יום שלישי , ט באדר תשע"ג, 19 בפברואר 2013
יום רביעי, י באדר תשע"ג, 20 בפברואר 2013
יום שלישי , ט באדר תשע"ג, 19 בפברואר 2013 |
ברכות ודברי פתיחה להקלטה |
|
Prof. Douglas Clark (Vanderbilt University)
Digital games for learning: Scaffolding integration of intuitive and formal
understandings of science
Lecture Video |
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
חשיבה אפיסטמית והבנת נקודות המבט של מקורות מקוונים מרובים |
שרית ברזלי (אוניברסיטת חיפה), יורם עשת-אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
אורינות מדעית בתגובות גולשים לסיקור סוגיית הניסויים בבעלי חיים בתקשורת המקוונת
בישראל |
אסתי לסלו (הטכניון), אילת ברעם-צברי (הטכניון) |
|
האם טובות השתיים מהאחת? סטודנטיות ישראליות ממוצא יהודי ופלסטיני משחקות
בסימולציה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני ביחידות ובזוגות |
רונית קמפף (אוניברסיטת תל אביב)
|
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
הערכת תהליכי פתרון בעיות במתמטיקה בסביבות מתוקשבות באמצעות כריית נתונים -
מסכימה לניתוח כמותי |
משה לייבה (אוניברסיטת תל- אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל-אביב) |
|
ניכוס תוכנית לימודים חדשנית בביואינפורמטיקה על ידי מורים בתיכון |
יוסי מחלוף (מכון ויצמן למדע), הדס גלברט (מכון ויצמן למדע), ענת ירדן (מכון ויצמן למדע) |
|
האם השימוש באמצעי הוראה מתוקשבים מעודד אינטראקציה פדגוגית חדשנית בכיתה? הצגת
:CLI-O כלי לניתוח תצפיות בכיתה |
עידית מני-איקן (מכון הנרייטה סאלד), טל ברגר-טיקוצ'ינסקי (מכון הנרייטה סאלד), ציפי בשן (מכון הנרייטה סאלד) |
|
|
|
|
|
תפיסת מאפייני מידע והעדפה של שימוש במקורות מידע בלמידה בקרב סטודנטים יהודים
וערבים בישראל |
מוטי מרדלר (המכללה האקדמית גליל מערבי) |
|
|
בחינת השימוש במאגרי מידע דיגיטאליים כמסייעים למורה ככלי פדגוגי בעבודתו |
|
שרון כלימי (אוניברסיטת תל אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל
אביב) |
|
זמן מחצית החיים של חלון ההזדמנויות ללמידה: המקרה של חתני וכלות פרס נובל |
אלעד שגב (אוניברסיטת תל אביב), אילת ברעם צברי (הטכניון) |
|
דור Y לעומת דור X : הבדלים בהסתגלות לטלפון חכם |
רותי גפני (המכללה האקדמית תל אביב-יפו, האוניברסיטה הפתוחה), ניצה גרי (האוניברסיטה
הפתוחה) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
תרבות למידה והוראה בחינוך הגבוה: תפקיד הטכנולוגיה בהיפוך מעגל הקסמים |
אורנית שגיא (הטכניון), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה) |
|
| רתימת הטכנולוגיה לאינטגרציה בין סביבות למידה מרובות: המקרה של קורס ניתוח יצירות
אמנות |
|
אורית מוגילבסקי (אוניברסיטת חיפה, הטכניון), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה), צביקה קופליק
(אוניברסיטת חיפה), אורנית שגיא (אוניברסיטת חיפה, הטכניון) |
|
מחקר ניסיוני של תמריץ זמן להרגלי דחיינות של מבחנים מקוונים |
יאיר לוי (Nova Southeastern University) , מישל רמים (Nova Southeastern University |
|
|
"קליקרים" כסיוע ללקויי למידה, לוחות אינטראקטיביים לקידום מצוינות: תרומת טכנולוגיה
לתלמידים ברמה אקדמית שונה |
|
אדוה ברזל-רובין (המכללה האקדמית לחינוך אורנים), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
הפעלת סטודנטים באמצעות הטלפונים הסלולאריים בהרצאות בקורס גנטיקה |
דורין עמר (המכון הטכנולוגי חולון ), ענבל נוימן (המכון הטכנולוגי חולון ), מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון ) |
|
תיעוד תהליך למידת חקר בבלוג קבוצתי — הערך המוסף ללמידה משמעותית רפלקטיבית
למרצה ולסטודנט |
רות אש-ארגייל (אוניברסיטת חיפה) |
|
הפקה שיתופית מקוונת של סיכומי שיעור – עמדות סטודנטים |
אסף הורוביץ (מכון טכנולוגי חולון), אדר צארום (מכון טכנולוגי חולון) |
|
כשצורך הדרכתי ועסקי נפגשים: פיתוח מחולל לסיור סלולארי להדרכת מבקרים בפארק אוטופיה |
אלה דניאלי (מכון טכנולוגי חולון), טל שדה (מכון טכנולוגי חולון), אורן בן-אהרן (מכון טכנולוגי חולון) שביט כהן (מכון טכנולוגי חולון) |
|
אימון פרוצדורלי בגיל השלישי – קשיים והזדמנויות |
סיגלית לבנת (מכון טכנולוגי חולון), ריקי בנימין (מכון טכנולוגי חולון), רונן המר (מכון טכנולוגי חולון) | |
גישה לפיתוח ידע טכנולוגי ואוריינות בתקשוב בקרב פרחי הוראה- סיפור מקרה |
מרי גוטמן (אוניברסיטת בר-אילן), רבקה הראל (אוניברסיטת בר-אילן) |
|
השפעת אוריינות מחשב על אחוז חיפוש קבצים בניהול מידע אישי |
מאיה בלאו (אוניברסיטת בר-אילן), שני מדמון (אוניברסיטת בר-אילן), עופר ברגמן (אוניברסיטת בר-אילן) |
|
תפיסות תלמידים את השפעת השימוש בטכנולוגית התקשורת והמידע שלא לצרכים בית-ספריים, על הישגיהם הלימודיים |
עדי סלומון (האוניברסיטה העברית), יפעת בן-דוד קוליקנט (האוניברסיטה העברית), משה טטר (האוניברסיטה העברית) |
|
בלוג עוקב סמינריון: משהו לרוץ אתו |
דיתה פישל (המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי) |
|
צ'אט כ'הפרעה מתמשכת' לביצוע משימה קוגניטיבית |
אילת חן לוי (אוניברסיטת חיפה), שיזף רפאלי (אוניברסיטת חיפה), ירון אריאל (המכללה האקדמית עמק יזרעאל) |
|
גיימיפקציה בחופשת הקיץ משחק מקוון מרובה משתתפים כמקדם למידה בהשתלמות מורים |
אביב צמח (מטח), שני זיו (Wandering) |
|
סביבה וירטואלית מבוססת Wii המשמשת להבניית מפה קוגניטיבית לצורכי התמצאות וניידות
אצל עיוורים
|
הדס גדלביץ (אוניברסיטת תל אביב), אורלי להב (אוניברסיטת תל אביב), סטיבן בטרסבי
(Nottingham Trent University) דיויד בראון (Nottingham Trent University), לינדסי איווט (Nottingham Trent University), פטריק מריט (Nottingham Trent University)
|
|
שילוב בודק מטלות מקוון בקורסי מבוא באקדמיה |
דוד פונדק (המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, המכללה האקדמית כנרת), מירי שחם (המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה), אורית הרשקוביץ (הטכניון) |
|
מיזם מתוקשב כסוכן העצמה וכזירת תקשורת דיונית: מקרה הבוחן של סטודנטים בחוג לתקשורת |
ורד מלכה (המכללה האקדמית עמק יזרעאל) |
|
מתחת לסלע צומחת לפלא קהילת מעשה של פרוייקט זֶמֶרֶשֶת |
זיוה לוי (פרוייקט זֶמֶרֶשֶת) |
|
תרומת הפייסבוק להוראה בקורסים באקדמיה |
נחמה נאמן (מכללת אשקלון), יוסי לב (מכללת אשקלון), גיל עמית (מכללת אשקלון) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מסָכנוֹת ברשת לאסטרטגיות הוראה מתאימות |
רוני דיין (משרד החינוך), נגה מגן- נגר (משרד החינוך), לימור הררי (משרד החינוך) |
|
מחקר הערכה - הכפר הווירטואלי למניעת אלימות לילדים (ABV4KIDS): האם פעילויות בכיתה ובמרחב וירטואלי תלת מימדי יכולות לצמצם אלימות ברשת? |
איל רבין (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק-שמש (האוניברסיטה הפתוחה), טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
תפיסת חומרתן של התנהגויות המפרות את כללי היושרה האקדמית בקרב סטודנטים – השוואה בין קורסים פרונטאליים ומתוקשבים |
יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי, מכללת אוהלו), יובב עשת (המכללה האקדמית גליל מערבי, אוניברסיטת חיפה), קרן גרינאוצקי (המכללה האקדמית גליל מערבי, אוניברסיטת חיפה)
|
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
למידה של מושגים בכימיה דרך חקירת מודלים ממוחשבים מבוססי-סוכנים בקרב תלמידי חטיבת ביניים |
סיגל סמון (אוניברסיטת חיפה), שרונה ט. לוי (אוניברסיטת חיפה) |
|
מדע בשפה שלנו: מדד ז'רגון להערכת הבהירות בתקשורת המדע |
אביב שרון (הטכניון), אילת ברעם-צברי (הטכניון) |
|
|
למידת מושגים מדעיים מורכבים באמצעות אינטראקציה בין עמיתים: ההשפעה של נוכחות חברתית ושל סגנון הדיון |
|
מרים בביצ'נקו (האוניברסיטה העברית), קריסטה אסטרחן (האוניברסיטה העברית) |
|
|
|
|
|
פרופ' ניבה אלקין-קורן
(אוניברסיטת חיפה
משפט בעידן טכנולוגיות המידע
להקלטה
|
יום רביעי, י באדר תשע"ג, 20 בפברואר 2013 |
ברכות ודברי פתיחה
להקלטה
|
|
Prof. Shaaron Ainsworth (Nottingham University)
Understanding and transforming multi-representational learning
Lecture Video
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
דפוסי העצמה של מובילי תקשוב וחוזקות בית ספריות בהטמעת תוכנית התקשוב הלאומית |
אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), תמר שמיר-ענבל (אוניברסיטת חיפה, משרד החינוך) |
|
העצמה מחוללת שינויים בקרב מורים מובילי תקשוב בהוראה |
אורית אבידב-אונגר (המכללה האקדמית אחוה, האוניברסיטה הפתוחה), אירית אמה אילוז (המכללה האקדמית אחוה, בית ספר לאמנויות ע"ש "עמי אסף") |
|
השפעת אורייניות מחשב ומידע של מורים על הבנייה מתמדת בסביבה מקוונת במסגרת תוכנית התקשוב החדשה |
רוני דיין (משרד החינוך), נגה מגן נגר (משרד החינוך), רונית נחמיה (משרד החינוך) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
|
הצילום וטכנולוגיות סיוע לעיבוד מידע חזותי, לפיתוח הביטוי האישי והבין-אישי אצל מתבגרים הלוקים בתסמונת אספרגר |
|
יעל כהן (סמינר הקיבוצים), בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים) |
|
למידה באמצעות ייצוגים וירטואליים
|
מיקי קריץ (סמינר הקיבוצים), מירי שינפלד (סמינר הקיבוצים) |
|
קרוב רחוק: האם למידה מקוונת מבוססת-וידיאו יכולה לצמצם את המרחק? |
ניצה גרי (האוניברסיטה הפתוחה) רבקה גדות (האוניברסיטה הפתוחה) אמיר וינר (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מחזה באנגלית מתארח בפייסבוק: בדיקת הישגים ועמדות של תלמידים לגבי לימוד מחזה באנגלית בסביבת הפייסבוק |
ריקי רימור (סמינר הקיבוצים, האוניברסיטה הפתוחה), פרלה אריה (סמינר הקיבוצים) |
|
מורים: להיות או לא להיות? (חברים של התלמידים בפייסבוק) |
אלונה פורקוש ברוך (מכללת לוינסקי לחינוך, אוניברסיטת תל אביב), ארנון הרשקוביץ (Teachers College, Columbia University) |
|
אינטראקציות מורה-תלמיד בפייסבוק: איפשורים ומכשולים |
קריסטה אסטרחן (האוניברסיטה העברית), חננאל רוזנברג (האוניברסיטה העברית), ברוך שוורץ (האוניברסיטה העברית), לידור סולומון (האוניברסיטה העברית) |
|
ציוצים בכיתה - שילוב טוויטר בהוראת אנגלית |
מור דשן (רשת אמי"ת, אוניברסיטת בר-אילן) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
יישומי ענן כאמצעי לזיהוי מיומנויות המאה ה-21: עמדות מרצים וסטודנטים |
סיגל מורד (המכללה האקדמית בית ברל), מירי ברק (הטכניון) |
|
תיקוף אמפירי של המודל הפדגוגי-טכנולוגי של "עת-הדעת" – לקראת שינוי פרדיגמה בהלימה למיומנויות המאה ה- 21 |
רינת שחף-ברזילי ("עת הדעת", האוניברסיטה הפתוחה), דובי וייס ("עת הדעת") |
|
מאחד-מול-רבים לאחד-על-אחד: פיתוח "תבונה דיגיטלית" ושילוב בין ידע טכנולוגי, פדגוגי ותוכני (TPACK) בתכנית מחשב לכל תלמיד ומורה |
ענת נוסן (המכללה האקדמית לחינוך אורנים), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי, מכללת אוהלו) |
|
השוואה בין למידה פורמלית וא-פורמלית באמצעות טכנולוגיות דיגיטליות: סקר מייצג בקרב בני נוער בישראל |
אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יובל דרור (המכללה למינהל)
|
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
הצד השני של המטבע" – ייצוג נטיות חשיבה בבלוג למידה |
אלה פלג (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים) |
|
מהגלריה למיקרוסקופ: יחידת לימוד לשיפור החשיבה החזותית של סטודנטים לרפואה באמצעות אומנות חזותית |
גילה לוי עצמון (המרכז ללימודים אקדמיים), דוד חן (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים) |
|
מודל להערכת תוצרי למידה והוראה מתוקשבים |
לימור אוזיאל (המרכז ללימודים אקדמיים), מורן ראובני (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים) |
|
שילוב תוכנות הקראה ורעש לבן לשיפור הבנת הנקרא אצל סטודנטים עם הפרעת קשב ADHD |
בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים), חנן יניב (סמינר הקיבוצים), גלית אשכנזי (סמינר הקיבוצים), טלי סנקביץ (מרכז מהו"ת, סמינר הקיבוצים) |
|
השפעת שילוב תוכנות מחשב על פיתוח המודעות הפונולוגית של ילדים עם לקויות בתפיסה בגן-חובה |
מורין צעירי (סמינר הקיבוצים), בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים) |
|
מפגשי חקר שיתופיים ומקוונים בין תלמידים עם שיתוק מוחין (CP) לבין סטודנטים לתואר שני בנושא הנגשת אתרים באינטרנט |
בטי שרייבר (סמינר הקיבוצים ), רחל פלד (בית ספר און) |
|
חיבור וחברה: שימוש במודל תיאוריית הפעולה למחקרי כתיבה עם תמלילן |
מירב אסף (המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, אוניברסיטת בן גוריון), אלי קוזמינסקי (אוניברסיטת בן גוריון) | |
יישום עקרון הסמיכות בחומרי לימוד המשלבים מארגן גראפי וטקסט: השפעות על יעילות הלמידה |
נועם שקד (אוניברסיטת בן-גוריון), אלי קוזמינסקי (אוניברסיטת בן-גוריון) |
|
משוליאות קוגניטיבית לסטודיו של אמן: שינוי טכנולוגי שהוביל לשינוי פדגוגי במסגרת מחקר פעולה |
מירב אסף (המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי), בלהה טרייביש (המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי) |
|
ניהול תכנית תקשוב מבוסס נתונים עיון בדגם הובלה והדרכה בתכנית תקשוב מבוססת נתוני הערכה |
צביה אלגלי (עיריית הרצליה), סיגל ריינדרס-כפרי (עיריית הרצליה), סיגלית ורדי (משרד החינוך) |
|
העתיד פוגש את העבר בספרייה הלאומית |
דרור אוברמן (הספרייה הלאומית), קרן אטינגר (הספרייה הלאומית), יונית סדן (עמותת סנונית) |
|
לומדים רחוק – רואים קרוב: מערכות למידה מרחוק מקרבות תלמידים לנושאי לימוד לא שגרתיים |
יוסי אלרן (מכון דוידסון לחינוך מדעי), מיכל אלרן (מכון דוידסון לחינוך מדעי), כרמל בר (מכון דוידסון לחינוך מדעי), נעמה בר-און (מכון דוידסון לחינוך מדעי) |
|
אינטראקציה חברתית בלמידה שיתופית מקוונת |
שרה ויסברג (סמינר הקיבוצים),ציפי זלקוביץ (סמינר הקיבוצים) מירי שינפלד (סמינר הקיבוצים) |
|
"מדורת השבט" ושמירה על האש |
סמדר בר-טל (מכון מופ"ת), אילן נגר (מכון מופ"ת), ג'יי הורוויץ (מכון מופ"ת), ניצן אליקים (מכון מופ"ת), עינת רוזנר (מכון מופ"ת), רחל קרופל (מכון מופ"ת) |
|
עיצוב מחדש של בתי ספר לומדים באמצעות הערך המוסף של תכנית התקשוב הלאומית ומנהיגות חינוכית של מנהלים |
קדח מואפק (בית ספר אבן סינא), חן שכטר (אוניברסיטת בר-אילן) |
|
איכות ומצוינות בהוראה בסביבה הוירטואלית: המורה בחזית השינוי לקראת התאמת מערכת החינוך למאה ה-21 |
הדס-מלכה הכהן (אוניברסיטת בר-אילן, המכללה האקדמית לחינוך גבעת ושינגטון, המכללה האקדמית לחינוך אחוה) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
אחרי לתקשוב! תקשוב בחינוך כתנועה חברתית חלוצית |
צביה אלגלי (סמינר הקיבוצים, המרכז ללימודים אקדמיים) |
|
בתי ספר מדגימי תקשוב בראייה בינלאומית |
רוני דיין (משרד החינוך), נגה מגן נגר (משרד החינוך) |
|
מיקוד פדגוגי בתוכנית התקשוב "התאמת מערכת החינוך למאה ה- 21" |
אברום רותם (משרד החינוך), נגה מגן נגר (משרד החינוך), רוני דיין (משרד החינוך) |
|
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
|
התגברות על הנחיתות של למידת טקסטים ממסך |
|
תרצה לוטרמן (טכניון), רקפת אקרמן (טכניון) |
|
|
הספר האלקטרוני והספר המודפס: תרומתם לקידום יכולות אורייניות של ילדי גן |
|
רויטל אשר (סעדון) (אוניברסיטת בן- גוריון), אלי קוזמינסקי (אוניברסיטת בן- גוריון) |
|
טאבלטים ללמידה בבית ספר יסודי: האם הטכנולוגיה בשלה לחדשנות פדגוגית? |
תמר שמיר-ענבל (האוניברסיטה הפתוחה), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה) |
|
|
|
|
(הרצאת נעילה: ד"ר תום רן (מכון ויצמן למדע
המחשב הביולוגי: חדשנות בעולם המִחשוּב
להקלטה
|
|
|
|