פרופ' עדיה מנדלסון-מעוז זכתה במענק בהט
ברכות לפרופ' עדיה מנדלסון-מעוז, חברת סגל בכירה במחלקה לספרות, ללשון ולאמנויות באוניברסיטה הפתוחה, שקיבלה את מענק בהט לספר העיון המקורי הטוב לשנת תשפ"ד לכתב היד לספרה: "יורם קניוק: במקום ביוגרפיה". הספר עוסק בחייו וביצירותיו של הסופר הישראלי יורם קניוק. במקום ביוגרפיה סדורה וכרונולוגית, מונוגרפיה זו משרטטת את דמותו של היוצר תוך הטמעות בחוויותיו ובכתיבתו, והפרת מבנים מסורתיים של מחקר ביוגרפי וספרותי. 

כשחושבים על יורם קניוק חושבים על ספרות המלחמה הישראלית, ובפרט על הטראומה של מלחמת 1948, אבל גם על ספרות השואה; כשחושבים עליו נזכרים שהוא היה הצבר האולטימטיבי, אבל בעצם גם צייר וחבר בבוהמה הניו-יורקית בשנות החמישים, וגם גלגול של האוסט-יוּדֶה (היהודי המזרח אירופי) שנושא את עיניו אל ברלין ואל התרבות הגרמנית; סופר שעסק בכתיבת אפוסים לאומיים, אבל השתמש בהם כדי לנגח את הנרטיב הקולקטיבי, שכתב אוטוביוגרפיות פיקטיביות בסגנון ריאליסטי, אבל גם התפרע בכתיבה גרוטסקית. כשחושבים על קניוק מגלים רשת של דיאלוגים בתוך התרבות והספרות הישראלית וגם מחוצה לה – עם התרבות האמריקאית, הגרמנית, וגם הפלסטינית. 

מידי שנה מעניקה הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה והקרן ע"ש פרופ' יעקב בהט, שהיה ממקימי החוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה, את פרס ומענק בהט.
הפרס והמענק מוענקים מידי שנה החל משנת 1998 לכתבי יד עיוניים, מקוריים ואיכותיים, בשפה העברית אשר לא פורסמו בבמות אחרות, ויש בהם עניין לציבור הרחב.