המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, האוניברסיטה הפתוחה
כנס צ'ייס 2014
יום שלישי, י"א באדר א תשע"ד, 11 בפברואר 2014 יום רביעי, י"ב באדר א תשע"ד, 12 בפברואר 2014

יום שלישי, י"א באדר א תשע"ד, 11 בפברואר 2014
התכנסות והרשמה
  מושב פתיחה אולם צ'ייס
יו"ר: ורד זילבר-ורוד, ראש הוועדה המארגנת, כנס צ'ייס 2014
דברי פתיחה וברכות
קובי מצר, נשיא האוניברסיטה הפתוחה
ניצה גרי, ראש המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, האוניברסיטה הפתוחה
הכרזה על המאמרים המועמדים לפרס מאמר סטודנט מצטיין
(Finalists: Best Student Paper Award)
  הרצאת פתיחה אולם צ'ייס
Thomas C. Reeves (The University of Georgia, USA)
Open Learning Requires Open Minds: The Challenges of Online and Blended Learning Environments for NetGen Students and their Instructors
א1 שילוב טכנולוגיות בהוראת המדעים אולם נוידרפר
יו"ר: קריסטה אסטרחן (האוניברסיטה העברית בירושלים)
הרצאה חוקרים מאמר
חוזרים בתשובה: סביבה מתוקשבת לתלמידי כיתה ה' ככלי לצמצום הפער בין תכנית הלימודים במדעים ושאלות התלמידים חני סבירסקי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), איילת ברעם-צברי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
ההשפעה של מדעי המחשב ופיתוח אקטיבי של סימולציות על למידת פיסיקה רבקה טאוב (מכון ויצמן למדע), מיכל ארמוני (מכון ויצמן למדע), מרדכי בן-ארי (מכון ויצמן למדע)
השפעת משימות אבחון מתוקשבות, הממוקדות בטעויות נפוצות, על למידה מאבחון עצמי בעזרת דוגמאות פתרון סאוסאן עילבוני (מכון ויצמן למדע), ראפע ספדי (המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל, מכון ויצמן למדע), עידית ירושלמי (מכון ויצמן למדע)
א2 השפעת התקשוב על עבודת המורה אולם צ'ייס
יו"ר: גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
הרצאה חוקרים מאמר
השפעת תכנית התקשוב הלאומית על השינויים בעבודת המורים נגה מגן-נגר (משרד החינוך, גורדון המכללה האקדמית לחינוך), אברום רותם (משרד החינוך), תמר ענבל-שמיר (משרד החינוך, האוניברסיטה הפתוחה), רוני דיין (משרד החינוך)
הקשר בין שליטת מורים במיומנויות תקשוב לבין מוכנותם לשינוי – תכנית התקשוב הלאומית גילת כהן (אורנים המכללה האקדמית לחינוך), גלית ברשנטוק (אורנים המכללה האקדמית לחינוך)
מהם יחסי הגומלין בין השימוש של מורים במערכות לניהול מידע לבין תחושת האחריות שלהם? אורי פרלמן (London Institute of Education)
א3 מפגש סטודנטים עם Prof. Thomas C. Reeves אולם קנבר
יו"ר: רונן המר (מכון טכנולוגי חולון)
ב1 טכנולוגיה: אימוץ והתנגדות אולם נוידרפר
יו"ר: מירי שינפלד (סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות)
הרצאה חוקרים מאמר
עמדות מורים כלפי שימוש בויקיפדיה חגית מישר-טל (האוניברסיטה הפתוחה, אורנים המכללה האקדמית לחינוך, המרכז ללימודים אקדמיים)
אימת המעבר לקורסים מקוונים במכללה להנדסה דוד פונדק (אורט בראודה המכללה האקדמית להנדסה, המכללה האקדמית כנרת)
מיחשוב ענן: עמדותיהם של מומחי טכנולוגיה חינוכית ומידענים נועה אהרוני (אוניברסיטת בר-אילן)
ב2 טכנולוגיות מסורתיות מול טכנולוגיות דיגיטליות אולם צ'ייס
יו"ר: סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן)
הרצאה חוקרים מאמר
לא ראוי אבל נפוץ: תפיסת ההונאה בלמידה עם וללא כלים דיגיטליים בעיני תלמידי בית ספר אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)
השפעת השימוש בכלֵי סימון על הבנת הנקרא של טקסט בדפוס לעומת טקסט דיגיטלי גל בן יהודה (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)
מידת ההשתתפות והמוטיבציה של תלמידים עם מוגבלות שכלית: התערבות טכנולוגית לעומת התערבות מסורתית הינד ג'בארה (אוניברסיטת בר-אילן), סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן)
ב3 מושב פוסטרים 1 אולם קנבר
יו"ר: גלעד רביד (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)
הרצאה חוקרים מאמר
מקומה של עבודת קבוצה בהטמעת שינויים בגישות ושיטות הוראה נעזרת טכנולוגיה במכללה אסנת עקירב (המכללה האקדמית גליל מערבי), ארי נוימן (המכללה האקדמית גליל מערבי)
אייפון או גלקסי? על טלפונים חכמים ופטישיזם דיוה צוקר (מכון טכנולוגי חולון), אינה רדצ'נקו (מכון טכנולוגי חולון), רונן המר (מכון טכנולוגי חולון)
הכשרת מאבטחים – מפרונטאלי ללומדה נועם איתיאל (מכון טכנולוגי חולון), אלמוג יהושע (מכון טכנולוגי חולון)
פסיכולוגיה חיובית: ההשפעה של כתיבת יומן אושר אישי דיגיטלי (באופן קבוצתי או אישי) על רמת הרווחה הפסיכולוגית של סטודנטים דורין הופט (מכון טכנולוגי חולון), הדס בג'ה (מכון טכנולוגי חולון), רונן המר (מכון טכנולוגי חולון)
טכנולוגיית PECS: מעבר לשימוש בלוחות תקשורת אלקטרוניים בקרב האוכלוסייה האוטיסטית ברוך בוגלה (מכון טכנולוגי חולון), אבי דנטס (מכון טכנולוגי חולון)
ספת הפסיכולוג מעולם לא הייתה קרובה יותר: קבוצות תמיכה מקוונות – טיפול באמצעות ועידת וידיאו אביה קפח (מכון טכנולוגי חולון), מעין נחום (מכון טכנולוגי חולון)
הדרופבוקס שלנו: שיתוף ספונטני ממושך בלמידה אקדמית בת-אל טולדנו לייבוביץ' (מכון טכנולוגי חולון), שירי מרדכי (מכון טכנולוגי חולון), מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון)
המורה כחבר: השפעה נתפסת של חברות עם מורים בפייסבוק על תחושת קרבה והנעה ללמידה בקרב תלמידים תאיר כהן (מכון טכנולוגי חולון), מור צחייק (מכון טכנולוגי חולון), רונן המר (מכון טכנולוגי חולון)
מציאות מדומה בסימולטור פיקוד העורף דן דיאמנט (מכון טכנולוגי חולון), חמוטל אביתר (מכון טכנולוגי חולון)
הכשרה ותמיכה דיגיטלית להוראה וירטואלית טל לוי (המרכז האקדמי רופין), קארן עיני (המרכז האקדמי רופין)
הטלפון הנייד החכם – ידידו הטוב ביותר של הסטודנט? ניתוח מקומו של ה"סמארטפון" בחייהם של סטודנטים בישראל ורד מלכה (המכללה האקדמית עמק יזרעאל), ירון אריאל (המכללה האקדמית עמק יזרעאל), רות אבידר (המכללה האקדמית עמק יזרעאל), אילת חן לוי (אוניברסיטת חיפה)
הפוך בה והכול בה נורית רייך (רשת אמי"ת), דן בוכניק (אוניברסיטת בר-אילן)
ג1 ידע טכנולוגי של מורים אולם נוידרפר
יו"ר: אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה)
הרצאה חוקרים מאמר
מה משפיע על הטמעת התקשוב בבית הספר? – רמת הידע הפדגוגי טכנולוגי של המורה (TPACK), עמדות ביחס לשינוי ולהטמעת התקשוב אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), פאני ארזי כהן (המכללה האקדמית אחוה)
השפעת ידע PICTK וידע TPACK על תחושת ההעצמה של מדריכי תקשוב נגה מגן-נגר (משרד החינוך, המכללה האקדמית גורדון), אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה)
הטמעת פדגוגיה חדשנית במכללה להכשרת מורים נקודת מבטם של מורי מורים – חקר מקרה אורית אבידב אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), אירית אמה אילוז (המכללה האקדמית אחוה, בית ספר "בארי")
ג2 יישומי וידאו בהוראה אולם צ'ייס
יו"ר: יואב יאיר (האוניברסיטה הפתוחה)
הרצאה חוקרים מאמר
'לראות מעבר לאופק' – השוואה בין סגנונות הוראה מרחוק בשיעורי 'אופק' לבין סגנונות הוראה פרונטלית באוניברסיטה הפתוחה ערן לבני (האוניברסיטה הפתוחה), יואב יאיר (האוניברסיטה הפתוחה)
משוב מוקלט לתוצרי סטודנטים: פוטנציאל ואתגרים מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון), יהודה רז (מכון טכנולוגי חולון), שחר אקם (מכון טכנולוגי חולון)
דפוסים מתפתחים של שימוש בהרצאות ווידיאו מקוון ומכשירי כף-יד ניידים בהתכוננות למבחן ניצה גרי (האוניברסיטה הפתוחה), רותי גפני (המכללה האקדמית תל אביב-יפו, האוניברסיטה הפתוחה), אמיר וינר (האוניברסיטה הפתוחה)
ג3 מושב פוסטרים 2 אולם קנבר
יו"ר: רונית בוגלר (האוניברסיטה הפתוחה)
הרצאה חוקרים מאמר
לוח אינטראקטיבי בגן הילדים – התנסות ייחודית בהכשרת גננות ליאת אייל (מכללת לוינסקי לחינוך), אורה סגל-דרורי (מכללת לוינסקי לחינוך), שירה ברק (מכללת לוינסקי לחינוך), גלית פדלון (מכללת לוינסקי לחינוך)
אינטראקציות מורה-תלמיד-מחשב בשיעורי 'עת-הדעת' מבעד לעדשה של הערכה לשם למידה (הל"ל) בלתי פורמלית רינת שחף ברזלי (עת הדעת, האוניברסיטה הפתוחה), דובי וייס (עת הדעת)
הזדמנויות ללמידה ברשת החברתית פייסבוק: מרתון לקראת בחינת הבגרות במתמטיקה – חקר מקרה יניב ביטון (מטח, מכללת שאנן), שרה הרשקוביץ' (מטח, מכללת שאנן)
עיתון וירטואלי חי ובועט – מגזין אינטראקטיבי מלווה כנס יורם אורעד (מכון מופ"ת), סמדר בר טל (מכון מופ"ת, מכללת לוינסקי לחינוך), מירי שינפלד (סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות)
דפוסי שימוש חברתיים ביישומונים (אפליקציות) ניידים, בקרב מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה רותי אלדג'ם (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב)
חווית הלמידה ב-MOOC ותרומת קבוצות הדיון דלית מור (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב)
ילדים צעירים מבנים מיומנויות תכנון דרך מרחב תכנות התנהגותו של רובוט וירטואלי בעזרת סביבת תכנות מוחשי גונן רווה (אוניברסיטת תל-אביב), דוד מיודוסר (אוניברסיטת תל-אביב)
MOOC: על כלים וסגנונות למידה אלי מרקל (אוניברסיטת תל-אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב)
חקר מקרה: השימוש במצלמת וידאו כאמצעי לשיפור כישורי השיח והתקשורת עבור ילד עם אוטיזם ולרי זיגנשין-גמליאלי (סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות), בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות)
  מושב נעילה אולם נוידרפר
יו"ר: אבנר כספי (האוניברסיטה הפתוחה)
אילון ועדיה (המרכז למדעי המוח ע"ש אדמונד ולילי ספרא באוניברסיטה העברית בירושלים)
המוח היצירתי וממשקי מוח מכונה


יום רביעי, י"ב באדר א תשע"ד, 12 בפברואר 2014
התכנסות והרשמה
  מושב פתיחה אולם צ'ייס
יו"ר: יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)
הענקת פרס מאמר סטודנט מצטיין (Best Student Paper Award)
  הרצאת פתיחה אולם צ'ייס
Eszter Hargittai (Northwestern University, USA)
Differentiated Internet Skills – Sources and Implications
ד1 פייסבוק בהוראה אולם נוידרפר
יו"ר: אלונה פורקוש-ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך)
הרצאה חוקרים מאמר
תפיסות סטודנטים כלפי שילוב קבוצה סגורה בפייסבוק ואתר קורס כמרחבי למידה אינטראקטיביים ואקטיביים גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
למידת מדעים ברשתות חברתיות: אינטראקציות כימיות בפייסבוק שלי רפ (מכון ויצמן למדע), רון בלונדר (מכון ויצמן למדע)
ארבעה-עשר היגדים וגעגוע ארנון הרשקוביץ' (אוניברסיטת תל-אביב), אלונה פורקוש-ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב) רבקה אנג (המכון הלאומי לחינוך, סינגפור)
ד2 טכנולוגיה ופיתוח מקצועי של מורים אולם צ'ייס
יו"ר: יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
הרצאה חוקרים מאמר
חשיבה חדשנית ורמת מומחיות בתקשוב של סטודנטים לתואר ראשון בחינוך סיגל מורד (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), נועה רגוניס (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), מירי ברק (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
"מלווה צמוד": טוויטר לצרכי הנחיה מקצועית, תמיכה חברתית והעצמה אישית בסדנת מורים מקוונת אפרת פיטרסה (האוניברסיטה הפתוחה), יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי)
מורים כחוקרים-מעצבים של למידה בשילוב טכנולוגיה אורנית שגיא (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
ד3 מפגש סטודנטים עם Prof. Eszter Hargittai אולם קנבר
יו"ר: יורם קלמן (האוניברסיטה הפתוחה)
ה1 הערכת מידע אולם נוידרפר
יו"ר: שרית ברזילי (אוניברסיטת חיפה)
הרצאה חוקרים מאמר
מי כתב את זה? חשיבה על מקורות המידע המקוון שרית ברזלי (אוניברסיטת חיפה), עינב צדוק (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)
דפוסים בחיפושי מידע מדעי בגוגל ובוויקיפדיה לאורך ציר הזמן אלעד שגב (אוניברסיטת תל-אביב), אביב שרון (מכון ויצמן למדע), איילת ברעם-צברי (הטכניון)
היבטים מטא-קוגניטיביים בכתיבת יומנים רפלקטיביים-אישיים בסביבת למידה שיתופית מתוגברת Wiki רותי גופר (אוניברסיטת חיפה), דני בן-צבי (אוניברסיטת חיפה)
ה2 מישחוק אולם צ'ייס
יו"ר: דפנה רבן (אוניברסיטת חיפה)
הרצאה חוקרים מאמר
משחקים רציניים בסביבת בחירה עצמית: שיתוף מדריכים צעירים לשילוב למידה והנאה יעקב (יקי) דיין (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
מישחוק מבוסס אישיות – מישחוק בחינוך למוחצנים ולמופנמים דוד קודיש (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב), גלעד רביד (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)
ההשפעות של הוראה מבוססת משחק מחשב על תהליכי למידה של תלמידים מתקשים במתמטיקה אורית ברוזה (האוניברסיטה העברית בירושלים, עמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב), יפעת בן דוד קוליקנט (האוניברסיטה העברית בירושלים)
ה3 מושב פוסטרים 3 אולם קנבר
יו"ר: מירי ברק (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל)
הרצאה חוקרים מאמר
תפיסות סטודנטים את תרומת קבוצה סגורה בפייסבוק כמרחב לימודי לא פורמלי גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים), נהאד מצרי (המרכז ללימודים אקדמיים)
הפקת עיתון בית ספרי מתוקשב על ידי תלמידים לקויי למידה כחוויה מעצימה ענבל סמית (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
כשהארכיטקטורה פוגשת את הפדגוגיה ליביה לובל (המרכז ללימודים אקדמיים), רונית חנוך (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי-עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים), יונה מילר (המרכז ללימודים אקדמיים)
מעורבות ופגיעות ברשת בקרב סטודנטים עם וללא לקות למידה – מחקר חלוץ טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק-שמש (האוניברסיטה הפתוחה), גלית כהן (האוניברסיטה הפתוחה)
תגובות ואסטרטגיות התמודדות עם בריונות מקוונת בחטיבת ביניים טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק-שמש (האוניברסיטה הפתוחה), גלי פרנק (האוניברסיטה הפתוחה)
התפתחות נורמות בקהילות למידה בכיתה עתירת טכנולוגיה ז'קלין בסיל-שחר (אוניברסיטת חיפה), דני בן-צבי (אוניברסיטת חיפה), יותם הוד (אוניברסיטת חיפה)
קידום חשיבה גלויה לצורך עיצוב תוצרי למידה דיגיטליים משמעותיים דבורה פרייס (המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, אפרתה המכללה האקדמית לחינוך)
רשת חברתית כתומכת בגיבוש קהילת למידה של מנהלי בתי ספר צבי בודנהיימר (אוניברסיטת חיפה)
מנהל בית-הספר כמנהיג הטמעת רפורמה טכנולוגית פדגוגית שיזמה המדינה. מחקר בבתי-ספר שהטמיעו את תוכנית התקשוב הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה העשרים-ואחת גילת כהן (אורנים המכללה האקדמית לחינוך)
דפוסי שימוש של צעירים בסביבות טכנולוגיות והתנהגויות של ריבוי משימות קרן אטינגר (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב)
ה4 סדנה חלק א אולם קרוגר
הרצאה חוקרים מאמר
חפש את המטמון: למידה חווייתית מבוססת מיקום באמצעות טלפונים חכמים (סדנה, חלק א') מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון), שביט כהן (מכון טכנולוגי חולון), גיא סקאל (מכון טכנולוגי חולון)
ו1 קהילות ברשת אולם נוידרפר
יו"ר: גל בן-יהודה (האוניברסיטה הפתוחה)
הרצאה חוקרים מאמר
מהוראה רב-תחומית ללמידה בינתחומית – כוחן של קהילות למידה מתוגברות טכנולוגיה עדי קידרון (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
השתתפות פאסיבית בקהילות ידע: היקף ומניעים אזי לב און (אוניברסיטת אריאל), אודליה אדלר (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)
כישלון פרודוקטיבי בהתהוות של קהילת למידה מנקודת ראות של התפתחות הקבוצה יותם הוד (אוניברסיטת חיפה), דני בן-צבי (אוניברסיטת חיפה)
ו2 השפעות של טכנולוגיה על התנהגות אולם צ'ייס
יו"ר: אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
הרצאה חוקרים מאמר
ניתוח פעילות סטודנטים באתרי קורסים ככלי לניבוי הפסקת לימודים חגית לימור (אוניברסיטת תל-אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב)
שיתופי או תחרותי? השלכות חיוביות ושליליות של האינטראקציה בין נטיית השחקנים לאלימות ומאפייני משחק דיגיטלי אלים אנג'לה נהרה (אוניברסיטת חיפה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), שיזף רפאלי (אוניברסיטת חיפה)
אמצעים ניידים אישיים בהרצאות: שימושים והשלכות על התהליך הלימודי גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים), חגית מישר-טל (האוניברסיטה הפתוחה, אורנים המכללה האקדמית לחינוך, המרכז ללימודים אקדמיים)
ו3 מושב פוסטרים 4 אולם קנבר
יו"ר: יהודית בר אילן (אוניברסיטת בר-אילן)
הרצאה חוקרים מאמר
חוויית למידה טכנולוגית: פיתוח משחק למחשבי טאבלט ושילובו בחינוך המיוחד בגיל הרך תמר ישע (מכללת לוינסקי לחינוך), שני שוורצבלט (מכללת לוינסקי לחינוך), ליאת אייל (מכללת לוינסקי לחינוך)
יעילות ההוראה של מורי המתמטיקה בכיתה המתוקשבת ובכיתה הלא מתוקשבת רוואן ענאבוסי (אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך), וג'יה דאהר (אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך), נימר ביאעה (אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך)
השפעת שילוב מערכת ניהול למידה Moodle בלימודי המדעים על הלמידה בכיתות ח' בחטיבת ביניים שמואל ארנון (מכללת גורדון לחינוך חיפה), מזל גודמן (מכללת גורדון לחינוך חיפה)
"השיירה עוברת": האם מערך ההשתלמויות "מחשב לכל מורה" הביא את השינוי המיוחל? שרה פרזון (האוניברסיטה הפתוחה), יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי)
פיתוח משחקים חינוכיים במדעים איילת וייצמן (עמותת סנונית)
שימוש בפייסבוק לצרכים בית ספריים: נקודת המבט של תלמידי תיכון אדית בוטון (האוניברסיטה העברית בירושלים), כריסטה אסטרחן (האוניברסיטה העברית בירושלים)
מאפייני שפת הפייסבוק והשפעת שפת הפייסבוק על השפה הנורמטיבית הכתובה יפעת אלקיים (מכללת בית ברל), אביבה קליגר (מכללת בית ברל)
תקשוב בהוראת הכימיה בישראל – סקר ראשון: תוצאות והשלכות רחל רוזן אידלמן (מכון ויצמן למדע), יעל שוורץ (מכון ויצמן למדע), שלי ליבנה (מכון ויצמן למדע)
טכנולוגיית מסך מגע והגיל השלישי: מודל הזדקנות 2.0 ילנה סימונובסקי (סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות), דלית לוי (סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות)
ו4 סדנה חלק ב אולם קרוגר
הרצאה חוקרים מאמר
חפש את המטמון: למידה חווייתית מבוססת מיקום באמצעות טלפונים חכמים (סדנה, חלק ב') מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון), שביט כהן (מכון טכנולוגי חולון), גיא סקאל (מכון טכנולוגי חולון)
  מושב נעילה אולם נוידרפר
יו"ר: ניצה גרי (ראש המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, האוניברסיטה הפתוחה)
כפיר דמרי (SpaceIL)
המסע אל הירח: מדריך ליזמוּת פדגוגית-טכנולוגית שהופכת חלום למציאות
מאמרים
 
 


האוניברסיטה הפתוחה האוניברסיטה הפתוחה שהם המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיה