מרשל מקלוהן אמר שהטכנולוגיה מרחיבה את האדם: "Technology is Extension of Man". ברוח הדברים האלה, יוצגו בהרצאה זו דגמים מתקדמים לשילוב כלים דיגיטליים בכיתה להעצמת ההוראה והלמידה.
השילוב מתבצע על פי עקרונות הפדגוגיה הדיגיטלית ההומניסטית, השמה לה למטרה להעצים את מעשה ההוראה והלמידה באמצעות שימוש מושכל בכלים דיגיטליים בזיקה לערכים הומניסטיים מרכזיים של כבוד האדם, שיוויון בין בני האדם ומימוש הפוטנציאל האנושי. כל זאת נעשה תוך שמירה על איזונים ומינונים, שיבטיחו את המשך קיומן של אינטראקציות אנושיות משמעותיות וחוויות למידה מגוונות.
הדגמים הטכנו-פדגוגיים שיוצגו בהרצאה יכולים לסייע למנחה:
• להציג ידע מורכב בצורה בהירה
• לתת מענה לשונות הטבעית שבין הלומדים
• להפוך את הלמידה בכיתה לפעילה ומעורבת
• לקדם למידה שיתופית
• לאפשר הערכה מעצבת
• לקיים שיח רלוונטי לעולמם של הסטודנטים.
אלה יכולים ליצור ערך מוסף משמעותי לנוכחות הלומדים בכיתה על-פני הלמידה העצמית.
ד"ר דובי וייס הוא ראש תחום פדגוגיה דיגיטלית במכללת סמינר הקיבוצים, יועץ ללמידה חדשנית במגוון ארגונים חינוכיים בישראל ומומחה לפיתוח סביבות למידה והדרכה משולבות מחשב. וייס נבחר על ידי עיתון הארץ לאחד מ-50 האנשים המשפיעים ביותר על החינוך בישראל וזכה בציון לשבח בתחרות ראש הממשלה ליזמות וחדשנות על פועלו החלוצי בתחום הטכנולוגיה החינוכית.