לקראת ניהול
קורס להכשרת מנהלים לבתי ספר באוניברסיטה הפתוחה
עוד על ייחודה של התכנית
-
למידה גמישה בשילוב של טכנולוגיות הוראה ולמידה מרחוק
- התנסות בשיטות הוראה, למידה וניהול עדכניות ומתקדמות העונות על צורכי התלמידים.
- למידה עצמית ולמידה קבוצתית בשילוב טכנולוגיות ללמידה מרחוק תוך שימוש במגוון הרחב המוצע באוניברסיטה הפתוחה.
- התנסות ביצירת קהילה לומדת החוקרת ומעריכה את התכנים הנלמדים בכיתה ואת תהליכי ההכשרה המעשית תוך גיבוש תובנות קבוצתיות ואישיות.
- תהליכי למידה המלווים ברפלקציה ובחשיבה ביקורתית על התהליכים, על השיטות ועל האמצעים הטכנולוגיים לצד התמקדות בהיבטים הניהוליים.
- אתר מלווה לתכנית המשמש סביבת למידה וכולל בתוכו פעילות אישית, פעילות קבוצתית ופעילות כיתתית.
- שיתוף פעולה הדוק בין צוות התכנית למשתתפיה כדי לתת מענה לצורכי המשתתפים בהתאם לרקע האקדמי והניהולי הקודם שלהם.
- הרצאות פרונטליות הנערכות הן במפגשי פנים-אל-פנים והן בסביבת הרשת באמצעות האתר המלווה את התכנית.
- סדנאות וקבוצות למידה המתקיימות הן במפגשי פנים-אל-פנים והן בסביבת הרשת בהתאם ליתרונות היחסיים של כל אחת מסביבות הלמידה
- מגוון התנסויות הכוללות בין היתר: חקרי מקרה, ניתוחי אירוע, סימולציות ומשחקי תפקידים, הוראת עמיתים בקבוצות קטנות, למידה פרויקטלית, למידה על פי מודלים של קבלת החלטות, למידה מבוססת פתרון בעיות והתנסות בתהליכי חקר מוקיר.
- ליווי אישי הניתן על ידי איש צוות של התכנית לאורך כל תקופת ההכשרה.
-
למידה באמצעות התנסות אישית
- קריאת מאמרים וחומר עיוני אחר וביצוע מטלות מובנות (בעיקר בסביבת הרשת).
- דיווח ומעקב אחר ההתקדמות האישית הן במסגרת הלימודים הכיתתיים והן בהתנסות המעשית.
- הצגת פרויקט אישי במליאת הכיתה בעקבות ההתנסות היישומית, תכנון של התערבות הביצוע בפועל (במידה שהפרויקט יתקיים) ורפלקציה על התהליכים.
- ימי עיון וסיורים לימודיים
- מפגשים עם אנשי חינוך מובילים
ימי עיון המוקדשים לנושאים ייחודיים כמו . מי מנהל את המנהל? סביבת העבודה החיצונית של מנהל בית הספר, ניהול בסביבה מורכבת ובאי וודאות - הקשרים והיחסים שבתוך הארגון שבהם מתרחשת ההשתנות המתמדת של הארגון, התהוותם של מצבים פרדוקסליים בתוך בית הספר, הסביבה בה חיים הילדים - "דור המסכים" והחברה המשתנה.
