פרופ' איריס שגריר עמיתה ב-Royal Historical Society.
פרופ' איריס שגריר נבחרה כעמיתה (fellow) ב-Royal Historical Society.

החברה ההיסטורית המלכותית (RHS) נוסדה בשנת  1868 בבריטניה לשם קידום המחקר ההיסטורי, לימוד והוראת ההיסטוריה. חברים בה למעלה מ-4,500 היסטוריוניות והיסטוריונים מרחבי העולם שתורמים לאגודה כעמיתים וחברים פעילים, בפעילות מחקרית ובשיתופי פעולה בינלאומיים. מינוי חשוב זה מבטא את תרומתה הרבה של פרופ' שגריר לקהילת ההיסטוריונים הבין-לאומית.

פרופ' איריס שגריר היא היסטוריונית מהמחלקה להיסטוריה, לפילוסופיה ולמדעי היהדות באוניברסיטה הפתוחה. תחום מחקרה הוא היסטוריה של ימי הביניים, ובמיוחד מסעי הצלב, עליות לרגל והיחסים בין שלוש הדתות האברהמיות.

מחקריה מתבססים על מקורות כתובים, חזותיים ואמנותיים. היא בנתה מאגר מידע ראשון מסוגו של שמות פרטיים של אירופים שהתיישבו בממלכת ירושלים הצלבנית המהווה מקור ידע חשוב לחוקרי מסעי הצלב. מחקריה התפרסמו בכתבי העת המובילים בחקר ימי הביניים וזכו למימון נרחב מהקרן הלאומית למדע (ISF) וממכון מנדל באוניברסיטה העברית. היא משמשת כאחת מעורכות כתב העת Crusades, כתב עת בין-לאומי מרכזי בחקר מסעי הצלב והמזרח הלטיני. היא עמדה בראש המחלקה להיסטוריה, לפילוסופיה ולמדעי היהדות באוניברסיטה הפתוחה, וכיום חברה במועצה להשכלה גבוהה (מל"ג).
בהצלחה איריס!