פרופ' דניס שרביט על  אריק זמור
פרופ' דניס שרביט, ראש התכנית לתואר שני בלימודי דמוקרטיה בין-תחומיים, במחלקה לסוציולוגיה, מדע המדינה ותקשורת, וראש המכון לחקר היחסי בין יהודים, נוצרים ומוסלמים, באוניברסיטה הפתוחה, התראיין בפודקסט "חוץ לארץ" של עיתון הארץ על העלייה המטאורית של הפוליטיקאי, העיתונאי והפובליציסט, אריק זמור, Éric Zemmour שהוא בעל דעות ימניות קיצוניות, שהכריז על מועמדותו לנשיאות צרפת בבחירות שייערכו באפריל הקרוב.
אם לא תהיה הפתעה גדולה, עמנואל מקרון יינצח את הבחירות ויישאר בארמון האליזה, אבל התאוצה שזמור צובר בסקרים, ההצלחה של ספריו ויכולת השכנוע של התיאוריות שלו, מעידות על הלך הרוח העכשווי בצרפת.
זמור עוסק בבעיות שמטרידות את הצרפתים באופן שאף אחד אחר לא מעז. הוא מתבטא בבוטות נגד מהגרים, מוסלמים, שחורים, נשים, הומואים וכמובן התקשורת. התבטאויות שבגללן הוא גם הורשע בהסתה לגזענות ונדרש לשלם קנסות גבוהים.
הוא מצליח לעשות את זה בזכות הביוגרפיה שלו. זמור בן ה-63. הוא יהודי, בן למשפחה שמוצאה באלג'יריה ושהגיעה לצרפת בשנות ה-50,  הוא קורא "לקחת בחזרה את המדינה מידי המיעוטים", ומצליח לגעת בבעיות הזהות הכי קשות של האומה הצרפתית.