מענק ארסמוס+ לד"ר קהאן-ניסר וד"ר זהבי
שתי חוקרות מהמחלקה לסוציולוגיה, למדע המדינה ולתקשורת, באוניברסיטה הפתוחה זכו לראשונה במענק מחקר ארסמוס פלוס לחינוך והשכלה גבוהה ע"ש זאן מונה מטעם האיחוד האירופי Jean Monnet Module. זו מסגרת תחרותית שיש בה אלפי הגשות ממוסדות אקדמיים ברחבי העולם, והשנה האוניברסיטה הפתוחה היא המוסד הישראלי היחידי שזכה במענק זה.
 
ד"ר הילה זהבי וד״ר שרה קאהן-ניסר זכו במענק המחקר לפיתוח מגוון קורסים העוסקים בממשק שבין לימודים אירופאיים לבין יחסים בינלאומיים. 

ד"ר הילה זהבי היא מרכזת הוראה המרכזת מספר קורסים ביחסים בינלאומיים. במסגרת תפקידה זה זכתה הילה בפרס החדשנות בהוראה. הילה מצאה דרך יצירתית להביא את אירופה לכיתה, ולהפגיש בין תיאוריה, אקטואליה ואנשים אמיתיים. היא הפגישה את הסטודנטים הישראלים עם סטודנטים אירופאים ויחד דנו בסוגיות בוערות על סדר יומו של האיחוד האירופי. 
 אין ספק שיכולותיה הגבוהות של הילה בתחום ההוראה תרמו לזכייה.

הזכיה התאפשרה גם לאור מחקריה המקיפים והמעמיקים של ד"ר שרה קאהן-ניסר על מוסדות האיחוד. ד"ר קאהן ניסר היא מומחית ביחסים בין-לאומיים, מחקריה מתמקדים בדרכים שבהן הקהילה הבין-לאומית ובכלל זה האיחוד האירופי, מקדמת זכויות אדם. ד"ר קאהן-ניסר כתבה את הספר "האיחוד האירופי: היסטוריה, מוסדות ומדיניות" בהוצאת למדא לימוד שהוא ספר בסיס להבנת היחסים באירופה במאה ה21.
 
אגב, ז'אן אומר מארי גבריאל מונה (Jean Omer Marie Gabriel Monnet‏; 1888 –1979) נחשב לאבי האיחוד האירופי ולמי שטווה את עבודת "מאחורי הקלעים" הרבה במטרה ליצור את ההבנות בין הממשלות הרבות למען יצירתו של האיחוד.
 
בהצלחה לשרה והילה!