The-Island-was-a-World_catalogue-digital

170 ומתעוותים. גם כאן, מולנאר בחרה מתוך כמות גדולה של דימויים שיצר האלגוריתם את אלה שרצתה לעבד ולהציג כיצירות מוגמרות. היא אף ציירה אחדים מהם בשמן על בד, ובכך העניקה לפלט האלגוריתמי הסדרתי והאקראי את ההילה שההיסטוריה ייחדה עד אז רק לציור החד־פעמי, אשר נושא את מגע היד של האמן.ית. פוטנציאל הריבוי והווריאציות האינסופיות באמנות האלגוריתמית עולה כמובן עשרות מונים על זה של ספוגי הצבע של בוטיצ'לי וגם על היקף השרבוטים ה"אוטומטיים" של הסוריאליסטים. אלה וגם אלה גויסו כזרזים שבכוחם להעצים את השטף היצירתי, אך באמנות המחשב המוקדמת היה מעורב גורם נוסף – "המכונה". חוקר הבינה המלאכותית דו סוטוי, שהוזכר קודם לכן, מציע את התובנה הבאה בנוגע לפוטנציאל של "מכונות" – כינוי פיגורטיבי למודלים של בינה מלאכותית – להיות שותפות משמעותיות בתהליך היצירה האנושי: Being creative requires a jolt to take us out of the well-carved paths we retrace each day. This is where a machine might come in: perhaps it could give us that jolt… Machines might ultimately help us, as humans, behave less like machines. 8 במילים אחרות, כדי להיות יצירתיים אנו זקוקים ל"בעיטה" שתסיט אותנו מהמסלול הקבוע שבו אנחנו סובבים. בראייתו של דו סוטוי, דווקא המכונה, כשותפה לתהליך היצירה, היא שעשויה לספק את הדחיפה הנחוצה. בראייה זו המכונה איננה מחליפה את האמנים, אלא ממלאת תפקיד מפתח בהעצמת מייצגת את הריקוד העדין שהולך The Island was a World היצירתיות האנושית. עבודתו של אליאב ומתהווה בין אמנים עכשוויים ובין מודלים של בינה מלאכותית יוצרת, אשר מאתגרים, בתורם, את שאלות היסוד של האמנות. The Island was a World אורן אליאב, עבודת וידיאו זו היא פרי דיאלוג מרתק שאליאב מנהל עם מספר מודלים של בינה מלאכותית. הוא מגייס את המודלים הללו כשותפים ליצירה וכזרזים של אותה "בעיטה" שמתאר דו סוטוי. כמו אמני לייצר זרם בלתי AI המחשב המוקדמים, דוגמת נול ומולנאר, אליאב מגייס את היכולת של מודל ה־ פוסק של דימויים ושל טקסט. הוא נכנס עימם לדיאלוג בלתי נדלה, על בסיס של טריגרים וסוגסטיות היא תוצר של תהליך מורכב ורב־שכבתי, שניזון The Island was a World המזינים את עצמם הלוך ושוב. מודלים של למידה עמוקה ועוד לייצר כמות עצומה של ,generative adversarial networks מהיכולת של וריאציות על מוטיב, בדומה לזרם תודעה מורחב ומועצם. כפי שמעיד האמן, היצירה עם מודלים אלו מצריכה מידה רבה של דיוק והכוונה, והוא זה שמנתב את הזרם אל התוצאה הרצויה. du Sautoy, The Creativity Code , pp. 5-6 8

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw