Meshotetim-2-gluyot_ for web-low

בשבילי הפָּנִים, שבילים ארוכים ומפותלים רבּאבּ סעאבּנה בציוריה משוטטת עם מהמורות, בורות ומכשולים, סדקים של אדמה, סדקים של רגשות אנושיים. היא מחפשת את המהות שפנים מסוימות מעוררות בה, כמו זיכרון של דורות קדומים, של קשרים משפחתיים, של סיפורים והתרחשויות, של מתחים ואהבות. לסעאבּנה קשר אישי ומשפחתי עמוק לפחם, שנוצר בשנים שבהן ליוותה את סבתה בתהליכי בניית הר פחם: יצירת ערימה של עצי הסקה, כיסויה בעפר תוך השארת חורים ליציאת העשן ולאחר מכן השגחה על תהליכי ההיווצרות האיטית של הפחם עמוק בפנים. הפרקטיקה הציורית היא של שוטטות היד האוחזת בפחם בתנועות חוזרות ונשנות, המלטפות את הנייר או שורטות בו, מפזרות אבק פחם ומותירות עקבות כהים ושחורים, אפורים או בהירים. עקבות חול ואדמה, עור ואנושיות: אני משוטטת בתוך עצמי בחושך ובצללים, מחפשת בקפלי השחור את האור... מחפשת לבן בתוך השחור הכהה. המוח שלנו הוא דף ריק, ללא ידע מוקדם. ואז מתחילים המשפטים להתווכח אחד עם השני: זה מעשה לבן, וזה לעומתו פשע שחור... ובין הסתירה של שני הממדים אנחנו בורחים לעולם של אור לבן בוהק, ברור וחד. יהי רצון ופרח בר ינבוט בנפש עקרה, או אפילו ינחם אותה בסבלנותו, כי הסקרנות והצמא ליצור הם ניסיון צנוע מצידי לעצור את השחור בגבולו ולתת ללבן מעט ממזלו, כדי שלא ישלוט בו. יהי רצון ויהיו לנו אור, משמעות וחיים בלבן. רבּאבּ סעאבּנה 2022 מאי-ספטמבר | האוניברסיטה הפתוחה | כרמית בלומנזון אוצרת: | #2 משוטטים 30x25 | פחם על נייר | 2022 | אחמד

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw