצטיינות.
שמעון אורן
ארטדיירקטור בתחום הדיגיטל מומחה בטכנולוגיות וכלים דיגיטליים
מאיה גור
מעצבת גרפית ומאיירת המתמחה בעיצוב טיפוגרפי מורכב.
ענבל לוור
מעצבת גרפית, מומחית בעיצוב למרקטינג ומיתוג.
*רשימת המרצים חלקית ונתונה לשינויים

למי זה מתאים?


התוכנית מיועדת לכל מי שמתעניין ברכישת מקצוע מבוקש - עיצוב גרפי של מוצרים דיגיטליים עכשוויים - Digital Product Designer ושואף לבנות לעצמו קריירה כמעצב גרפי ומאפיין (UX/UI) מוצרים דיגיטליים בתעשיית האינטראקטיב וההיי-טק.

תוכנית הלימודים



תחום עיצוב גרפי / תקשורת חזותית


קורסים אלו מקנים לסטודנט "ארגז כלים" עשיר ומגוון, תוך שימת דגש בפיתוח מיומנות מקצועית, חשיבה קריאטיבית ושפה אישית.
תחום זה כולל את הקורסים:
  • השפה החזותית לדפוס ולדיגיטל:
    קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים שבהם משולבים תירגולים בכיתה, עבודה מעשית, הרצאות, וביקורת עבודות. בקורס זה יוקנו לסטודנטים כלים בסיסיים ושיטות לעיצוב, תוך הכרת רכיבי השפה החזותית במדיה המודפסת והדיגיטלית, הבנתם ושימוש בטרמינולוגיה של עולם העיצוב. במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים יכולות חשיבה קריאטיבית ויכולות ביטוי חזותיות.
    תוכני הקורס: קו, צורה, קומפוזיציה, חלל, תורת הצבע, גריד ופורמט, חומריות וטקסטורות, היררכיה ופרופורציות, מקצב ותנועה.
  • טיפוגרפיה לדפוס ולדיגיטל:
    קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים שבהם משולבים תירגול מעשי, הרצאות וביקורת עבודות. קורס זה מבסס את הרגישות החזותית של הסטודנט לצורניות הטיפוגרפית. במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים יכולות לעבודה נכונה עם טיפוגרפיה, כאמצעי נוסף וחשוב בשפה החזותית. הליך לימוד טיפוגרפיה מתחיל בפירוק האותיות ממשמעותן המילולית, והכרת האות כצורה גרפית בעלת מבנה ואופי דינמי ייחודי המסתגל לסביבה ולמדיה בה היא מתקיימת (דפוס ודיגיטל).
    תוכני הקורס: אות, מילה, משפט, גוש, פונט, רווח ומשקל, יחידת טקסט כאמצעי להעברת מסר, הדימוי הטיפוגרפי, עימוד טיפוגרפי וגריד, קריאות טיפוגרפיות בפורמטים שונים.
  • הדימוי והעברת מסר לדפוס ולדיגיטל:
    קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים שבהם משולבים תירגולים בכיתה, עבודה מעשית, הרצאות, וביקורת עבודות.
    בקורס הסטודנטים יבססו את הרגישות החזותית ואת מיומנות העיצוב, תוך העמקת הידע וההתנסות בכלים שנרכשו בקורס יסודות השפה החזותית בסמסטר הקודם. במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים יכולות לפיתוח אמצעֵי הביטוי העצמי, וכן יכירו ויישמו מיגוון רחב של טכניקות גרפיות (הפשטה צורנית, איור, צילום, טכניקות מעורבות ועוד).
    במסגרת הקורס ישתמשו הסטודנטים בדימויים ובחומרי גלם סגנוניים, וכן בטכניקות איור שונות לצורך העברת מסרים רעיוניים ממוקדים.
    תוכני הקורס: תימצות והפשטה, סמל, תנועה, דימוי בודד, חיבור בין דימוי וטקסט, דימוי וסדרה, פיתוח שפה חזותית אחידה ואישית ויישומה במיגוון פורמטים, ייצוג המאפיינים החזותיים בפתרונות המשדרים מסר מוגדר.
  • סדנת מיתוג וקריאטיב:
    סדנה במתכונת של שיעורים המשלבים עבודה מעשית. מותג הוא מונח המשקף את סך כל העמדות, הרגשות, והתפיסות הקיימים אצל הצרכנים (User) בנוגע למוצר, לארגון או לרעיון מסוים. בניית מותג היא למעשה יצירת יישות יש מאַיִן, העומדת בפני עצמה, ויש לה ערכים, אופי, ואישיות מִשֶלָה.
    במהלך הסדנה ירכשו הסטודנטים יכולות פיתוח מתודות עבודה, ויתנסו באופן מעשי בתהליך מיתוג, החל מִשְלַב המחקר והאיפיון, ועד לתרגום ערכי המותג ואישיותו, לשפה ויזואלית אחידה ועקבית, הן במדיום המודפס והן במדיום הדיגיטלי כולל עיצוב בתנועה.
    תוכני הקורס: מחקר תוכן, קהל יעד, אישיות המותג, הבטחה וערכי המותג, פיתוח ויצירה של שפת מותג מבודלת ומובהקת, יישום הליך המיתוג בתוצרים - במדיה המודפסת ובמדיה הדיגיטלית.


תחום UX/UI - עיצוב ואיפיון המוצר, ממשק וחוויית המשתמש (Web, אפליקציה)


ייחודה של התוכנית שלנו מתמקד בתחום זה. תפיסתנו ביחס לעיצוב העכשווי גורסת, כי אין צורך בהפרדה מוחלטת בין הליך איפיון חוויית המשתמש (UX) לבין העיצוב הגרפי של הממשק (UI).
תחום זה כולל את הקורסים:
  • מבוא לעיצוב גרפי UX/UI אינטראקטיבי:
    קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים שבהם משולבים עבודה מעשית, הרצאות, וביקורת עבודות. קורס המבוא מהווה תשתית ובסיס ללימודי המדיה הדיגיטלית והאינטראקטיב. בקורס נכיר את הרקע להתפתחות המדיה ואת המגמות השונות בה, וכן את התפקידים השונים שיש למעצב במרחב האינטראקטיבי.
    במהלך הקורס ירכשו הסטודנטים מיומנות בפיתוח מתודות עבודה, ויתנסו באופן מעשי בתהליכי איפיון ממשקי משתמש.
  • עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות 1: אתר רספונסיבי:
    קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים המשלבים עבודה מעשית: איפיון ועיצוב ממשק - אתר רספונסיבי ודפי נחיתה - Cross Platform.
    בקורס זה הסטודנטים מטמיעים ומיישמים את ארגז הכלים שנלמדו בשני הסמסטרים הראשונים להליך מתודולוגי אחד – איפיון ועיצוב מוצר דיגיטלי.
    במהלך הסדנה ירכשו הסטודנטים יכולות פיתוח מתודות עבודה, ויתנסו באופן מעשי בתהליך פיתוח ממשק - החל מִשְלַב גיבוש רעיון, דרך איפיון חוויית המשתמש (UX), ועד לעיצוב הממשק (UI). הקורס שם דגש בתפיסת הממשק כמותג, ובמותג כחלק מחוויית המשתמש עצמה (BX). הקורס מתמקד במערכת היחסים של החוויה, עם השמישות והאסתטיקה.
    תוכני הקורס: חוויית משתמש, שמישות ושימושיות, גיבוש קונספט קריאטיבי, דפוסי עיצוב לממשק דסקטופ ומובייל, ייצוג חזותי של מידע, עיצוב פונקציונלי, מיקרו-קופי.
  • עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות 2: Cross Platform עם דגש על פלטפורמות מובייל:
    קורס סטודיו מעשי במתכונת של שיעורים המשלבים עבודה מעשית: איפיון (UX) ועיצוב ממשק (UI) מתקדם עם דגש על פלטפורמות מובייל. בקורס זה הסטודנטים מטמיעים ומיישמים את ארגז הכלים שנלמדו במהלך הלימודים, ומתקדמים ליצירת פרויקט הגמר. הסטודנטים קובעים את תוכנו של המוצר הדיגיטלי ואת צורתו, ואחראים על פיתוחו ומימושו. נושא פרויקט הגמר משקף את יכולות החשיבה, היצירתיות, ויכולות ההמחשה באמצעים חזותיים שנרכשו במהלך תקופת הלימודים.
    לאחר סיום קורס עיצוב לפלטפורמות דיגיטליות 2 וכחלק מתהליך הלמידה, יתקיימו שני מפגשי בקורת מקצועית על הפרויקטים.


תחום טכנולוגי (תוכנות)


בתחום זה נלמדים כלֵי התוכנה המרכזיים המשמשים את המעצב בעולם הדיגיטלי העכשווי.
בקורסים אלו נלמדות התוכנות הבאות:
  • סדנת (Photoshop ) פוטושופ+ סדנת Illustrator אילוסטטור: לימוד היישומים של התוכנות Photoshop ו - Illustrator. הכרת מושגי יסוד בעולם הגרפי והבנתם; הכרת כלי התוכנות; עבודה נכונה עם מגוון אפשרויות בקביעת תכונות: צבע, מילוי, קו ועוד; הכנת מסמך לדפוס; הוספת מלל ועריכת תכונותיו; יצירת אפקטים, תלת-ממד, הצללות ועיוותים; ייצוא וייבוא קבצים; הכרת שיטות עבודה נכונות ויעילות, טיפים ועוד. נושאי הלימוד: לימוד תפריטים ותפריטי משנה; עיבוד תמונה; עבודה בשכבות; סוגי קבצים, דחיסה ושמירה; טבלת הצבעים; עיבוד טיפוגרפי; סריקה ושילוב דימויים דיגיטליים בתמונה ועוד.
  • Figma - תוכנת עיצוב: Figma היא תוכנה לעיצוב גרפי המאפשרת למעצבים ולצוותים לעבוד יחד וליצור עיצובים, משלב התכנון הראשוני עד שלב הפיתוח. Figma מתמחה בעיצוב ממוקד בממשק משתמש (UI) ועיצוב חוויית משתמש (UX), והיא מאפשרת למעצבים ליצור פרוטוטיפים אינטראקטיביים, לערוך ולעבוד על עיצובים בזמן אמת, ולשתף אותם בקלות עם אנשים אחרים בצוות.
  • עיצוב אתרים ודפי נחיתה ב-Wordpress בוורדפרס:
    זהו קורס טכנולוגי ללימוד תוכנה במתכונת של שיעורים שבהם משולבים תירגולים מעשיים.וורדפרס היא תוכנת קוד פתוח שבאמצעותה ניתן לעצב ולהקים אתרים, בלוגים, וממשקים דיגיטליים רספונסיביים. וורדפרס היא כיום את המערכת הפופולרית ביותר לבניית אתרים. היות שהיא מערכת קוד פתוח, וורדפרס שופעת כלי עיצוב ושיווק המתפתחים כל הזמן.
    הקורס מקנה לסטודנטים יכולות הקמה של יישום דיגיטלי, תוך שימוש בתבניות הבסיס של המערכת, ועיצוב היישום על פי הגדרות סטייל אישיות. הקורס פותח צוהר להמשך לימוד סקרני ועצמאי של המערכת המתפתחת בצורה מתמדת.
  • עיצוב בתנועה (After Effects) אפטר אפקט:
    אפטר אפקטס (After Effects) היא תוכנת הקומפוזיציה והאפקטים לעיצוב בתנועה ולווידאו הנפוצה בעולם. התוכנה מאפשרת שילוב תמונות וקטעי וידאו, עם אלמנטים גרפיים, צבע, מלל (בעברית) ותלת מימד ליצירת סרטונים לצורכי פרסום בפלטפורמות הדיגיטליות (יו-טיוב, באנרים באתרים, יצירת דמו ועוד).
    הקורס מותאם לצורכי העבודה של המעצב הגרפי עבור הפלטפורמות הדיגיטליות ועולם הפרסום כיום. הסדנה מתקיימת במעבדה וכוללת הכשרה תיאורטית ומעשית.


פרויקט גמר ליווי בבניית תיק העבודות


בניית תיק העבודות כולל את פרויקט הגמר, וכן מספר פרויקטים נבחרים נוספים שהסטודנט ביצע במהלך הלימודים.
תהליך בחירת העבודות הנוספות ושיפורן הנו רשות ויעשה בליווי מנחה מקצועי. תיק עבודות דיגיטלי הוא הכרחי לשם ההשתלבות בתעשייה ובעבודה בתחום העיצוב.

שיטת הלימוד


השיעורים בנויים משילוב של הרצאות וחומר עיוני, תרגילים בכיתה, ושורת תרגילים ופרויקטים מעשיים שהסטודנטים מבצעים כעבודת בית.

משך הלימודים


לימודי עיצוב גרפי לדיגיטל UX/UI כוללים 429 שעות לימוד מעשי, ובנוסף, כ-150 שעות תירגול תוכנות כללי וכ-85 שעות פרויקט (4 סמסטרים).
זמן נוסף יוקדש מחוץ לשעות הלימוד לתרגילים ולעבודות בית.

מיקום הלימודים


לימודי עיצוב גרפי לדיגיטל UX/UI מתקיימים בבית הספר חשיפה - קריית חינוך, תל אביב (רח’ שושנה פרסיץ 13). הקורסים נלמדים בכיתות לימוד, במעבדות מצוידות, ובחדר תירגול הפתוח בכל שעות היום - בסיוע צוות מתרגלים מקצועי. יש שפע חנייה בחינם, ולרשות התלמידים עומדת קפיטריה.
לבחירתכם - אפשר ללמוד לימודי יום או לימודי ערב.

תנאי קבלה

  • הקבלה לתוכנית זו מותנית בריאיון אישי ובמילוי שאלון הכולל מספר משימות יצירה.
  • יֶדע בסיסי באנגלית.

אז מה באמת תדעו לעשות בסוף הלימודים?


עם סיום לימודיכם בתוכנית זו תדעו לעצב מוצרים דיגיטליים ומוצרי פרסום במתודולוגיות העבודה המתקדמות והנכונות הנהוגות כיום בתעשייה:
  • פיתוח קונספט עיצובי.
  • עיצוב גרפי תדמיתי (לוגו, כרזה, מודעה וכו').
  • תכנון הממשק (UI) חוויית המשתמש - (UX) ויצירת העיצוב הגרפי של המוצר.
  • איפיון המוצר וקהלי היעד.
  • מיתוג המוצר באמצעות איפיון השפה הגרפית, הטיפוגרפיה והדימוי החזותי.
  • עיצוב גרפי של מיגוון אתרי אינטרנט ואפליקציות תוך שימוש בשפה גרפית עדכנית.
  • עיצוב מארז דיגיטלי – עיצוב בתנועה.

תעודה


לעומדים בדרישות הקורס תוענק תעודה מטעם בית ספר חשיפה - האוניברסיטה הפתוחה, לימודי החוץ.

שילוב לימודי תעודה עם לימודי תואר ראשון


לימודי עיצוב גרפי לדיגיטל UX/UI מקנים נקודות זכות לשילוב או להמשך לימודים לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה במסגרת הלימודים האקדמיים.
הסטודנטים שלומדים גם במסלול האקדמי וגם במסלולים המקצועיים מקבלים הנחה בשכר הלימוד ללימודי התעודה.






אני מסכים/ה לקבל מידע, עדכונים ודבר פרסומת מהאוניברסיטה הפתוחה בדוא"ל ו/או מסרונים

דף הבית
לצור קשר דרך טלפון
השארת פרטים