יום שלישי, י"א באדר א תשע"ד, 11 בפברואר 2014
יום רביעי, י"ב באדר א תשע"ד, 12 בפברואר 2014
יום שלישי, י"א באדר א תשע"ד, 11 בפברואר 2014 |
התכנסות והרשמה
|
|
דברי פתיחה וברכות |
קובי מצר, נשיא האוניברסיטה הפתוחה
ניצה גרי, ראש המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, האוניברסיטה הפתוחה |
הכרזה על המאמרים המועמדים לפרס מאמר סטודנט מצטיין
(Finalists: Best Student Paper Award) |
|
|
|
Thomas C. Reeves (The University of Georgia, USA)
Open Learning Requires Open Minds: The Challenges of Online and
Blended Learning Environments for NetGen Students and their Instructors
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
חוזרים בתשובה: סביבה מתוקשבת לתלמידי כיתה ה' ככלי לצמצום הפער בין תכנית הלימודים במדעים ושאלות התלמידים |
חני סבירסקי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), איילת ברעם-צברי (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל) |
|
ההשפעה של מדעי המחשב ופיתוח אקטיבי של סימולציות על למידת פיסיקה |
רבקה טאוב (מכון ויצמן למדע), מיכל ארמוני (מכון ויצמן למדע), מרדכי בן-ארי (מכון ויצמן למדע) |
|
השפעת משימות אבחון מתוקשבות, הממוקדות בטעויות נפוצות, על למידה מאבחון עצמי בעזרת דוגמאות פתרון |
סאוסאן עילבוני (מכון ויצמן למדע), ראפע ספדי (המכללה האקדמית הערבית לחינוך בישראל, מכון ויצמן למדע), עידית ירושלמי (מכון ויצמן למדע) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
השפעת תכנית התקשוב הלאומית על השינויים בעבודת המורים |
נגה מגן-נגר (משרד החינוך, גורדון המכללה האקדמית לחינוך), אברום רותם (משרד החינוך), תמר ענבל-שמיר (משרד החינוך, האוניברסיטה הפתוחה), רוני דיין (משרד החינוך) |
--> |
הקשר בין שליטת מורים במיומנויות תקשוב לבין מוכנותם לשינוי – תכנית התקשוב הלאומית |
גילת כהן (אורנים המכללה האקדמית לחינוך), גלית ברנשטוק (אורנים המכללה האקדמית לחינוך) |
|
מהם יחסי הגומלין בין השימוש של מורים במערכות לניהול מידע לבין תחושת האחריות שלהם? |
אורי פרלמן (London Institute of Education) |
|
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
עמדות מורים כלפי שימוש בויקיפדיה |
חגית מישר-טל (האוניברסיטה הפתוחה, אורנים המכללה האקדמית לחינוך, המרכז ללימודים אקדמיים) |
|
אימת המעבר לקורסים מקוונים במכללה להנדסה |
דוד פונדק (אורט בראודה המכללה האקדמית להנדסה, המכללה האקדמית כנרת) |
|
מיחשוב ענן: עמדותיהם של מומחי טכנולוגיה חינוכית ומידענים |
נועה אהרוני (אוניברסיטת בר-אילן) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
לא ראוי אבל נפוץ: תפיסת ההונאה בלמידה עם וללא כלים דיגיטליים בעיני תלמידי בית ספר |
אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
השפעת השימוש בכלֵי סימון על הבנת הנקרא של טקסט בדפוס לעומת טקסט דיגיטלי |
גל בן יהודה (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
מידת ההשתתפות והמוטיבציה של תלמידים עם מוגבלות שכלית: התערבות טכנולוגית לעומת התערבות מסורתית |
הנד ג'בארה (אוניברסיטת בר-אילן), סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מקומה של עבודת קבוצה בהטמעת שינויים בגישות ושיטות הוראה נעזרת טכנולוגיה במכללה |
אסנת עקירב (המכללה האקדמית גליל מערבי), ארי נוימן (המכללה האקדמית גליל מערבי) |
|
אייפון או גלקסי? על טלפונים חכמים ופטישיזם |
דיוה צוקר (מכון טכנולוגי חולון), אינה רדצ'נקו (מכון טכנולוגי חולון), רונן המר (מכון טכנולוגי חולון) |
|
הכשרת מאבטחים – מפרונטאלי ללומדה |
נועם איתיאל (מכון טכנולוגי חולון), אלמוג יהושע (מכון טכנולוגי חולון) |
|
פסיכולוגיה חיובית: ההשפעה של כתיבת יומן אושר אישי דיגיטלי (באופן קבוצתי או אישי) על רמת הרווחה הפסיכולוגית של סטודנטים |
דורין הופט (מכון טכנולוגי חולון), הדס בג'ה (מכון טכנולוגי חולון), רונן המר (מכון טכנולוגי חולון) |
|
טכנולוגיית PECS: מעבר לשימוש בלוחות תקשורת אלקטרוניים בקרב האוכלוסייה האוטיסטית |
ברוך בוגלה (מכון טכנולוגי חולון), אבי דנטס (מכון טכנולוגי חולון) |
|
ספת הפסיכולוג מעולם לא הייתה קרובה יותר: קבוצות תמיכה מקוונות – טיפול באמצעות ועידת וידיאו |
אביה קפח (מכון טכנולוגי חולון), מעין נחום (מכון טכנולוגי חולון) |
|
הדרופבוקס שלנו: שיתוף ספונטני ממושך בלמידה אקדמית |
בת-אל טולדנו לייבוביץ' (מכון טכנולוגי חולון), שירי מרדכי (מכון טכנולוגי חולון), מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון) |
|
המורה כחבר: השפעה נתפסת של חברות עם מורים בפייסבוק על תחושת קרבה והנעה ללמידה בקרב תלמידים |
תאיר כהן (מכון טכנולוגי חולון), מור צחייק (מכון טכנולוגי חולון), רונן המר (מכון טכנולוגי חולון) |
|
מציאות מדומה בסימולטור פיקוד העורף |
דן דיאמנט (מכון טכנולוגי חולון), חמוטל אביתר (מכון טכנולוגי חולון) |
|
הכשרה ותמיכה דיגיטלית להוראה וירטואלית |
טל לוי (המרכז האקדמי רופין), קארן עיני (המרכז האקדמי רופין) |
|
הטלפון הנייד החכם – ידידו הטוב ביותר של הסטודנט? ניתוח מקומו של ה"סמארטפון" בחייהם של סטודנטים בישראל |
ורד מלכה (המכללה האקדמית עמק יזרעאל), ירון אריאל (המכללה האקדמית עמק יזרעאל), רות אבידר (המכללה האקדמית עמק יזרעאל), אילת חן לוי (אוניברסיטת חיפה) |
|
הפוך בה והכול בה
|
נורית רייך (רשת אמי"ת), דן בוכניק (אוניברסיטת בר-אילן)
|
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מה משפיע על הטמעת התקשוב בבית הספר? – רמת הידע הפדגוגי טכנולוגי של המורה (TPACK), עמדות ביחס לשינוי ולהטמעת התקשוב |
אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), פאני ארזי כהן (המכללה האקדמית אחוה) |
|
השפעת ידע PICTK וידע TPACK על תחושת ההעצמה של מדריכי תקשוב |
נגה מגן-נגר (משרד החינוך, המכללה האקדמית גורדון), אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה) |
|
הטמעת פדגוגיה חדשנית במכללה להכשרת מורים נקודת מבטם של מורי מורים – חקר מקרה |
אורית אבידב אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), אירית אמה אילוז (המכללה האקדמית אחוה, בית ספר "בארי") |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
'לראות מעבר לאופק' – השוואה בין סגנונות הוראה מרחוק בשיעורי 'אופק' לבין סגנונות הוראה פרונטלית באוניברסיטה הפתוחה |
ערן לבני (האוניברסיטה הפתוחה), יואב יאיר (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
משוב מוקלט לתוצרי סטודנטים: פוטנציאל ואתגרים |
מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון), יהודה רז (מכון טכנולוגי חולון), שחר אקם (מכון טכנולוגי חולון) |
|
דפוסים מתפתחים של שימוש בהרצאות ווידיאו מקוון ומכשירי כף-יד ניידים בהתכוננות למבחן
|
ניצה גרי (האוניברסיטה הפתוחה), רותי גפני (המכללה האקדמית תל אביב-יפו, האוניברסיטה הפתוחה), אמיר וינר (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
לוח אינטראקטיבי בגן הילדים – התנסות ייחודית בהכשרת גננות |
ליאת אייל (מכללת לוינסקי לחינוך), אורה סגל-דרורי (מכללת לוינסקי לחינוך), שירה ברק (מכללת לוינסקי לחינוך), גלית פדלון (מכללת לוינסקי לחינוך) |
|
אינטראקציות מורה-תלמיד-מחשב בשיעורי 'עת-הדעת' מבעד לעדשה של הערכה לשם למידה (הל"ל) בלתי פורמלית |
רינת שחף ברזלי (עת הדעת, האוניברסיטה הפתוחה), דובי וייס (עת הדעת) |
|
הזדמנויות ללמידה ברשת החברתית פייסבוק: מרתון לקראת בחינת הבגרות במתמטיקה – חקר מקרה |
יניב ביטון (מטח, מכללת שאנן), שרה הרשקוביץ' (מטח, מכללת שאנן) |
|
עיתון וירטואלי חי ובועט – מגזין אינטראקטיבי מלווה כנס |
יורם אורעד (מכון מופ"ת), סמדר בר טל (מכון מופ"ת, מכללת לוינסקי לחינוך), מירי שינפלד (סמינר
הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות) |
|
דפוסי שימוש חברתיים ביישומונים (אפליקציות) ניידים, בקרב מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה |
רותי אלדג'ם (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
חווית הלמידה ב-MOOC ותרומת קבוצות הדיון |
דלית מור (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
ילדים צעירים מבנים מיומנויות תכנון דרך מרחב תכנות התנהגותו של רובוט וירטואלי בעזרת סביבת תכנות מוחשי |
גונן רווה (אוניברסיטת תל-אביב), דוד מיודוסר (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
MOOC: על כלים וסגנונות למידה |
אלי מרקל (אוניברסיטת תל-אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
חקר מקרה: השימוש במצלמת וידאו כאמצעי לשיפור כישורי השיח והתקשורת עבור ילד עם אוטיזם |
ולרי זיגנשין-גמליאלי (סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות), בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות) |
|
|
|
אילון ועדיה
(המרכז למדעי המוח ע"ש אדמונד ולילי ספרא באוניברסיטה העברית בירושלים)
המוח היצירתי וממשקי מוח מכונה
|
יום רביעי, י"ב באדר א תשע"ד, 12 בפברואר 2014 |
התכנסות והרשמה
|
|
הענקת פרס מאמר סטודנט מצטיין (Best Student Paper Award) |
|
Eszter Hargittai (Northwestern University, USA)
Differentiated Internet Skills – Sources and Implications
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
תפיסות סטודנטים כלפי שילוב קבוצה סגורה בפייסבוק ואתר קורס כמרחבי למידה אינטראקטיביים ואקטיביים |
גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים) |
|
למידת מדעים ברשתות חברתיות: אינטראקציות כימיות בפייסבוק |
שלי רפ (מכון ויצמן למדע), רון בלונדר (מכון ויצמן למדע) |
|
ארבעה-עשר היגדים וגעגוע |
ארנון הרשקוביץ' (אוניברסיטת תל-אביב), אלונה פורקוש-ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב) רבקה אנג (המכון הלאומי לחינוך, סינגפור) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
חשיבה חדשנית ורמת מומחיות בתקשוב של סטודנטים לתואר ראשון בחינוך |
סיגל מורד (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), נועה רגוניס (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל), מירי ברק (הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל) |
|
"מלווה צמוד": טוויטר לצרכי הנחיה מקצועית, תמיכה חברתית והעצמה אישית בסדנת מורים מקוונת |
אפרת פיטרסה (האוניברסיטה הפתוחה), יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי) |
|
מורים כחוקרים-מעצבים של למידה בשילוב טכנולוגיה |
אורנית שגיא (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה) |
|
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מי כתב את זה? חשיבה על מקורות המידע המקוון |
שרית ברזלי (אוניברסיטת חיפה), עינב צדוק (האוניברסיטה הפתוחה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
דפוסים בחיפושי מידע מדעי בגוגל ובוויקיפדיה לאורך ציר הזמן |
אלעד שגב (אוניברסיטת תל-אביב), אביב שרון (מכון ויצמן למדע), איילת ברעם-צברי (הטכניון) |
|
היבטים מטא-קוגניטיביים בכתיבת יומנים רפלקטיביים-אישיים בסביבת למידה שיתופית מתוגברת Wiki |
רותי גופר (אוניברסיטת חיפה), דני בן-צבי (אוניברסיטת חיפה) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
משחקים רציניים בסביבת בחירה עצמית: שיתוף מדריכים צעירים לשילוב למידה והנאה |
יעקב (יקי) דיין (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה) |
|
מישחוק מבוסס אישיות – מישחוק בחינוך למוחצנים ולמופנמים |
דוד קודיש (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב), גלעד רביד (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב) |
|
ההשפעות של הוראה מבוססת משחק מחשב על תהליכי למידה של תלמידים מתקשים במתמטיקה |
אורית ברוזה (האוניברסיטה העברית בירושלים, עמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב), יפעת בן דוד קוליקנט (האוניברסיטה העברית בירושלים) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
תפיסות סטודנטים את תרומת קבוצה סגורה בפייסבוק כמרחב לימודי לא פורמלי |
גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים), נהאד מצרי (המרכז ללימודים אקדמיים) |
|
הפקת עיתון בית ספרי מתוקשב על ידי תלמידים לקויי למידה כחוויה מעצימה |
ענבל סמית (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים) |
|
כשהארכיטקטורה פוגשת את הפדגוגיה |
ליביה לובל (המרכז ללימודים אקדמיים), רונית חנוך (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה לוי-עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים), יונה מילר (המרכז ללימודים אקדמיים) |
|
מעורבות ופגיעות ברשת בקרב סטודנטים עם וללא לקות למידה – מחקר חלוץ |
טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק-שמש (האוניברסיטה הפתוחה), גלית כהן (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
תגובות ואסטרטגיות התמודדות עם בריונות מקוונת בחטיבת ביניים |
טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק-שמש (האוניברסיטה הפתוחה), גלי פרנק (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
התפתחות נורמות בקהילות למידה בכיתה עתירת טכנולוגיה |
ז'קלין בסיל-שחר (אוניברסיטת חיפה), דני בן-צבי (אוניברסיטת חיפה), יותם הוד (אוניברסיטת חיפה) |
|
קידום חשיבה גלויה לצורך עיצוב תוצרי למידה דיגיטליים משמעותיים |
דבורה פרייס (המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין, אפרתה המכללה האקדמית לחינוך) |
|
רשת חברתית כתומכת בגיבוש קהילת למידה של מנהלי בתי ספר |
צבי בודנהיימר (אוניברסיטת חיפה) |
|
מנהל בית-הספר כמנהיג הטמעת רפורמה טכנולוגית פדגוגית שיזמה המדינה. מחקר בבתי-ספר שהטמיעו את תוכנית התקשוב הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה העשרים-ואחת |
גילת כהן (אורנים המכללה האקדמית לחינוך) |
|
דפוסי שימוש של צעירים בסביבות טכנולוגיות והתנהגויות של ריבוי משימות |
קרן אטינגר (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
חשיבה אפיסטמולוגית, הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה בסביבות לימוד טכנולוגיות בקרב פרחי הוראה |
מרי גוטמן (אפרתה המכללה האקדמית לחינוך), ברכה קרמרסקי (אוניברסיטת בר-אילן) |
|
חשיבה אפיסטמולוגית, הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה בסביבות לימוד טכנולוגיות בקרב פרחי הוראה
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
חפש את המטמון: למידה חווייתית מבוססת מיקום באמצעות טלפונים חכמים (סדנה, חלק א') |
מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון), שביט כהן (מכון טכנולוגי חולון), גיא סקאל (מכון טכנולוגי חולון) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מהוראה רב-תחומית ללמידה בינתחומית – כוחן של קהילות למידה מתוגברות טכנולוגיה |
עדי קידרון (אוניברסיטת חיפה), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה) |
|
השתתפות פאסיבית בקהילות ידע: היקף ומניעים |
אזי לב און (אוניברסיטת אריאל), אודליה אדלר (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב) |
|
כישלון פרודוקטיבי בהתהוות של קהילת למידה מנקודת ראות של התפתחות הקבוצה |
יותם הוד (אוניברסיטת חיפה), דני בן-צבי (אוניברסיטת חיפה) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
ניתוח פעילות סטודנטים באתרי קורסים ככלי לניבוי הפסקת לימודים
|
חגית לימור (אוניברסיטת תל-אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
שיתופי או תחרותי? השלכות חיוביות ושליליות של האינטראקציה בין נטיית השחקנים לאלימות ומאפייני משחק דיגיטלי אלים |
אנג'לה נהרה (אוניברסיטת חיפה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), שיזף רפאלי (אוניברסיטת חיפה) |
|
אמצעים ניידים אישיים בהרצאות: שימושים והשלכות על התהליך הלימודי |
גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים), חגית מישר-טל (האוניברסיטה הפתוחה, אורנים המכללה האקדמית לחינוך, המרכז ללימודים אקדמיים) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
חוויית למידה טכנולוגית: פיתוח משחק למחשבי טאבלט ושילובו בחינוך המיוחד בגיל הרך |
תמר ישע (מכללת לוינסקי לחינוך), שני שוורצבלט (מכללת לוינסקי לחינוך), ליאת אייל (מכללת לוינסקי לחינוך) |
|
יעילות ההוראה של מורי המתמטיקה בכיתה המתוקשבת ובכיתה הלא מתוקשבת |
רוואן ענאבוסי (אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך), וג'יה דאהר (אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך), נימר ביאעה (אלקאסמי מכללה אקדמית לחינוך) |
|
השפעת שילוב מערכת ניהול למידה Moodle בלימודי המדעים על הלמידה בכיתות ח' בחטיבת ביניים |
שמואל ארנון (מכללת גורדון לחינוך חיפה), מזל גודמן (מכללת גורדון לחינוך חיפה) |
|
"השיירה עוברת": האם מערך ההשתלמויות "מחשב לכל מורה" הביא את השינוי המיוחל? |
שרה פרזון (האוניברסיטה הפתוחה), יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי) |
|
פיתוח משחקים חינוכיים במדעים |
איילת וייצמן (עמותת סנונית) |
|
שימוש בפייסבוק לצרכים בית ספריים: נקודת המבט של תלמידי תיכון |
אדית בוטון (האוניברסיטה העברית בירושלים), כריסטה אסטרחן (האוניברסיטה העברית בירושלים) |
|
מאפייני שפת הפייסבוק והשפעת שפת הפייסבוק על השפה הנורמטיבית הכתובה |
יפעת אלקיים (מכללת בית ברל), אביבה קליגר (מכללת בית ברל) |
|
תקשוב בהוראת הכימיה בישראל – סקר ראשון: תוצאות והשלכות |
רחל רוזן אידלמן (מכון ויצמן למדע), יעל שוורץ (מכון ויצמן למדע), שלי ליבנה (מכון ויצמן למדע) |
|
טכנולוגיית מסך מגע והגיל השלישי: מודל הזדקנות 2.0 |
ילנה סימונובסקי (סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות), דלית לוי (סמינר הקיבוצים המכללה לחינוך לטכנולוגיה ולאמנויות) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
חפש את המטמון: למידה חווייתית מבוססת מיקום באמצעות טלפונים חכמים (סדנה, חלק ב') |
מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון), שביט כהן (מכון טכנולוגי חולון), גיא סקאל (מכון טכנולוגי חולון) |
|
|
|
כפיר דמרי (SpaceIL)
המסע אל הירח: מדריך ליזמוּת פדגוגית-טכנולוגית שהופכת חלום למציאות
|
|