שירותים אינטראקטיביים לסטודנטים באמצעות תקשורת ואינטרנט

 

שאלות נפוצות

 

 

שאלה

תשובה

1.

מדוע לא רואים אצלי את המסך בצורה תקינה?

מדוע המסכים נראים אחרת אצלי ואחרת אצל חבר שלי?

סיבות אחדות יכולות לגרום לשיבושים במסכים, בתפריטים ו/או בתצוגה:

1. הרזולוציה אינה 600X800. על מנת לשנות את הרזולוציה עומדים עם הסמן על שולחן העבודה. לחיצה על מקש ימיני של העכבר,Properties ,Settings, Screen area ומשם ניתן לבדוק ו/או לשנות את הרזולוציה ל-600X800.

2. גירסת ה- Explorer שלך אינה Explorer 5 (ומעלה) ניתן להתקין את התוכנה (Explorer 5.5) באתר של Microsoft (קישור לאתר קיים בדף הפתיחה של מערכת שאילתא).

3. גודל הגופן אינו מותאם למערכת.על מנת לבדוק ולשנות את גודל הגופן, צריך לבדוק בשני מקומות:

*

בדפדפן :Explorer View, Text size, ולשנות ל- Medium ומטה.

*

בעכבר - מקש ימני, Setting, Advanced, Font Size, צריך להיות Small Fonts.

2.

שכחתי את הסיסמה. לאן לפנות?

יש לפנות למוקד הפניות והמידע  09-7782222 בבקשה לקבלת הסיסמה המקורית.

3.

מדוע לא ניתן לשמור במחשב את הקוד והסיסמה להתקשרויות?

על מנת להבטיח שרק אתה תוכל לקבל את המידע האישי שלך, יש לבצע פעולת הזדהות מלאה בכל כניסה.

4.

למה איני רואה קווים תוחמי טבלה בהדפסה?

בעיה הקשורה בתוכנה - לא ניתן לפתרה.

5.

אני מקליד את הסיסמה נכון, אך היא אינה מתקבלת.

*

יש להקפיד על אותיותץ קטנות וגדולות.

*

לשים לב שהמקלדת במצב אנגלית. המעבר בין אנגלית לעברית יתבצע ע"י Alt+Shift בלבד. לא מומלץ להשתמש במצב Caps Lock.

6.

מדוע לוקח כל כך הרבה זמן עד שמוצגים המסכים?

ייתכן שקיימות בעיות בקו ו/או בתקשורת של ספק האינטרנט שלך.

7.

ביצעתי פעילות במערכת (הרשמה למשל) ויש לי אסמכתא, ברצוני לבדוק אם הפעילות נקלטה.

המידע מתעדכן במחשב רק במשך הלילה. סטטוס הבקשה אמור להתעדכן למחרת ביצוע הבקשה.

8.

אין גישה לאתר שאילתא בלבד.

יש לבדוק האם יש הורדה יזומה של המערכת. על הפסקות תקשורת ניתנות מראש התראות  בהודעות מערכת שאילתא.

9.

קיבלתי הודעה שלא השתמשתי 30 דקות במערכת לפני שהתחלתי לעבוד בכלל.

הכניסה חייבת להיות לדף

https://www.openu.ac.il/sheilta/

יש להקפיד על סימן / בסוף הכתובת.

ב- Tools/Internet Options ללחוץ על הכפתורים: Delete Cookies,Delete Files, Clear History.

באופציה Setting יש לוודא  שבהגדרות מסומן Check for new version of stored pages:

Every visit to the page

10.

הקשתי את כל הנדרש בדף הכניסה ואיני מקבל את הדף הבא - ללא כל הודעת שגיאה

תופעה זו קיימת אצל משתמשי Explorer 6 . יש לוודא שה Explorer  מאפשר שתילת "עוגיות" (cookies) : Tools/Internet Options/ Privacy/Advanced

לסמן ב Cookies: Override automatic cookie handling ופעמיים ב- Accept.

11.

כאשר היקשתי על הקישור לא קרה כלום או חזרתי למסך הפתיחה.

המידע המקושר נמצא בחלון צף. אם לא נפתח חלון כזה ב- Explorer, יש לפתוח את פריט Tools וללחוץ על Window Update (פעולה זו מתקינה במחשב SP2) ומאפשרת ביצוע פתיחת חלון צף.

12.

בעת הדפסת קובץ הודעה, המידע בשוליים מקוטע.

בתפריט קובץ, הגדרת עמוד, שוליים - לתקן ל10 את גודל השוליים מימין ומשמאל.

בתפריט תצוגה, לקבוע גודל אות "קטן יותר" (smaller).

 

כשפונים למוקד הפניות עם תקלות, כדאי לצלם את המסכים (צילום מסך: עומדים על המסך ולוחצים Alt+PrintScreen, נכנסים ל Word או לצייר או ל- OutLook ועושים "הדבק") ולשלוח בדואר אלקטרוני הודעה על תקלה עם צילום של המסך ל  infodesk@openu.ac.il