הקדמה

התפשטות הבינה המלאכותית היוצרת לכל תחומי החיים מחייבת פיתוח כישורים להתנהלות באמצעותה. 
מכלול הכישורים האלה מוגדרים כ-"אוריינות בינה מלאכותית" והם כוללים: ידע והבנה אודות מהות הבינה המלאכותית ואופן פעולתה, רכישת מיומנויות לאינטראקציה יעילה עם כלי AI שונים והפעלת חשיבה ביקורתית אודות התהליך והתוצר המופק. רכיבי אוריינות זו הפכו חיוניים לכול ובפרט ללומדות וללומדים. להלן הסבר קצר על כל אחד מהם:

ארבעה שלבים ועקרונות מרכזיים בעבודה עם כלי בינה מלאכותית:

ניסוח הנחיה ראשונית (פרומפט): נסחו משימה ברורה. כמו כן, זכרו שכלי הבינה המלאכותית הם כלליים ועלינו לספק להם הקשר על מנת שהתוצר יתאים לצרכינו: הגדירו את התפקיד של ה-AI ( (לדוגמה, מרצה של סטודנטים בשנה א' בהיסטוריה), ספקו הקשר אודות מאפייני קהל היעד, הפורמט שבו אתם מעוניינים, אורך התוצר ועוד. ספקו לכלי דוגמאות שיסייעו לו להבין את המשימה, והגדירו שלבים ברורים לביצוע המשימה. להלן דוגמאות יישומיות: 

                              
דוגמאות לניסוחים שימושיים בהוראה         מדריך הנחיות לכתיבת פרומפטים באקדמיה
איטרציה: כתיבת פרומפטים היא תהליך איטרטיבי. לאחר שתקבלו תוצר מהבינה המלאכותית, העריכו את התוצר. תוכלו לתת משוב לכלי על מנת לשפר את התוצר הזה. כמו כן, תוכלו לדייק את הפרומפט שלכם עד שתגיעו לתוצר הרצוי.
רפלקציה - הערכת התוצאה:  מאחר ולא כל תשובה שנקבל הינה מדוייקת ונכונה עבורינו, עלינו לבקר ולהעריך אותה בהתאם. לעיתים נקבל תשובות מוטעות כתוצאה מאופן ניסוח השאלה ולעיתים התשובה שתתקבל בעלת הטיות (מגדריות, דתיות, אידאולוגיות) שאינן אובייקטיביות דיין ודורשות ביקורת והערכה אנושית.

אינטגרציה שילוב בעבודה: לאחר שהגענו לתוצר מספק, עלינו לבחון כיצד לשלב את הדברים בעבודה האישית שלנו. 

אתרים שכדאי להכיר