יואב שמאי זכה במדליית זהב
נבחרת ישראל במדעי המחשב שהשתתפה ב CEOI – אליפות מרכז אירופה במדעי המחשב לתיכונים זכתה בשתי מדליות זהב ומדליית כסף:

יואב שמאי, סטודנט בתכנית אקדמיה בתיכון באוניברסיטה הפתוחה ותלמיד כיתה י' מביה"ס אוהל שם ברמת גן, הפתיע וזכה במדליית זהב כאשר דורג במקום הראשון מבין כל 56 המשתתפים. 
אלון תנאי, תלמיד כיתה י"ב מביה"ס דה שליט ברחובות, סיים שלישי וזכה אף הוא במדליית זהב. אלון למד באוניברסיטה הפתוחה עד סמסטר 2023א והיה מצטיין הנשיאה לשנת 2021. 
איתמר ניר, תלמיד כיתה י"ב מביה"ס דה שליט ברחובות סיים במקום ה-11 וזכה במדליית כסף. 
אורי הירשברג, תלמיד כיתה י"א מביה"ס ליד"ה בירושלים, סיים במקום ה-34 וזכה בציון לשבח.

האולימפיאדה המרכז אירופאית במדעי המחשב מתקיימת זו השנה ה-31 והשנה התקיימה התחרות בעיר ברנו שבצ'כיה. התלמידים מתחרים במשך יומיים, ומתמודדים עם שאלות אלגוריתמיות מאתגרות ומרתקות המצריכות חשיבה יצירתית במיוחד ונדרשים לפתור אותן על ידי כתיבת תוכניות קוד.

יואב שמאי, בן 16 הוא צעיר המשתתפים, הוביל את התחרות מתחילתה לאורך כל שלביה, וזכה במקום הראשון הכללי ביחד עם הנציג ההונגרי, לשניהם 565 נקודות מתוך 600 אפשריות. צמוד אליהם היה אלון תנאי עם 560 נקודות, כאשר הפער מהמקום הרביעי והלאה היה גדול במיוחד.

נבחרת ישראל במדעי המחשב מתאמנת במרכז האוניברסיטאי לנוער - אוניברסיטת בר-אילן בניהולו האקדמי של ד"ר אבשלום אלמלח. את המשלחת ליוו המאמן הראשי - רון ריבצ'ין והמאמן כרמל אברמזון. נבחרות ישראל במדעים הינן מיזם משותף של מרכז מדעני העתיד ומשרד החינוך – מינהל חינוך טכנולוגי, האגף למצוינות בחינוך הטכנולוגי.

ברכות לזוכים!