דיקן או דיקנית הסטודנטים והסטודנטיות ימנו רַכָּז או רכזת מילואים בדיקנט הסטודנטים אשר יהיו אחראים ליישום הוראות אלו (גב' אריאלה גרומן מונתה להיות רכזת מילואים). דוא"ל לפניות: miluim@openu.ac.il
סטודנטים יפנו למְרַכֵּז או למרכזת ההוראה או למֶרְכָּז או למרכזת ההרשמה, בהתאם לעניין, או לרכז או לרכזת המילואים, לפי בחירתם, בבקשה להתאמה ובכפוף לאמור בהוראות אלו.
אנו ממליצים לפנות תחילה למְרַכֵּז או למרכזת ההוראה או למֶרְכָּז או למרכזת ההרשמה, בהתאם לעניין.
בקשה להתאמות לפי הוראות אלו תוגש לרַכָּז או לרכזת המילואים בדיקנט הסטודנטים. הבקשה בצירוף אישורים על שירות המילואים, תימסר לפני השירות או תוך שבועיים מתום השירות. בבקשה יציינו הסטודנטים במה לדעתם הם יזדקקו לסיוע, תוך צירוף רשימת הקורסים, המעבדות, הסדנאות והעבודה המעשית שהוא או היא משתתפים בהם.
עם חזרתם משירות המילואים, יציגו הסטודנטים לרַכָּז או לרכזת המילואים אישור על
שירותם, כדי לזכות בתנאים שלהם הם זכאים.
רַכָּז או רכזת המילואים יבחנו את הבקשה להתאמות ויקבעו את ההתאמות לסטודנטים
לפי הוראות אלו ובתאום עם מְרַכֵּז או מרכזת ההוראה או הגורם המוסמך במחלקה
האקדמית או המנהלית.
רַכָּז או רכזת המילואים יעקבו אחר ביצוע ההתאמות ויפעלו בתיאום הגורמים הרלוונטיים באו"פ לצורך ביצוען.
רַכָּז או רכזת המילואים יקשרו בין האו"פ ובין צבא ההגנה לישראל ויסייעו לסטודנט או
לסטודנטית להגיש בקשה לדחיית שירות מילואים או לקיצורו (פנייה לולת"מ), כדלקמן:
1) סטודנט או סטודנטית המבקשים להגיש בקשה לדחייה או לקיצור שירות המילואים
יגישו את הבקשה לולת"מ באמצעות רַכָּז או רכזת המילואים. הבקשה (לרבות הטפסים הנדרשים, המועדים וכו') תוגש בהתאם לנהלים המקובלים לולת"מ, לרבות עמידה בלוח הזמנים.
2) ככל שהדבר יידרש, יסייעו רַכָּז או רכזת המילואים לסטודנט או לסטודנטית במילוי
הטפסים ובהגשת הבקשה.
3) ערעור על החלטות ולת"מ יוגש בהתאם לנוהלי הצבא והאו"פ.
רַכָּז או רכזת המילואים יסייעו לסטודנט או לסטודנטית ששירתו במילואים בטיפול
בתביעה לתגמולי מילואים מהביטוח הלאומי, בהתאם לנוהלי המוסד לביטוח לאומי.
רַכָּז או רכזת המילואים ישמרו על חיסיון המסמכים שיועברו אליהם.