כלות וחתני תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד
האוניברסיטה הפתוחה תעניק תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לשבעה גברים ונשים שהאוניברסיטה מוקירה את פעילותם לאורך השנים לקידום המחקר, התרבות, האמנות, והתרומה למען החברה הישראלית:
פרופ' אבנר איתי
ד"ר מורית בארי
עו"ד מרים כבהא
ד"ר רמי סערי
גב' דנה עזריאלי
המהנדסת ענבל קרייס
ד"ר אסתי רידר אינדורסקי

הטקס הענקת תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד יתקיים ביום ראשון, יב' אלול תשפ"ד, 19 בספטמבר 2024, בשעה 15.30 באולם צ'ייס בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. 

חברי הוועדה שמונתה לבחירת מקבלי התואר הם:  הגב' דורית ביניש, נגידת האוניברסיטה הפתוחה ונשיאת בית המשפט העליון בדימוס  (יו"ר הועדה); ד"ר אורי ירון (יו"ר הוועד המנהל); פרופ' ליאו קורי (נשיא האו"פ); פרופ' גיא מירון (המשנה לנשיא האוניברסיטה); פרופ' נורית גרונאו (חברת מועצת האו"פ); ומר ברק בן אליעזר (חבר הוועד המנהל). 

כשמדובר בתואר לשם כבוד חשוב לזכור שאין מדובר רק בכבוד שאנו מעניקים למקבלי ולמקבלות התואר, אלא לַכבוד שאנו כמוסד מתכבדים בו כאשר נשים וגברים אלה מצטרפים לרשימה המכובדת של מקבלי התואר בעבר, ששמם נקשר מעתה בשמה של האוניברסיטה הפתוחה. כבוד גדול עבורנו לכלול את מקבלות ומקבלי התואר ברשימה זו. 
אנו מברכים את הנבחרות והנבחרים ומצפים בהתרגשות ליום טקס חלוקת התארים.

פרופ' אבנר איתי 
נימוקי הוועדה: אבנר איתי הוא מנצח מקהלות ישראלי בעל מוניטין בין-לאומיים, ומהבולטים בפיתוח אמנות שירת המקהלה בישראל. במסגרת קריירה ארוכה ורבת הישגים, הוא ניצח על הרכבים מובילים בארץ, כגון "זמרי קאמרן", "מקהלת האיחוד" (של התנועה הקיבוצית) מעל ל-35 שנה, "זמרי קולגיום", ועד לאחרונה גם על  האנסמבל הקולי-אינסטרומנטלי "בארוקאמרי". 
בשנת 1987 היה אבנר איתי ממייסדי בית הספר לשירת המקהלה. הוא לימד ניצוח מקהלה באקדמיות למוזיקה בתל אביב ובירושלים, ורבים מתלמידיו מנצחים היום על מקהלות בישראל ובחו"ל. 
אנו גאים ונרגשים להעניק תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לשנת 2024 מטעם האו"פ למר אבנר איתי על תרומתו לפיתוח המוזיקה האמנותית בישראל בכלל, ועל פיתוח שירת המקהלה האמנותית בפרט.

ד"ר מורית בארי
נימוקי הוועדה: ד"ר מורית בארי היא רופאת ילדים ומנהלת "אלי"ן", בית חולים שיקומי יחיד מסוגו בישראל, הפועל בירושלים ומטפל מדי שנה באלפי ילדים ובני נוער ומשקם אותם לאחר טראומות או מחלות. ד"ר בארי מקדמת יוזמות פורצות דרך של חדשנות במכשור טכנולוגי, ובמסגרת זו הקימה מעבדה ביו-מכאנית ליישום פתרונות לטיפול בילדים עם מוגבלויות. היא פעילה ללא לאות לגיוס כספים למען בית החולים, ובפועלה המסור היא משפיעה באופן דרמטי, יחד עם צוותי ביה"ח אלי"ן, על חייהם של אלפי תינוקות, ילדים ובני נוער מכל רחבי הארץ ועל משפחותיהם.   
לאחר אירועי ה-7 באוקטובר התגייס בית החולים "אלי"ן", בהובלתה של ד"ר בארי, לטובת משפחות לילדים חולים וילדים עם מוגבלויות שפונו מיישובי גבול רצועת עזה וגבול לבנון, בבניית מגורים חלופיים מותאמים.
 אנו גאים ונרגשים להעניק תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לשנת 2024 מטעם האו"פ לד"ר מורית בארי על תרומתה בתחום המחקר למען חיזוק קבוצה מוחלשת במיוחד באוכלוסייה ועל תרומתה לחברה הישראלית בקידום טיפול מיטבי לילדים ולנוער בעלי מוגבלויות.

עו"ד מרים כבהא
נימוקי הוועדה: מרים כבהא היא האישה הערבייה הישראלית המכהנת בתפקיד הבכיר ביותר במגזר הציבורי. היא שימשה בתפקיד נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה. היא חברה במועצות שונות, ובהן: המועצה הציבורית של היחידה הממשלתית במשרד המשפטים לתיאום המאבק בגזענות; מועצת שירות התעסוקה; הוועדה המייעצת של התוכנית הכלכלית למען החברה הערבית במכון אהרון; הוועדה המייעצת לאפוטרופוס על נכסי נפקדים; ובוועדת המעקב הבין-משרדית לקידום תעסוקת ישראלים יוצאי אתיופיה. מרים כבהא פועלת ללא לאות למיגור אפליה בעבודה על רקע מגדר, לאום, גיל ומוגבלות, היא מייצגת נשים רבות במאבקן למען שוויון, והייתה מהנשים הבולטות שמחו נגד חוסר ייצוג לנשים בתפקידי מנכ"ל במשרדי הממשלה הנוכחית. 
אנו גאים ונרגשים להעניק תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לשנת 2024 מטעם האו"פ לעו"ד כבהא על תרומתה המיוחדת לחברה ולקידום נשים בחברה הערבית בישראל.

ד"ר רמי סערי 
נימוקי הוועדה: רמי סערי הוא  מתרגם, משורר ועורך ישראלי. הוא תרגם לעברית עשרות ספרים משלל שפות, ובהן: אלבנית, אסטונית, הונגרית, טורקית, יוונית, ספרדית, פורטוגזית, פינית וקטלאנית. ברוב תרגומיו הוא הקדים דברי הסבר מלומדים ומאירי עיניים לטובת הקוראות והקוראים העבריים. שיריו של רמי סערי תורגמו ל-17 שפות. בנוסף לכך הוא שימש בתפקיד העורך הלאומי של הדפים הישראליים באתר השירה הבין-לאומי.
אנו גאים ונרגשים להעניק תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לשנת 2024 מטעם האו"פ למר רמי סערי על תרומתו המיוחדת בתחום הספרות ואמנות התרגום.

גב' דנה עזריאלי 
נימוקי הוועדה: הגב' דנה עזריאלי מכהנת בתפקיד יו"ר קרן עזריאלי (ישראל), הפועלת לחיזוק החברה הישראלית. במסגרת פעילותה הפילנתרופית הנרחבת, הקרן תורמת תרומות נכבדות לאו"פ בשנים האחרונות, ובהן תרומות סיוע לסטודנטים של האו"פ הזקוקים לכך. 
קרן עזריאלי תומכת בחיזוקה של החברה הישראלית במגוון רחב של תחומים, ובהם: חינוך, מחקר רפואי ומדעי, בעלי מוגבלויות, רווחה, תרבות ואמנות. הגב' דנה עזריאלי היא דמות חשובה בעולם הפילנתרופיה בישראל. היא מובילה מסורת ארוכת שנים של נתינה, וממשיכה בכך את מורשתו ואת חזונו של אביה, דוד עזריאלי ז"ל.
אנו גאים ונרגשים להעניק תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לשנת 2024 מטעם האו"פ לגב' דנה עזריאלי על תרומה מיוחדת לחברה.

המהנדסת ענבל קרייס 
ענבל קרייס היא מהנדסת ישראלית פורצת דרך, מנהלת החדשנות בחטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית ולשעבר ראש פרויקט הפיתוח של מערכת חץ 3. תרומתה של ענבל קרייס לקידום החדשנות כמרכיב בחוסן הלאומי, החלה כבר בשירותה הצבאי במפא״ת והמשיכה עם הצטרפותה לתעשייה האווירית בשנת 2000, כמהנדסת מערכת ראשית של פרויקט חץ 2 ולאחר מכן כראש פרויקט הפיתוח של מערכת חץ 3 - מיזם שהציב רף עולמי במענה לאיומי הטילים ארוכי הטווח, והוכיח את עצמו ביירוטים מבצעיים היסטוריים במלחמת חרבות ברזל נגד טילים שנשלחו מתימן ומאיראן.  ענבל כיהנה כסגנית מנהל מפעל החלל בתעשייה האווירית, וניהלה את הפיתוח והייצור של לווייני תצפית ותקשורת, וכן את בניית החללית בראשית ששוגרה אל הירח.
 ענבל משמשת כמנהלת משימת רקיע המדעית אל תחנת החלל הבין-לאומית - משימה שממשיכה ומקדמת מיזמי חדשנות ישראליים אל החלל. 
אנו גאים ונרגשים להעניק תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לשנת 2024 מטעם האוניברסיטה הפתוחה לענבל קרייס, על תרומתה לפיתוח מערכות הגנה על המדינה ועל חיזוק החוסן הלאומי באמצעות חדשנות פורצת דרך.

ד"ר אסתי רידר אינדורסקי 
נימוקי הוועדה: ד"ר אסתי רידר אינדורסקי היא אקטיביסטית ופמיניסטית חרדית, ואחת הנשים המשפיעות ביותר על קידום התמורות מרחיקות הלכת המתרחשות בחברה החרדית בשני העשורים האחרונים. ד"ר רידר חברה בעמותת משפטניות הפועלות למען צדק חברתי ונגד הדרת נשים בישראל, היא פועלת גם לקידום מעמד הנשים בחברה החרדית ולשילובן במוקדי כוח, וכמו כן היא פועלת ליצירת דיאלוג בין קבוצות שונות בחברה ולשיתופי פעולה ביניהן. 
ד"ר רידר הייתה ממקימות עמותת "לא נבחרות, לא בוחרות", והיא מקדמת תוכניות להעלאת המודעות לבריאות האישה החרדית ולחקיקת חוקים למטרה זו. ד"ר רידר זכתה בפרס מפעל הפיס על ספרה ושאינן נראות, העוסק בצמיחתו של הפמיניזם החרדי, ובפרס דן דוד בתחום השוויון המגדרי.
אנו גאים ונרגשים להעניק תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לשנת 2024 מטעם האו"פ לד"ר אסתי רידר אינדורסקי על  תרומתה לקידום מעמד הנשים החרדיות בישראל ועל תרומתה לשוויון מגדרי בחברה.