סיכום כנס צ'ייס ה-20
השנה נערך כנס צ'ייס, בהובלתו של המרכז לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה, באוניברסיטה הפתוחה, בסימן חגיגי ומרגש לציון שני עשורים של חדשנות, מחקר והתפתחות בתחום טכנולוגיות הלמידה. עוד מראשיתו, לפני עשרים שנה, הכנס מציג בהתמדה את ההתפתחויות העדכניות ביותר בטכנולוגיות למידה, תוך שימת דגש על העתיד הדינמי של ההוראה, הלמידה וההערכה בעידן הדיגיטלי ומהווה במה למחקר ולדיונים בנושאים העכשוויים ביותר. בעשרים שנותיו, הוצגו בכנס למעלה מאלף מאמרים מחקריים, אשר הדגישו את השילוב בין טכנולוגיה להוראה במגוון מסגרות – מגני ילדים ועד לאקדמיה וארגונים– והביאו בחינה מעמיקה של מודלים להטמעת טכנולוגיות, האתגרים והציפיות ביחס למציאות המשתנה במהירות. 
 פרופ' ליאו קורי, נשיא האוניברסיטה, נשא דברי פתיחה. 
השנה, הוקדש חלק מהתכנית במיוחד לציון 20 שנים לכנס. הרצאת פתיחה מרתקת נשא פרופ' עידו ערב מהטכניון, בנושא: "על אירועים נדירים, למידה מרחוק, וענישה", אשר בחן היבטים שונים בלמידה מנקודת המבט של המחקר הבסיסי בקבלת החלטות ופסיכולוגיה. בסיום הכנס התקיים פאנל ייחודי של החוקרים המובילים שהעניקו מבט רטרוספקטיבי ואף ביקורתי על התחום:  פרופ' שרה גורי-רוזנבליט ופרופ' יורם עשת-אלקלעי מהאו"פ, פרופ' רפי נחמיאס מאוניברסיטת תל-אביב, פרופ' שיזף רפאלי, נשיא מכללת שנקר ופרופ' מירי שיינפלד ממכללת סמינר הקיבוצים. את הפאנל הנחו: פרופ' יורם קלמן וד"ר אורלי וייסר מהאו"פ. 

בכנס נכללו 67 הצגות, מתוכן 31 הרצאות, ארוכות וקצרות, 33 פוסטרים, שני פאנלים וסדנה, מ-18 מוסדות להשכלה גבוהה בארץ ובעולם. מקום בולט במיוחד בתכני הכנס תפסו המחקרים על בינה מלאכותית והטמעתה במערכות חינוך. כמו כן נכללו בכנס נושאים כמו: הטכנולוגיה ככלי לקידום הערכה וחשיבה חישובית, מחקרים על השוואת ההשפעה של רובוטים וסימולטורים בלמידה חישובית, פיתוח יכולות מרחביות בקרב סטודנטים, שימוש בצ'טבוטים להערכת עבודות אקדמיות,  שימוש בטכנולוגיות חדשניות ככלי לסיוע לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, היבטים חברתיים ורגשיים של השימוש בטכנולוגיות ועוד וסדנת הוראה במטאוורס. 

בכנס הוענק פרס לעבודת דוקטורט מצטיינת, עבודתו של ד"ר אלעד יעקובסון, ממכון וייצמן בנושא: חכמת ההמונים בחינוך: שילוב מורים ותלמידים בתהליכי יצירת מידע פדגוגי לתמיכה בהוראה מותאמת-אישית בסביבות להוראה משולבת (בהנחיית ד"ר גיורא אלכסנדרון). וכן הוענק בכנס, כמידי שנה, פרס למאמר מצטיין של סטודנט שנכתב על ידי יפעת בר בשיתוף עם פרופ' עפר גולן ופרופ' סיגל עדן מאוניברסיטת בר-אילן בנושא: "גשרים רגשיים: תוכנית ממוחשבת בתיווך מורים לתמיכה בילדים עם אוטיזם". 

לעמוד הכנס