חיבורים יוצרים התחדשות - תכנית כנס יום ההוראה והלמידה ה- 3
09:00 התכנסות והרשמה
09:30 מושב פתיחה (אולם צ'ייס)
נמרוד אלוני, ממובילי החינוך המתקדם וההומניסטי בישראל. מרצה בכיר לפילוסופיה חינוכית במכללת סמינר הקיבוצים, ראש "המכון לחינוך מתקדם", ומופקד על קתדרת אונסק"ו לקידום החינוך ההומניסטי. פרסם ספרים ומאמרים בתחומי החינוך ההומניסטי, החינוך המוסרי והחינוך לדמוקרטיה.
11:00 כיבוד ומפגשי נטוורקינג
11:30 מפגשי שיח וסדנאות בשיתוף המחלקות
"להנחית את מאדים אל הקרקע" – להפוך את המורכב למובן יותר
סלים זארובי, המחלקה למדעי הטבע והחיים
מצגת
יוצאים מהריבוע – חשיבה הנדסית בשירות ההוראה
רון וולף, המחלקה למתמטיקה ולמדעי המחשב
מצגת
עם או בלי פופקורן – סרטים בשירות ההוראה
דנה מסד, המחלקה לספרות, ללשון ולאמנויות
מצגת
על "א־ניכור": איך מחבר(ת)ים את הסטודנטים ללמידה, ללומדים ולמעורבות חברתית?
תמיר ארז, המחלקה לניהול ולכלכלה
תלוי בנקודת המבט – אתגרי הוראה במרחב נרטיבי מגוון
סלוא עלינאת־עאבד ויונית עפרון, המחלקה להיסטוריה, פילוסופיה ומדעי היהדות
מי מפחד מפוליטיקה? על שילוב מושכל של הפוליטיקה בשיח הכיתתי
אבנר הופשטיין, המחלקה לסוציולוגיה, למדע המדינה ולתקשורת
פירורים של אנגלית – איך לשלב אנגלית בקורסים אקדמיים
ליאור כהן, המחלקה לאנגלית
"וחוזר חלילה" – על שעמום בעבודת ההנחייה
גדי און, המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה
פודקסטים, ספרים דיגיטליים ופיתוח יצירתי של חומרי לימוד אקדמיים
מאיה להט-קרמן, מחלקת הפיתוח האקדמי וההוצאה לאור
אנליטיקות ורצפי למידה באתרי הקורסים – מה הקשר?
תמי נויטל, אמיר וינר, שה"ם - המרכז לשילוב טכנולוגיות בהוראה מרחוק
לערב את החושים – איך להגביר את ממדי החוויה במפגש ההנחייה
עדי ריינהולד, המחלקה להוראה וללמידה
הולכים על בטוח – עיצוב סביבת הלמידה כמרחב בטוח לסטודנט ולמנחה
לירון נתן, פסיכולוג ארגוני
12:45 הפסקת צהריים
13:30 מושב נעילה (אולם צ'ייס)
דובי וייס, ראש תחום פדגוגיה דיגיטלית במכללת סמינר הקיבוצים, יועץ ללמידה חדשנית במגוון ארגונים חינוכיים. מומחה לפיתוח סביבות למידה והדרכה משולבות מחשב. זכה בציון לשבח בתחרות ראש הממשלה ליזמות וחדשנות, בתחומי הטכנולוגיה החינוכית
15:00 סיום משוער