הסטודנטיות והסטודנטים מהחברה הערבית מגיעים לאקדמיה הישראלית עם אתגרים ייחודיים, וביניהם אתגר העברית כשפה שנייה, האוריינות האקדמית וההכוונה התעסוקתית.
בהרצאה נכיר את התחנות השונות שבהן עוברים הסטודנטים והסטודנטיות הערבים בדרך לרכישת ההשכלה האקדמית, החל בבית הספר התיכון ועד לסיום התואר הראשון - שהיא התחנה הכמעט אחרונה לפני ההשתלבות בשוק העבודה. נתייחס גם למקומנו כסגלי ההוראה בתחנות השונות בדרך.
בהנחיית ד"ר אדם אסעד, עוזר דיקן הלימודים האקדמיים לענייני החברה הערבית וחוקר בתחום הבלשנות באוניברסיטה הפתוחה. מחקרו מתמקד בפסיכו־בלשנות התפתחותית, רכישה ועיבוד של שפה ראשונה, שחיקת שפה והשפעתה על רכישת שפות.