ד"ר גל לוי זכה בפרס מעורבות אזרחית וקהילתית
ברכות לד"ר גל לוי, מהמחלקה לסוציולוגיה מדע המדינה ותקשורת באוניברסיטה הפתוחה, שזכה בפרס המעורבות האזרחית והקהילתית של האגודה הישראלית למדע המדינה לשנת 2022.

בטקס חגיגי שהתקיים ביום רביעי 18.5 באוניברסיטת חיפה העניקו לד"ר לוי את הפרס פרופ' גד ברזילי, נשיא האגודה הישראלית למדע המדינה, חבר סגל באוניברסיטת חיפה, וד"ר מעוז רוזנטל, מזכיר האגודה, חבר סגל מאוניברסיטת רייכמן.

מנימוקי ועדת הפרס: מועמדותו של ד״ר לוי עלתה בקנה אחד עם כל אחת מהדרישות שהצגנו למועמדים. ד״ר לוי פעיל מזה שנים רבות בסדרת ארגונים חברתיים בולטים, הפועלים מול מוסדות הממשל בכדי לקדם קבוצות מוחלשות בחברה הישראלית.

פעילותו של גל באה לידי ביטוי בפעילות בכל רמות הממשל: מדיונים בוועדות בכנסת והנהלות של ארגונים ציבוריים, דרך ארגון ימי עיון ציבוריים וגם הפגנות ומחאות ברמת השטח.

גל פעיל לטובת מזרחיות ומזרחים בפריפריה, מקומות בולט במאבקים למען קידום הזכויות לדיור הציבורי והדאגה לנשים מוחלשות. גל פעיל גם בכל הנוגע לפעילות העוסקת בעיון (ומעש) ביקורתי ביחסי יהודים וערבים בישראל.

בהתאם לקול הקורא של הפרס, ד״ר לוי משלב את המחקר שלו ככלי לקידום מאבקים. מעבר לכך, ד״ר לוי משלב במחקריו גם כמידע וגם כתוצר של פעילות משותפת, קולות מושתקים בחברה הישראלית. בכך משלב ד״ר לוי בין פעילותו האזרחית והקהילתית הענפה
לפעילותו האקדמית כחוקר ומורה פעיל באוניברסיטה הפתוחה. על כך, החליטה ועדת הפרס לתת לד״ר גל לוי את פרס המעורבות האזרחית והקהילתית של האגודה הישראלית למדע המדינה לשנת 2022.

כולנו גאות וגאים בך!