בימים אלו הלכה לעולמה, לאחר שנאבקה עד כלות, ד"ר אהובה ליאופולד, אישה צעירה במלוא פריחתה, והלב דואב וממאן להאמין.
אהובה הייתה מורתי, ואהובה הייתה תלמידתי. כשהצטרפתי לאוניברסיטה הפתוחה הייתה אהובה "צוות הכימיה", ואם האוניברסיטה עומדת עתה על סף הענקת תואר בכימיה, אין כל ספק שתרומתה להישג זה משמעותית ביותר. אהובה הנחתה אותי במבוכי האו"פ ועזרה לי רבות בהשתלבות מהירה באוניברסיטה.
באותו זמן עסקה אהובה בהשלמת פיתוחו של הקורס "כימיה אורגנית לביולוגים", קורס שפותח ביוזמתה. קודם לכן השתתפה אהובה בצוות הפיתוח של הקורסים "כימיה מולקולרית" ו"סדנות כימיה מולקולרית", והייתה למעשה האחראית הבלעדית ללימודי הכימיה האורגנית בא"פ, אך אהובה לא שקטה על השמרים, ויזמה ופיתחה בתחילת שנות התשעים לומדה בנושא תהודה מגנטית גרעינית. זו הייתה הלומדה הראשונה שפותחה באו"פ.
גם כאן לא נחה על זרי הדפנה ופנתה להרפתקה חדשה. נושא הטלקורסים שבה את לבה, והיא החלה בפיתוח הטלקורס "עולם הכימיה". כדרכה, גם כאן הייתה אהובה חלוצה, וטלקורס זה הוא הראשון שפותח באו"פ.
במקביל החלה אהובה במחקר ובכתיבת עבודת דוקטורט בנושא "שימוש בטלקורס במסגרת הוראת כימיה באוניברסיטה לאוכלוסיות יעד מתרבויות שונות". עבודה זו בוצעה בהדרכה משותפת שלי ושל פרופ' נאוה בן-צבי מן האוניברסיטה העברית. שנינו לא יכולנו לצפות לסטודנטית נבונה, חרוצה ומסורה יותר מאהובה, ועבודת הדוקטורט שלה אכן הוכרה כבעלת חשיבות מרובה ועוררה הדים רבים בעולם.
אהובה המשיכה בדרכה החדשנית ובשנים האחרונות הייתה ממונה על תחום הטלקורסים באוניברסיטה הפתוחה. וגם כאן שפעה יוזמות חדשות והרחיבה וגיוונה את השימוש בטלקורסים.
עד כאן העליתי נקודות אחדות בביוגרפיה האקדמית של אהובה, אך אהובה הייתה הרבה מעבר לזה. אישיותה המלבבת, החברות והנכונות המתמדת לעזרה, הן לחברי הסגל והן לסטודנטים, הרעיונות החדשניים השופעים, כל אלה יחסרו לנו. הסתלקותה של אהובה השאירה חלל עמוק בצוות הכימיה, במחלקה למדעי הטבע והחיים ובאוניברסיטה הפתוחה