שהם האוניברסיטה הפתוחה    המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיה
האוניברסיטה הפתוחה

האדם הלומד בעידן הטכנולוגי

הכנס השלושה-עשר
לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס


ימים שלישי-רביעי, ה-ו באדר, תשע"ח, 21-20 בפברואר 2018
קריית האוניברסיטה הפתוחה ברעננה (מפת הגעה)

תכנית הכנס ולוח זמנים מפורט (קובץ PDF)

יום שלישי, ה באדר תשע"ח, 20 בפברואר 2018

מושב פתיחה
מושב א1 הרצאות בזק: רשתות וידע
מושב א2 הרצאות בזק: טלפונים חכמים
מושב א3 מפגש סטודנטים עם פרופ' יאיר עמיחי-המבורגר
מושב ב1 קוגניציה ולמידה
מושב ב2 סביבות למידה ללומדים במאה ה-21
מושב ב3 מושב פוסטרים I
מושב ב4 מאחורי הקלעים של הוראה מרחוק: סיור באולפני הוידאו של מרכז שה"ם
מושב ג1 פיתוח חשיבה בסביבות טכנולוגיות
מושב ג2 צדדים אפלים של תקשורת מקוונת
מושב ג3 סדנה: MOOCs, מתודולוגיית פיצוח וגוגל אנליטיקס: ממצאים ותובנות מהקורסים הישראליים הראשונים על edX
מושב נעילה

יום רביעי, ו באדר תשע"ח, 21 בפברואר 2018

מושב פתיחה
מושב ד1 הרצאות בזק: קוגניציה
מושב ד2 הרצאות בזק: טכנולוגיה משנה התנהגות
מושב ד3 מפגש סטודנטים עם Prof. Ofir Turel
מושב ה1 אסטרטגיות הוראה ולמידה מקוונת
מושב ה2 למידה בסביבות שיתופיות
מושב ה3 מושב פוסטרים II
מושב ה4 מאחורי הקלעים של הוראה מרחוק: סיור באולפני הוידאו של מרכז שה"ם
מושב ו1 סדנה: חינוך ליישוב סכסוכים דיגיטליים בין ילדים ובני נוער לפני שיסלימו לאלימות ולבריונות ברשת
מושב ו2 הפקת תועלת מעזרים טכנולוגיים
מושב ו3 הרצאה משותפת לכנס צ'ייס ולמעבדה הפתוחה למדיה ומידע
מושב נעילה

יום שלישי, ה באדר תשע"ח 20 בפברואר 2018

9:30-8:30 התכנסות והרשמה
  10:45-9:30 מושב פתיחה (אולם צ'ייס)
  יו"ר: שיר אתגר, האוניברסיטה הפתוחה
דברי פתיחה וברכות
פרופ' שרה גורי-רוזנבליט, המשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, האוניברסיטה הפתוחה
פרופ' ניצה גרי, ראש המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, האוניברסיטה הפתוחה
מאמר מצטיין לסטודנט/ית הכרזה על המאמרים המועמדים לפרס מאמר מצטיין לסטודנט/ית
  הרצאת פתיחה
  פרופ' יאיר עמיחי-המבורגר
המרכז הבינתחומי הרצליה
אוטופיה או חלום בלהות? מגמות בהתפתחות הטכנולוגיה והשפעתן על הרווחה הפסיכולוגית
11:00-10:45 הפסקה
12:30-11:00 מושב מקביל א      (בוקר)
  א1 הרצאות בזק: רשתות וידע                                            (אולם נוידרפר)
יו"ר: אורנית ספקטור-לוי, אוניברסיטת בר-אילן

  פרקטיקות שיתוף ידע בין עמיתים דרך רשתות חברתיות בקרב תלמידי אוניברסיטה – גישת ניתוח רשת
אדית בוטון (האוניברסיטה העברית בירושלים)
הערכת אוריינותם ומוכנותם הדיגיטלית של משתתפים בתוכנית הכשרה בארגון בטחוני-טכנולוגי
גילה קורץ (מכון טכנולוגי חולון), שרי חזי (צה"ל), יהודה פלד (האקדמית גליל מערבי), אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה)
  שיתוף ידע בקרב מורים
טניה דדון-צור (האוניברסיטה הפתוחה), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)
"שקלקלים" – טכנולוגיה מסייעת עבור אנשים עם מוגבלות שכלית
נוי משגב (מכון טכנולוגי חולון), הדס רוזן (מכון טכנולוגי חולון), רותם ישראל (מכון טכנולוגי חולון)
  לחשוב מחוץ לקופסה: eBox – מערכת למידה אינטראקטיבית, מוחשית ושיתופית
ליאב נפש (מכון טכנולוגי חולון), בר עבודי (מכון טכנולוגי חולון), יעל אבני (מכון טכנולוגי חולון), רותם ישראל (מכון טכנולוגי חולון)
  מרחב למידה חדשני כמאיץ פדגוגי
עידית מני-איקן (מכון הנרייטה סאלד), טל ברגר-טיקוצ'ינסקי (מכון הנרייטה סאלד), איריס וולף (World ORT קדימה מדע)
  המשחק קונפליקטים גלובליים, מסגור אפיזודי ושינוי עמדות לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני
רונית קמפף (אוניברסיטת תל-אביב)
א2 הרצאות בזק: טלפונים חכמים                                      (אולם צ'ייס)
יו"ר: גלעד רביד, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
קומפוזיציה מוזיקלית ואלתור בזמן-אמת עם טכנולוגיה ניידת
שי כהן (אוניברסיטת בר-אילן)
השפעת השימוש בסמארטפון בסקר הערכת הוראה: האם סוג המכשיר משנה את ההערכה על המרצה?
שיר אתגר (האוניברסיטה הפתוחה), יאיר עמיחי-המבורגר (המרכז הבינתחומי הרצליה)
  "המורה, (את) ערה?" סמכות המורה בוואטסאפ הכיתתי: פרספקטיבת התלמיד
רבקה פרינס-מלר (אוניברסיטת אריאל בשומרון, המכללה האקדמית הרצוג), אזי לב און (אוניברסיטת אריאל בשומרון)
  עמדות ודפוסי שימוש במדיה דיגיטלית לתקשורת בין הורים ומורים בישראל
אלונה פורקוש-ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך)
  השפעת אפליקציית למידה לקידום יכולת התמדה במשימה לצורך הבנת טקסט עבור ילד עם ASD
ענבר סגל (סמינר הקיבוצים), בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים)
  בריאות, עלות, חברה או פדגוגיה? גורמי דחייה והתנגדות הורים לשימוש בטלפונים חכמים בתהליכי למידה
שלומית חדד (האוניברסיטה הפתוחה), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון, האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
א3 מפגש סטודנטים עם פרופ' יאיר עמיחי-המבורגר        (אולם קנבר)
יו"ר: אבנר כספי, האוניברסיטה הפתוחה
  13:15-12:30 ארוחת צהריים
14:45-13:15 מושב מקביל ב      (צהריים)
ב1 קוגניציה ולמידה                                                (אולם נוידרפר)
יו"ר: יעל סידי, האוניברסיטה הפתוחה
  השוואה בין הבנת הנקרא של טקסט מודפס להבנת טקסט דיגיטלי: מחקר מטה-אנליזה
גל בן-יהודה (האוניברסיטה הפתוחה), רקפת אקרמן (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), פאבלו דלגדו (אוניברסיטת ולנסיה), קריסטינה וארגס (אוניברסיטת ולנסיה), לאדיסלו סאלמרון (אוניברסיטת ולנסיה)
ההשפעה של שימוש בווטסאפ על זיכרון עבודה של בני נוער: מחקר ניסויי
נועה אהרוני (אוניברסיטת בר-אילן), אבי ציון (אוניברסיטת בר-אילן)
  אפיון אסטרטגיות פעולה בסביבה גיאומטרית דינאמית תלת-ממדית
מירלה וידר (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), אברהם ברמן (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), בוריס קויצ'ו (מכון ויצמן למדע)
מאמר מצטיין לסטודנט/ית אייפד ככלי לבחינת היכולת הנרטיבית של ילדים צעירים על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה
דנאל ויזנגרין (אוניברסיטת בר-אילן), סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן)
ב2 סביבות למידה ללומדים במאה ה-21                                 (אולם צ'ייס)
יו"ר: יפעת קוליקנט, האוניברסיטה העברית בירושלים

חרדות לעתידן: נשים חרדיות לומדות מדעי המחשב באקדמיה
שרה גנוט (המרכז האקדמי לב), יפעת קוליקנט (האוניברסיטה העברית בירושלים)
מאמר מצטיין לסטודנט/ית בחינת חשיבה חדשנית בקורס הנדסי מבוסס פרויקטים
מאיה אושר (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), מירי ברק (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
למידה בהקשר: הבנה מדעית דרך יצירת שאלות מבוססות מיקום
שאדי עסאקלה (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), מירי ברק (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
מאמר מצטיין לסטודנט/ית גורמי מפתח לניבוי מדדי הצלחה ממוקדי לומד בקורסים מקוונים, פתוחים ורבי משתתפים – שביעות רצון ומילוי ציפיות
איל רבין (האוניברסיטה הפתוחה – הולנד, האוניברסיטה הפתוחה – ישראל), יורם קלמן (האוניברסיטה הפתוחה – ישראל), מרקו קאלז (האוניברסיטה הפתוחה – הולנד)
ב3 מושב פוסטרים I                                                          (אולם קנבר)
יו"ר: חגית מישר-טל, מכון טכנולוגי חולון
  שימושים וסיפוקים של סרטוני Tasty
ציפי בבאי (מכון טכנולוגי חולון), מוריה ברוס צור (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)
  הבדלים בין משתמשים בשימוש באימוג'י
בר שבתאי (מכון טכנולוגי חולון), עופר האופטמן (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)
  השתתפות מנהלים בקבוצות WhatsApp ארגוניות והקשר לסגנון הניהול שלהם
אברהם שמואל (מכון טכנולוגי חולון), נועה טימר (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)
  מדוע אנשים צופים בסרטוני TED?
גל עובדיה (מכון טכנולוגי חולון), שני וקנין (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)
  "Kahoot" בהוראה: תפיסות הסטודנטים
חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון), יעל חיים שומלה (מכון טכנולוגי חולון), שחר וידר (מכון טכנולוגי חולון)
  מדוע אנו משתפים את התמונות שאנו משתפים? הבדלי אישיות בקרב משתמשי אינסטגרם
אלה זיו (מכון טכנולוגי חולון), צוף בן אליעזר (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר טל (מכון טכנולוגי חולון)
  התמודדות של מורים עם התערבות הורים לשימוש בטכנולוגיה בבית הספר במגזר הדתי
חגית ללום (האוניברסיטה הפתוחה), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון)
  שילוב טכנולוגיות ומתודות למידה בהדרכה בארגונים בישראל
גילה קורץ (מכון טכנולוגי חולון), ערן גל (מכון טכנולוגי חולון), גדעון זילר (מתודיקה)
  עמדות סטודנטים כלפי למידה שיתופית
לפוסטר
אסף לוי (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון), אלכסנדרה אידריסוב (מכון טכנולוגי חולון)
  תרומת השימוש בטיימר ובתכנת מפת חשיבה לפיתוח אומדן זמן וארגון מחשבתי אצל תלמידים עם הפרעות בקשב ובלמידה
לפוסטר
שלומית וקנין (סמינר הקיבוצים), בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים)
  בחינה מחדש של המונח טכנולוגיות סיוע
אביה שטרן (סמינר הקיבוצים) בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים)
  היבטים של אוריינות חזותית ככלי להוראה ולתקשורת רב תרבותית בקבוצת למידה מקוונת
לפוסטר
תמר שליט-אבני (סמינר הקיבוצים), מירי שינפלד (סמינר הקיבוצים)
  לגנטו – מערכת ליצירת רשימות קריאה
ליאת קליין גבאי (המסלול האקדמי - המכללה למנהל)
  שילוב סרטוני אנימציה בשלבים שונים במעגל הלמידה
חגית ירדן (בריינפופ ישראל), ענת אברמוביץ' (האקדמית גורדון)
  עפים על גנטיקה: קישור בין שלושה מודלים קונספטואליים בגנטיקה
מיכל השכל-איטח (מכון ויצמן למדע), ענת ירדן (מכון ויצמן למדע)
  הוראת המגוון הביולוגי בטבע בכיתה ו' בשילוב הרשת החברתית WhatsApp
בטי הינדי (מכללת חמדת הדרום), ז'אנט טלמון (מכללת חמדת הדרום)
  תחושות של מסוגלות עצמית, אתגר ואיום, ומוטיבציה בקרב סטודנטים הלומדים בקורסים וירטואליים ומעורבבים בקמפוסים רב-תרבותיים
רויטל כהן (הקריה האקדמית אונו), אילן רחימי (הקריה האקדמית אונו), גילה זלכה (אוניברסיטת בר-אילן, המכללה האקדמית אחוה)
  שימוש באייפד ככלי מקדם תהליכי למידה משמעותית והשתתפות אצל תלמידי גן משולבים
מורן צמח (מכללת לוינסקי לחינוך), מונה יוליוס (מכללת לוינסקי לחינוך), אורלי הבל (מכללת לוינסקי לחינוך)
  טיב ההבנה של ילדי גן בנוגע לשימוש בתת-רוטינה במהלך פתרון בעיה תכנותית
לפוסטר
מאור הבר (אוניברסיטת תל-אביב)
  הטמעת אינטרנט של הדברים (IoT) במערכת החינוך: הזדמנויות ואתגרים
ינאי זגורי (מכון טכנולוגי חולון), דן כהן וקס (מכון טכנולוגי חולון), גילה קורץ (מכון טכנולוגי חולון)

ב4 מאחורי הקלעים של הוראה מרחוק: סיור באולפני הוידאו של מרכז שה"ם (אולפני שה"ם)

  15:15-14:45 הפסקה וביקור בתערוכת הפוסטרים
16:15-15:15 מושב מקביל ג       (אחה"צ )
  ג1 פיתוח חשיבה בסביבות טכנולוגיות                                  (אולם נוידרפר)
יו "ר: רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב)
  פיתוח של חשיבה מערכתית מתוך למידת כימיה דרך חקירת מודלים ממוחשבים מבוססי סוכנים
סיגל סמון (אוניברסיטת חיפה), שרונה ט' לוי (אוניברסיטת חיפה)
  אנרגיה והקשר הכימי: אינטראקציה עם אטומים וכוחות באמצעות הסימולציה הממוחשבת ELI-Chem
אסנת ר' זוהר (אוניברסיטת חיפה), שרונה ט' לוי (אוניברסיטת חיפה)
פיתוח מיומנויות חשיבה מסדר גבוה באמצעות יצירת משחקים במחוללי משחקים מקוונים
ליזי כהן (מכון טכנולוגי חולון), חגית מישר-טל (מכון טכנולוגי חולון), משה לייבה (עיריית חולון) נירית גביש (המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה), דורון פארן (המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה), מרק ברמן (המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה)
ג2 צדדים אפלים של תקשורת מקוונת                                                     (אולם צ'ייס)
יו"ר: יהודה פלד, האקדמית גליל מערבי
בריונות באינטרנט והשפעתה על התפתחות אקדמית, חברתית ורגשית של סטודנטים לתואר ראשון
יהודה פלד (האקדמית גליל מערבי)
הדיסוננס האתי: מה משפיע על הונאה אקדמית בלמידה אנלוגית ודיגיטלית בקרב תלמידי בתי ספר בישראל?
יעל סידי (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)
חדשות מדעיות בפייסבוק – אמינות ומעורבות
נעה מרום (אוניברסיטת תל-אביב), אורלי קליין לטוכה (אוניברסיטת תל-אביב), ארנון הרשקוביץ (אוניברסיטת תל-אביב)
ג3 סדנה                                                                (אולם קנבר')
יו"ר: דפנה אידלסון, אקדמיה מקוונת, האוניברסיטה הפתוחה
MOOCs, מתודולוגיית פיצוח וגוגל אנליטיקס: ממצאים ותובנות מהקורסים הישראליים הראשונים על edX
ערן רביב (קמפוס), אסף ווייס (קמפוס)
  16:30-16:15 הפסקה
17:30-16:30 מושב נעילה                                                (אולם נוידרפר)
  יו"ר: גילה קורץ, מכון טכנולוגי חולון

הרצאת נעילה
 
ד"ר דבי רנד
ראש החוג לריפוי בעיסוק, בית הספר למקצועות הבריאות ובית ספר סגול למדעי המוח, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל-אביב

משחוק ומציאות מדומה כאמצעים לשיקום נוירולוגי

יום רביעי, ו באדר תשע"ח, 21 בפברואר 2018

9:30-8:30 התכנסות והרשמה
  10:30-9:30 מושב פתיחה                                                                      (אולם צ'ייס)
  יו"ר: פרופ' יורם עשת-אלקלעי, האוניברסיטה הפתוחה
מאמר מצטיין לסטודנט/ית הענקת פרס מאמר מצטיין לסטודנט/ית
  הרצאת פתיחה
  Prof. Ofir Turel
Fullerton California State University and University of Southern California
  10:45-10:30 הפסקה
12:15-10:45 מושב מקביל  ד  (בוקר)
  ד1 הרצאות בזק: קוגניציה                                                                                  (אולם נוידרפר)
יו"ר: יותם הוד, אוניברסיטת חיפה


תרומתם של מארגנים גרפיים למיזוג מקורות מידע מרובים
טליה שלומי אילוז (אוניברסיטת חיפה), שרית ברזלי (אוניברסיטת חיפה)
  קריטריונים אפיסטמיים של תלמידים להערכת סרטוני יוטיוב
פאיז עבד (אוניברסיטת חיפה), שרית ברזלי (אוניברסיטת חיפה)
אוריינות דיגיטלית נתפסת של סטודנטים לחינוך במכללות בישראל
גילה קורץ (מכון טכנולוגי חולון), יהודה פלד (האקדמית גליל מערבי), אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה)
"אני כבר לא מלמדת": מורי-מורים המובילים קורסים מקוונים מרחוק
סמדר בר טל (מכללת לוינסקי לחינוך)
פיתוח אפליקציה להערכת תפקודי משתמש בעת שימוש במסך מגע
דניאל-סעד אלכסנדרה (אוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית הערבית לחינוך-חיפה), לורינזו כיארי (אוניברסיטת בולוניה, איטליה)
  השיח המדעי ולמידה לאורך החיים ברשתות חברתיות: המקרה של קרינה בלתי מייננת
קרן א' דליות (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), אילת ברעם-צברי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
ד2 הרצאות בזק: טכנולוגיה משנה התנהגות                                                                      (אולם צ'ייס)
יו"ר: סיגל עדן ,אוניברסיטת בר-אילן
  שימוש בטכנולוגיות מסייעות בקרב ילדי ASD לשיפור תקשורת בין אישית
ליאור יאסוצ'ניה (סמינר הקיבוצים), רחלי פלד (סמינר הקיבוצים), חנן יניב (סמינר הקיבוצים)
  התערבות טכנולוגית לקידום יכולת מרחבית בקרב ילדי גן
עינת בראינין (אוניברסיטת בר-אילן), סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן), עדינה שמיר (אוניברסיטת בר-אילן)
  חוויית האוצרות החברתית שלי: תובנות של פרחי הוראה
רבקה גדות (מכללת לוינסקי לחינוך, האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת תל-אביב), אלונה פורקוש ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך)
  בחירת סרטונים ביוטיוב בקרב בני נוער: מה גורם להם להקליק?
דפנה קניג (אוניברסיטת תל-אביב), מונה קמינסקי (אוניברסיטת תל-אביב), ארנון הרשקוביץ (אוניברסיטת תל-אביב)
  "...אחרת כנראה אלך לאיבוד": היבטים רגשיים של ניהול מידע אישי בקרב סטודנטים לחינוך בתואר ראשון)
לילך אלון (אוניברסיטת תל-אביב, מכללת לוינסקי לחינוך), אלונה פורקוש ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב
  השימוש בהוראה מקוונת במקצוע הלשון בקרב תלמידי תיכון הניגשים לבחינת בגרות בכיתה י"א
נאוה מילר (מכללת לוינסקי לחינוך), אלונה פורקוש ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך)
  זהות מקצועית של מרצים המכשירים מורים – מה השתנה בעידן הדיגיטלי?
אלונה פורקוש ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך), אורית אבידב-אונגר (מכללת אחוה, האוניברסיטה הפתוחה)
ד3 מפגש סטודנטים עם Prof. Ofir Turel                                             (אולם קנבר)
  יו"ר: רונית בוגלר (האוניברסיטה הפתוחה)
  13:00-12:15 ארוחת צהריים
14:30-13:00 מושב מקביל ה      (צהריים)
ה1 אסטרטגיות הוראה ולמידה מקוונת                                                                                  (אולם נוידרפר)
יו"ר:דוד מיודוסר, אוניברסיטת תל-אביב

מאמר מצטיין לסטודנט/ית עד כמה כיתה הפוכה יכולה להיות מועילה ומספקת לחינוך מדעי בתיכון? מקרה-בוחן השוואתי
אפראח עאסי (אוניברסיטת תל-אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב)
  כנגד ארבעה בנים: אבות-טיפוס ודגמי הוראה מיטבית של מיומנויות אוריינות דיגיטלית
יעל יונדלר (האוניברסיטה הפתוחה, סמינר הקיבוצים), מרים מויאל (האוניברסיטה הפתוחה), עדי מלכא (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), גל בן-יהודה (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה), תמר שמיר-ענבל (האוניברסיטה הפתוחה)
מאמר מצטיין לסטודנט/ית מי מלמד תכנות יצירתי? אסטרטגיות הוראה של מורים לקוד ורובוטיקה כמשקפות פדגוגיות אינסטרוקטיביסטיות וקונסטרוקטיביסטיות
אביטל קסלר (האוניברסיטה הפתוחה), תמר שמיר-ענבל (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
למידה מקוונת בהכוונה עצמית בהתפתחות מקצועית של מובילי תקשוב
תומר לובטון (האוניברסיטה הפתוחה), תמר שמיר-ענבל (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
ה2 למידה בסביבות שיתופיות                                                                                          (אולם צ'ייס)
יו"ר: דני בן-צבי, אוניברסיטת חיפה

"רחוק אבל קרוב": למידה שיתופית מקוונת לקידום הקשבה לקול הלומד, וויסות למידה עצמית ותפיסת למידה של סטודנטים בקורס אקדמי
אורית עבדיאל (האוניברסיטה הפתוחה), תמר שמיר-ענבל (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
האם שיתוף פעולה מתוקשב מפחית שחיקה בקרב מורים?
עדי שטיין כהן (אוניברסיטת בר-אילן), עופר ברגמן (אוניברסיטת בר-אילן)
מה מעכב את שילוב הטכנולוגיה בהוראה? המחסום הדיסציפלינרי: המקרה של הוראת שפת אם (L1)
אורית אבידב אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), עליזה עמיר (המכללה האקדמית אחוה, משרד החינוך)
מאמר מצטיין לסטודנט/ית קידום למידה בת-קיימא של מורים באמצעות טיפוח קהילת מעשה בית ספרית מוגברת טכנולוגיה
תמר נוביק (אוניברסיטת חיפה), דני בן-צבי (אוניברסיטת חיפה)
ה3 מושב פוסטרים II                                                                                     (אולם קנבר)
  יו"ר: גילה לוי-עצמון, המרכז ללימודים אקדמיים

חוויית למידה בקורסים אקדמיים משולבי-תקשוב - חקר מקרה)
לימור ריסקין (המרכז ללימודים אקדמיים), יעל באט (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים
  פיתוח יישומי מולטימדיה ושילובם בקורסים מקוונים
שרי חזי (צה"ל), מיכל גוילי (משרד הביטחון), גילה לוי-עצמון (מרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה)
  עמדות מורים מהמגזר הדתי והחרדי אודות שילוב תקשוב במקצועות הקודש)
דבורה לאה בורשטיין (המרכז ללימודים אקדמיים), חיה קסטיאל-חי (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי-עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים
  עמדות מבוגרים כלפי שימוש ב- Emoji בהודעות WhatsApp)
איילה צור (המרכז ללימודים אקדמיים), חדוה לוי (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי-עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים
  שימוש בטלפונים ניידים חכמים "סמארטפונים" בקרב נשים ערביות מבוגרות
גאדה סלאמה (המרכז ללימודים אקדמיים), אלנבארי אמל (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי-עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים)
  עמדות הורים במגזר הדתי כלפי שילוב התקשוב בבתי הספר)
שני ג'הסי (המרכז ללימודים אקדמיים), אשירה רחל מיידנצ'יק (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים
  שילוב ייצוגים חזותיים באמצעות טלפונים חכמים לקידום מיומנויות הדיבור באנגלית לכיתה ו'
לאה טל (המרכז ללימודים אקדמיים), שרה יום טוב (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים)
  שילוב של ייצוגים חזותיים בשיעור מתמטיקה בכיתה ח)
פדוא זידאן (המרכז ללימודים אקדמיים), נוהא סואעד (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים
  עמדות מורים ביחס להוראה בעזרת סרטונים
לימור בן-ארי (המרכז ללימודים אקדמיים), רונית יעקב (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
  תפיסות בוגרי התמחות תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים את תרומת לימודיהם להתפתחותם המקצועית והאישית
אתי דיין (המרכז ללימודים אקדמיים), מירב עזריאל (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
  מדע אזרחי בבית הספר: כיצד מדע אזרחי וחינוך למדעים יכולים לתמוך זה בזה?
אסנת אטיאס (אוניברסיטת חיפה), מיה בנישו (אוניברסיטת חיפה), רחל לוין-פלד (אוניברסיטת חיפה), אורנית שגיא (אוניברסיטת חיפה), אילת ברעם-צברי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
  שימוש בטכנולוגיה לתמיכה בשילוב של ידע תוכן וידע אפיסטמי על מנת לפתח חשיבה מדעית-חברתית
חוה בן-חורין אברמסקי (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה), טלי טל (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
  קורס מתוקשב כהכנה ללימודי המתמטיקה באוניברסיטה)
מיכל קלינשטרן (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), רחל הס-גרין (אוניברסיטת חיפה
  תוכנית התערבות להתמודדות עם בריונות ברשת בקרב בני נוער, על בסיס מודל התערבות לעדים, בהקשר למסוגלות עצמית ואמפתיה
יעל צור (האוניברסיטה הפתוחה), טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק-שמש (האוניברסיטה הפתוחה)
  הנעה ומעורבות במשחקי תפקידים הדמייתיים מקוונים רבי משתתפים ללימודים בחינוך הגבוה
רון לינסר (האוניברסיטה הפתוחה), גילה קורץ (מכון טכנולוגי חולון)
  תפיסות מורים המשתמשים ושאינם משתמשים בטלפונים החכמים ככלי למידה בכיתה
לפוסטר
אילן קמחי (האוניברסיטה הפתוחה)
  השימוש במערכת ClassBoost מנקודת מבטם של סטודנטים במכללה לחינוך: הרגלי למידה ודפוסי הלמידה השיתופית – מאפיינים בתחילת הדרך
אורנה לוין (המכללה האקדמית אחוה), אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה)
  שימוש באפליקציית הוואטסאפ ככלי תקשורת בין הורים למורים
יפה צוובנר (בי"ס יסודי-גילה), אגוזה וסרמן (המכללה האקדמית הרצוג)
  בחינת תוצאות שאלון הערכה ממוחשב אל מול תוצאות מבחן "דף ועט" בתוכנית חקר בגליליום
שי גפן-רויטמן (גליליום – המכללה האקדמית כנרת, מכללת אוהלו), יפעת לינדר (גליליום, מכללת אוהלו), עודד רייכספלד (VIA), רויטל היימן (אור- יעוץ לארגונים)
ה4 מאחורי הקלעים של הוראה מרחוק: סיור באולפני הוידאו של מרכז שה"ם (אולפני שה"ם)    
  15:00-14:30 הפסקה וביקור בתערוכת הפוסטרים
16:00-15:00 מושב מקביל ו      (אחה"צ)
  ו1 סדנה                                                                           (אולם נוידרפר)
יו"ר: גל בן-יהודה, האוניברסיטה הפתוחה

חינוך ליישוב סכסוכים דיגיטליים בין ילדים ובני נוער לפני שיסלימו לאלימות ולבריונות ברשת
איתי ברון (Agree Online),רחלי אשוול (Agree Online),מיקי חיימוביץ (Agree Online)
  ו2 הפקת תועלת מעזרים טכנולוגיים                                                                                          (אולם צ'ייס)
יו"ר: ארנון הרשקוביץ, אוניברסיטת תל-אביב
ייעוץ אינטראקטיבי באמצעות סוכן וירטואלי לסטודנטים שנה ראשונה בנושא שילוב לימודים ועבודה
סוהא פדילה (אוניברסיטת תל-אביב), אורלי להב (אוניברסיטת תל-אביב), ודים טליס (אוניברסיטת תל-אביב), רחל גלי צינמון (אוניברסיטת תל-אביב)
מעבר מדיונים כלליים על תשובות תלמידים לדיונים ממוקדים באמצעות ניתוח למידה)
רחל הס גרין (אוניברסיטת חיפה), שי אולשר (אוניברסיטת חיפה
אנוטציות אישיות ושיתופיות ב-Annoto: תובנות לגבי השתתפות פעילה וסבילה מניתוח תוכן ומכריית נתוני התנהגות בסביבת היפר-וידאו באקדמיה
אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), תמר שמיר-ענבל (האוניברסיטה הפתוחה), רועי ירקוני (האוניברסיטה הפתוחה)
ו3 הרצאה משותפת למעבדה הפתוחה למדיה ומידע ולכנס צ'ייס                           (אולם קנבר)
  יו"ר: ורד זילבר-ורוד, האוניברסיטה הפתוחה

הערכת שינויים פרדיגמטיים במחקרי תקשורת באמצעות כלים חישוביים
אורן סופר (האוניברסיטה הפתוחה), דורית גייפמן (אוניברסיטת חיפה)
  16:15-16:00 הפסקה
17:15-16:15 מושב נעילה                     (אולם נוידרפר)
  יו"ר: ניצה גרי, האוניברסיטה הפתוחה
 

עדי אלטשולר
מייסדת תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" ומיזם "זיכרון בסלון"
יזמות חברתית, עיצוב חזון והפיכתו למציאות

 
 


פרטים נוספים: במזכירות הכנס (אסנת צרפתי-ליבר) 052-5734960, או במייל chais-conference@openu.ac.il