Page 38 - Yedionascolot2019
P. 38

‫טירוף‪ ,‬רגש ווירטואוזיות‬

                  ‫אצל גדולי היוצרים הקלאסיים‬

‫מי אמר שהמוסיקה הקלאסית היא תמיד מנומסת ומסורתית? סדרת הקונצרטים וההרצאות החדשה של גיל‬
‫שוחט‪ ,‬ביחד עם גדולי המוסיקאים בישראל‪ ,‬תציג גבולות של טירוף‪ ,‬רגש ווירטואוזיות‪ ,‬שהמוסיקה ניסתה להרחיב‬
‫עד קצה גבול היכולת‪ .‬שמונה פרקים בתולדות המוסיקה‪ ,‬מהבארוק ועד ימינו‪ ,‬יתמקדו ביצירות אשר מביאות‬
‫את המלחין‪ ,‬את האמן המבצע‪ ,‬ואת קהל המאזינים עד לקצה גבולותיהם הגופניים‪ ,‬הרגשיים והאינטלקטואלים‪.‬‬

                                             ‫בואו להתרגש בסדרה חדשה‪ ,‬מעוררת השתאות‪ ,‬וחסרת גבולות‪.‬‬

                             ‫ימי שני ‪ ,19:00–17:30‬מוזיאון תל אביב לאמנות‪ ,‬אולם אסיא‪ ,‬שד' שאול המלך ‪27‬‬

                                                                        ‫גיל שוחט‬
                                                            ‫מלחין‪ ,‬פסנתרן ומנצח‬

           ‫גבולות הרגש ‪ -‬צ'ייקובסקי‪ ,‬פוצ'יני‬     ‫‪	29.4.19‬‬                          ‫גבולות המורכבות ‪ -‬באך‬      ‫‪	11.3.19‬‬
‫ורדי ‪ -‬אריות מתוך "איל טרובטורה" ו"לה‬                    ‫	‬  ‫באך ‪ -‬טוקטה במי מינור‪ ,‬קונצ׳רטו ברה מינור‬                 ‫	‬

                                      ‫טרוויאטה"‬          ‫	‬               ‫לצ׳מבלו‪ ,‬טוקטה ופוגה ברה מינור‬               ‫	‬
‫פוצ׳יני ‪ -‬אריות מתוך "טוסקה" ו"מאדאם‬                        ‫סקארלטי ‪ -‬סונטה במי מז׳ור‪ ,‬סונטה בפה מינור‬                ‫	‬
                                                         ‫	‬                                                            ‫	‬
                                       ‫בטרפליי"‬                                 ‫ויואלדי ‪ -‬טירוף שתי הרוחות‬            ‫	‬
           ‫אמנית אורחת‪ :‬אירה ברטמן ‪ -‬סופרן‬       ‫‪	13.5.19‬‬                 ‫מוצרט ‪" -‬אקסולטטה יובילאטה"‬
                                                                     ‫אמנית אורחת‪ :‬קלייר מגנאג׳י ‪ -‬סופרן‬       ‫‪	25.3.19‬‬
‫גבולות הדמיון ‪ -‬דיוקא‪ ,‬רימסקי קורסקוב‪ ,‬וילה‬              ‫	‬                                                            ‫	‬
                                  ‫לובוס‪ ,‬ודביסי‬  ‫‪	27.5.19‬‬               ‫גבולות הצורה האמנותית ‪ -‬מוצרט‬
                                                            ‫מוצרט ‪ -‬סונטה במי מינור לכינור‪ ,‬בעיבוד‬                    ‫	‬
                ‫דביסי ‪" -‬אימאז׳ים"‪" ,‬תחריטים"‬            ‫	‬                                                            ‫	‬
                                                                                                  ‫למנדולינה‬           ‫	‬
‫הגבול הדק בין המתורבת לקמאי ‪ -‬סטרווינסקי‪,‬‬                          ‫ויוואלדי – קונצ'רטו למנדולינה בדו מז׳ור‬
                                  ‫ראוול‪ ,‬ופולנק‬                                                                ‫‪	8.4.19‬‬
                                                                         ‫היידן ‪ -‬סונטה לפסנתר בפה מז׳ור‬               ‫	‬
  ‫ראוול ‪" -‬גאספאר של הלילה"‪" ,‬משחקי מים"‬                          ‫אמן אורח‪ :‬רזיאל מהצרי ‪ -‬אמן מנדולינה‬                ‫	‬

‫גבולות הטירוף והרוע ‪ -‬פרוקופייב‪ ,‬שטראוס‬          ‫‪	10.6.19‬‬   ‫גבולות הווירטואוזיּות ‪ -‬ראוול‪ ,‬סרסאטה וליסט‬               ‫	‬
                                         ‫וברטוק‬                               ‫סרסאטה – "נעימות צועניות"‬               ‫	‬
                                                         ‫	‬
              ‫פרוקופייב‪ :‬סונטה מס' ‪ 7‬לפסנתר‬              ‫	‬  ‫ליסט ‪ -‬אטיוד טרנסצנדנטלי מס' ‪" ,12‬משחקי‬
                       ‫ראוול‪ :‬קונצ'טרו לפסנתר‬            ‫	‬                             ‫מים בווילה ד'אסטה"‬
                                                                                             ‫ראוול ‪" -‬ציגאן"‬
                 ‫אמן אורח‪ :‬טל סמנון ‪ -‬פסנתר‬      ‫‪	24.6.19‬‬
                                                                                ‫אמן אורח‪ :‬אייל קלס ‪ -‬כינור‬
‫גבולות ההרמוניה והטונאליות ‪ -‬שנברג‪,‬‬
                         ‫קורנגולד‪ ,‬גלייר והרמן‪.‬‬  ‫	‬          ‫תלמיד ותיק‪ /‬בני זוג	 תלמיד חדש‬

‫במפגש זה לא יוצגו יצירות "צורמות"‪ .‬להיפך‪,‬‬                                                                     ‫\	‬
‫ניפגש עם יצירות אשר בחנו את הגבול המרתק‬                     ‫‪ 750‬ש״ח‬  ‫‪ 710‬ש״ח	‬               ‫הרשמה מוקדמת	‬
‫והמורכב שבין הרמוניה "נעימה" ל"דיסוננטיות"‪.‬‬                                                                   ‫עד ‪	4.2.19‬‬
‫הגבול הזה הוא התופעה המוסיקלית המעניינת‬
‫ביותר במאה ה‪ ,20-‬והיא המפתח להבנת כל נושא‬                   ‫‪ 790‬ש״ח‬  ‫‪ 750‬ש״ 	ח‬              ‫הרשמה מאוחר 	ת‬

                       ‫הסגנון המוסיקלי בימינו‪.‬‬                       ‫לתשומת לבכם‪ :‬מקומות הישיבה מסומנים‬

‫‪www.openu.ac.il/ascolot | 1-70 0 -70 0 -169‬‬                                                                   ‫‪36‬‬
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43