לוי נדב, ל., שמיר ענבל, ת., בלאו, א. (2024). ה
שימוש בבינה מלאכותית יוצרת לקידום שינויים בתהליכי הוראה-למידה ופיתוח מיומנויות דיגיטליות. בתוך: ד' אולניק שמש, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, י' סידי, י' עשת אלקלעי, י' קלמן, א' רבין. (עורכים),
האדם הלומד בעידן הדיגיטלי (עמ' 27-35) רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
וויסר, א., שמיר ענבל, ת., בלאו, א., (2022).
האם הערכת עמיתים עומדת בדרישות האיכות? הכנס השבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס. בתוך: י' עשת-אלקלעי, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, ת' לוטרמן, י' סידי, י' קלמן (עורכים),
האדם הלומד בעידן הדיגיטלי (עמ' 13-23) רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
חדד, ש., אבידוב אונגר, א., שמיר ענבל, ת., בלאו א. (2022).
תהליכי פיתוח מקצועי של מורים בשלבי קריירה שונים ובתקופות שונות במהלך מגפת הקורונה. הכנס השבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס. בתוך: י' עשת-אלקלעי, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, ת' לוטרמן, י' סידי, י' קלמן (עמ' 24-35) רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
שוורץ, א., שמיר ענבל, ת., בלאו א. (2022).
מאפייני הלמידה הדיגיטלית בבתי ספר יסודיים בעת חירום. הכנס השבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס. בתוך: י' עשת-אלקלעי, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, ת' לוטרמן, י' סידי, י' קלמן (עורכים),
האדם הלומד בעידן הדיגיטלי (עמ' 94-105) רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
שוורץ, א., שמיר ענבל, ת., בלאו א. (2022).
הוראה מקוונת בבתי ספר יסודיים בתפוצות – מאפייני למידה בעת שגרה ובעת חירום. הכנס השבעה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס. בתוך: י' עשת-אלקלעי, א' בלאו, נ' גרי, א' כספי, ת' לוטרמן, י' סידי, י' קלמן (עורכים),
האדם הלומד בעידן הדיגיטלי (עמ' 177-186) רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
שמיר ענבל. ת, בלאו, א. (2021).
אתגרים, הזדמנויות ואסטרטגיות של הוראה מרחוק בחירום במהלך ההתמודדות עם מגפת הקורונה. הכנס השישה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס. בתוך: א' בלאו, א' כספי, י' עשת-אלקלעי, נ' גרי, י' קלמן, ש' אתגר, ת' לוטרמן (עורכים),
האדם הלומד בעידן הדיגיטלי (עמ' 162-172) רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
חדד, ש., שמיר ענבל, ת., בלאו א. (2021).
המורה כמעצב, הרכז כתומך: תפקיד המורים ורכזי-התקשוב בהוראה בחירום מרחוק בזמן הסגר בעקבות מגפת הקורונה. הכנס השישה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס. בתוך: א' בלאו, א' כספי, י' עשת-אלקלעי, נ' גרי, י' קלמן, ש' אתגר, ת' לוטרמן (עורכים),
האדם הלומד בעידן הדיגיטלי (עמ' 61-58) רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
חדד, ש., לייקין, ע., שמיר ענבל, ת., בלאו א. (2021).
פיתוח מקצועי מרחוק: השתלמות מורים בקוד ורובוטיקה באמצעות קורס פרטי מקוון (SPOC) -יתרונות ואתגרים. הכנס השישה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס. בתוך: א' בלאו, א' כספי, י' עשת-אלקלעי, נ' גרי, י' קלמן, ש' אתגר, ת' לוטרמן (עורכים),
האדם הלומד בעידן הדיגיטלי (עמ' 53-60) רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
קסלר,א. שמיר ענבל,ת., בלאו, א. (2020).
גיל או מדיניות: כיצד גיל תלמידים, מטרות הוראה וסוג הערכה משליכים על איכות תוצרי תכנות חזותי בבתי ספר יסודיים ובחטיבת הביניים? בתוך: א' בלאו, א' כספי, י' עשת-אלקלעי, נ' גרי, י' קלמן, ש' אתגר, ת' לוטרמן (עורכים),
האדם הלומד בעידן הדיגיטלי (עמ' 122-132) רעננה: האוניברסיטה הפתוחה.
מלכא, ע. בלאו, א. שמיר ענבל, ת. (2019).
הוראת אוריינות דיגיטלית במערכת החינוך: הפער בין ראיון לתצפית ובין תפיסות לביצוע. בתוך: י' עשת, א' בלאו, א' כספי, ש' אתגר, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים), האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, עמ' 57-66.
קסלר,א. שמיר ענבל,ת., בלאו, א. (2019).
לתכנת או ליצור? זאת ה-שאלה! בחינת תוצרי תכנות יצירתי בפלטפורמת סקראץ' ביחס לתפיסות פדגוגיות של מורים לקוד ורובוטיקה. בתוך: י' עשת, א' בלאו, א' כספי, ש' אתגר, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים),
האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, עמ' 92-100.
יונדלר, י., מויאל, מ., מלכא, ע., בלאו,א., בן יהודה,ג., עשת אלקלעי,י., שמיר ענבל, ת. (2018).
כנגד ארבעה בנים: אבות-טיפוס ודגמי הוראה מיטבית של מיומנויות אוריינות דיגיטלית. בתוך: י' עשת, א' בלאו, א' כספי, ש' אתגר, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים),
האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, עמ' 71-84.
קסלר,א. שמיר ענבל,ת., בלאו, א. (2018).
מי מלמד תכנות יצירתי? אסטרטגיות הוראה של מורים לקוד ורובוטיקה כמשקפות פדגוגיות אינסטרוקטיביסטיות וקונסטרוקטיביסטיות. בתוך: י' עשת, א' בלאו, א' כספי, ש' אתגר, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים), האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, עמ'- 147-157.
לובטון, ת., שמיר ענבל,ת., בלאו,א. (2018).
למידה מקוונת בהכוונה עצמית בהתפתחות מקצועית של מובילי תקשוב. בתוך: י' עשת, א' בלאו, א' כספי, ש' אתגר, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים),
האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, עמ' 93-104.
עבדיאל, א., שמיר ענבל,ת., בלאו, א. (2018).
"רחוק אבל קרוב": למידה שיתופית מקוונת לקידום הקשבה לקול הלומד, וויסות למידה עצמית ותפיסת למידה של סטודנטים בקורס אקדמי. בתוך: י' עשת, א' בלאו, א' כספי, ש' אתגר, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים),
האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, עמ' 121-129.
בלאו, א., שמיר-ענבל,ת., ירקוני,ר. (2018).
אנוטציות אישיות ושיתופיות ב-Annoto: תובנות לגבי השתתפות פעילה וסבילה מניתוח תוכן ומכריית נתוניהתנהגות בסביבת היפר-וידאו באקדמיה. בתוך: י' עשת, א' בלאו, א' כספי, ש' אתגר, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים), האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, עמ' 22-33.
רוזמרין , ת., שמיר ענבל, ת., בלאו, א. (2017).
כיצד שילוב מחשבי רשת ניידים (כרומבוקים) בגישת אחד-אל-אחד משליך על מיומנויות האוריינות הדיגיטלית של תלמידים? בתוך- ספר הכנס השנים-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס:
האדם הלומד בעידן הטכנולוגי י' עשת-אלקלעי, א' בלאו, א' כספי, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים), רעננה: האוניברסיטה הפתוחה. 201-210.
גרינברג, ר., שמיר ענבל, ת., בלאו, א. (2017).
מטפורות של למידה ושל למידה דיגיטלית: תובנות של מובילי תקשוב בית ספריים. בתוך- ספר הכנס השנים-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס:
האדם הלומד בעידן הטכנולוגי י' עשת-אלקלעי, א' בלאו, א' כספי, נ' גרי, י' קלמן, ו' זילבר-ורוד (עורכים), רעננה: האוניברסיטה הפתוחה. 91-98.
שמיר-ענבל, ת. & קלי, י. (2009).
הטמעת תרבות תקשוב בבית הספר. בתוך-
האדם הלומד בעידן הטכנולוגי, כנס צ'ייס הרביעי למחקרי טכנולוגיית למידה. הוצ' האוניברסיטה הפתוחה.