המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה האוניברסיטה הפתוחה - לממש את הפוטנציאל שלך

האדם הלומד בעידן הטכנולוגי
כנס צ'ייס לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה - 2012
15-16.2.2012
קריית האוניברסיטה הפתוחה, רעננה (מפת הגעה)
http://innovation.openu.ac.il/chais2012

יום רביעי, כב בשבט תשע"ב, 15 בפברואר 2012 יום חמישי, כג בשבט תשע"ב, 16 בפברואר 2012


יום רביעי, כב בשבט תשע"ב, 15 בפברואר 2012
  הרצאת פתיחהאולם צ'ייס
Prof. Barry Wellman, University of Toronto
Networked Individualism: How the Personalized Internet,
Ubiquitous Connectivity, and Social Networking Affect Interpersonal Relations
א1 הדמיות בלמידה ובהוראה אולם נוידרפר
יו"ר: רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל- אביב)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
סרטוני סמן ייעודיים לתמיכה בהוראת תכנות דן כהן-וקס (מכון טכנולוגי חולון), מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון)  
סימולציה של הסכסוך הישראלי -פלסטיני ככלי לרכישת ידע ושינוי עמדות רונית קמפף (אוניברסיטת תל-אביב), עסרה קוהדאר (אוניברסיטת בילקנט)
למידה על מערכות אקולוגיות מורכבות באמצעות בניית מודלים איכותיים דוד מיודוסר (אוניברסיטת תל-אביב), רות זוזובסקי (אוניברסיטת תל-אביב), משה לייבה (אוניברסיטת תל-אביב), יהודית רם (אוניברסיטת תל-אביב), רפי נחמיאס (אוניברסיטת תל- אביב), יהודה בניהו (אוניברסיטת תל-אביב)  
א2 היבטים קוגניטיביים של למידה בסביבות טכנולוגיות 1 אולם צ'ייס
יו"ר: גל בן-יהודה (האוניברסיטה הפתוחה)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
תפיסות אפיסטמולוגיות והעדפות למידה בזיקה ללמידה בסביבה מתוקשבת בקרב סטודנטים במכללה שלומית בן-שחר (אוניברסיטת תל- אביב), תמר לוין (אוניברסיטת תל-אביב)
ייצוגי אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה בבלוגים לימודיים נעמי פורת (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)  
קידום אוריינות מדעית בקורסים היברידיים בקרב סטודנטים להנדסה ביו-רפואית חגית ירדן (הטכניון), אמירה אלוש (הטכניון), אורית הרשקוביץ (הטכניון), ירון בלינדר (הטכניון), שולמית לבנברג (הטכניון), יהודית דורי (הטכניון)
א3 מפגש סגור של סטודנטים עם Prof. Barry Wellman אולם קנבר
יו"ר: יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
 
ב1 סוגיות הוראתיות בסביבות טכנולוגיות אולם נוידרפר
יו"ר: יאיר לוי (Nova Southeastern University)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
למידה דיפרנציאלית: ניתוח אינטראקציות מורה-תלמיד בסביבה מתוקשבת יגאל רוזן (עת הדעת, אוניברסיטת חיפה), איריס וולף (עת הדעת)
תחרות בין-צוותית מקוונת בשיפוט עמיתים כאסטרטגיית הוראה בחינוך הגבוה רונן המר (מכון טכנולוגי חולון), מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון), דן כהן-וקס (מכון טכנולוגי חולון)
הנאה ולמידה בשעות הפנאי בפורטל "על הגובה": בחינת מודל המשלב בין יחידת משחק ויחידת למידה מתוקשבת איילת ויצמן (עמותת סנונית), אורית ברוזה (עמותת סנונית)
דחיינות של בחינות: מה ניתוח נתונים (Data Analytics)יכול לספר לנו? יאיר לוי (Nova Southeastern University), מישל רמים(Nova Southeastern University)
ב2 חדשנות טכנולוגית בהוראה ובלמידה אולם צ'ייס
יו"ר: ניצה גרי (האוניברסיטה הפתוחה)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
סמארטפון בבית הספר – האומנם הדור הבא כבר כאן? ניהול פדגוגי בסלולרי בקרב הצוות החינוכי והמשפחות אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), מירה המאירי (המכללה האקדמית לחינוך אורנים, משו"ב)
"לוחות חכמים" לעומת מקרנים בכיתות היסוד: יותר מעורבות, יותר הישגים דולי חושקובר (המכללה האקדמית לחינוך אורנים), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
תרומתה של הלמידה באמצעות מחשבים ניידים אישיים לפיתוח מיומנויות למידה ואוריינות מידענית אצל תלמידי חטיבת ביניים אורנית ספקטור-לוי (אוניברסיטת בר-אילן), יעל גרנות גילת (אוניברסיטת בר-אילן)
האם המורים מוכנים לשינוי? מחשב לכל מורה, מחשב לכל תלמיד – תוצאות ראשוניות של מחקר השוואתי אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי, מכללת אוהלו)
ב3 מושב פוסטרים 1 אולם קנבר
יו"ר: יואב יאיר (האוניברסיטה הפתוחה)
<
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
הדרך מהנדסאי למהנדס פאינה רוש (המכללה האקדמית להנדסה וטכנולוגיה אורט הרמלין), יעקב רוטמן (המכללה האקדמית להנדסה וטכנולוגיה אורט הרמלין)  
השפעת הוראת אנגלית בסיוע תכנית מתוקשבת (Waterford Early Reading Program)   על הישגי תלמידים עידית מני-איקן (מכון הנרייטה סאלד), טל ברגר-טיקוצ'ינסקי (מכון הנרייטה סאלד), דנה רוזן (מכון הנרייטה סאלד)
האם הלוח האינטראקטיבי לא רק חכם בלילה שלומית חדד (האוניברסיטה הפתוחה, מכללת סמינר הקיבוצים, מכללה אקדמית בית ברל), אביקם גזית (האוניברסיטה הפתוחה)
עמדות תלמידים כלפי שימוש בספר לימוד דיגיטלי בהיסטוריה לחטיבה העליונה רות אש- ארגייל (מרכז חינוך ליאו באק חיפה, אוניברסיטת חיפה)
"האינטרנט הוא כמו...": דימויי תלמידים ומורים לאינטרנט ומקומו בחיי התלמיד אלונה שבט (האוניברסיטה העברית בירושלים), יפעת בן-דוד קוליקנט (האוניברסיטה העברית בירושלים)
תבניות למידה בעבור רכישת כישורים פרוצדורליים בעזרת אינפורמציה מועשרת מורכבת נירית גביש (הטכניון)
שילוב גוגל דוקס וטוויטר בלימוד אנגלית כשפה זרה נדב בדריאן (המרכז ללימודים אקדמיים), ורד שמעוני (המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים)
התפתחות תפיסות רופאים-מורים לגבי שילובו של פורום מתוקשב במהלך תכנית הכשרת סגל הוראה לרפואה רחל נוה (הטכניון), אורית כהן -קסטל (הטכניון), מרגלית גנור (הטכניון), דליה גלעד -חסון (אוניברסיטת חיפה), ריבה בריק (מרכז רפואי רמב"ם, הטכניון), רקפת אקרמן (הטכניון), יהודית דורי (הטכניון)  
צייר את עצמך בשיעור: חקר שינויים בדרכי הוראה ולמידה בסביבה מתוקשבת באמצעות ציורי תלמידים יגאל רוזן (עת הדעת, אוניברסיטת חיפה), ליאור חסון (עת הדעת)
אנקלטורציה בפעולה: פיתוח הבנה של סטודנטים על קהילות למידה בכיתות עתירות טכנולוגיה יותם הוד (אוניברסיטת חיפה), דני בן- צבי (אוניברסיטת חיפה)
בני נוער לומדים אחרת: השימוש ב"מדריך נייד חכם" בפעילות חינוכית במוזיאון הכט אורית מוגילבסקי (אוניברסיטת חיפה), עפרה רימון (אוניברסיטת חיפה), עינת עמבר-ערמון (אוניברסיטת חיפה), צביקה קופליק (אוניברסיטת חיפה), יואל לניר (אוניברסיטת חיפה)  
למידה באמצעות חוויית עיצוב משחק מבוסס מקום נאדרה סאלח (אוניברסיטת חיפה), גאדה בשארה (אוניברסיטת חיפה), ישי מור (אוניברסיטת חיפה)
הטמעת טכנולוגיות חדשניות בבתי הספר הטכנולוגיים: הלוח האינטראקטיבי כמנוף לשינוי תרבות הלמידה והדימוי האישי והבית ספרי גילי אלון (עמל), אתי כוכבי (בריינפופ ישראל, המרכז ללימודים אקדמיים)
שילוב מערכת Moodle בפורטל חינוך "חיפהנט" שמואל ארנון (מק"מ – המרכז לקידום המחשוב), לילי זאבי (המכללה האקדמית לחינוך גורדון), גילי בר (המכללה האקדמית לחינוך גורדון)  
השפעת ה'הפרעה' על משימה קוגניטיבית: השוואת הטלפון הנייד וה- WWW כמתווכים אילת חן לוי (אוניברסיטת חיפה), שיזף רפאלי (אוניברסיטת חיפה), ירון אריאל (המכללה האקדמית עמק יזרעאל)  
ג1 היבטים קוגניטיביים של למידה בסביבות טכנולוגיות 2 אולם נוידרפר
יו"ר: סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
מודפס לעומת דיגיטלי: השפעת סוג הפורמט על ההבנה בעת עריכת טקסט סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן), יורם עשת- אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)  
מטה-אנליזה של שיח בין זוג תלמידים הנוטלים חלק בפעילות מתוקשבת של אבחון טעויות בפיזיקה מנשה פיוטרקובסקי (מכון ויצמן למדע), אסתר בגנו (מכון ויצמן למדע), עידית ירושלמי (מכון ויצמן למדע)  
קריינות בחומרי למידה מולטימדיה בסביבת למידה מעורבת: השפעת ההיכרות עם הקריין יפה בן- דרור ( Anglia Ruskin University, המכללה האקדמית נתניה)
ג2 תפיסות לומדים ומלמדים את הלמידה וההוראה המקוונת אולם צ'ייס
יו"ר: יעל קלי (אוניברסיטת חיפה)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
למידה לאורך החיים בטכניון: תפיסות כלפי למידה מרחוק וחוויות לימודיות של סטודנטים ראניה חוסין- פראג' (הטכניון), מירי ברק (הטכניון), יהודית דורי (הטכניון)
מחקר דלפי לעתיד ההוראה מרחוק נועה אהרוני (אוניברסיטת בר-אילן), ג'ני ברונשטיין (אוניברסיטת בר-אילן)  
קידום תרבות למידה מוטית ערכים פנימיים בקורסים גדולים באקדמיה: הערך המוסף של הטכנולוגיה אורנית שגיא (הטכניון), יעל קלי (אוניברסיטת חיפה), מאשה צאושו (הטכניון), טלי טל (הטכניון), דן זילברשטיין (הטכניון), שמעון גפשטיין (הטכניון)
  הרצאת נעילהאולם צ'ייס
פרופ' דוד פסיג אוניברסיטת בר-אילן
האמנם ירידת הדורות? טכנולוגיות ושיפור האינטליגנציה
 
למעלה
 
יום חמישי, כג בשבט תשע"ב, 16 בפברואר 2012


הענקת פרס מאמר סטודנט מצטיין
  הרצאת פתיחהאולם צ'ייס
Prof. David Wiley, Brigham Young University
Why Open? Generosity and Sharing of
Educational Resources
ד1 קהילות ידע אולם נוידרפר
יו"ר: דפנה רבן (אוניברסיטת חיפה)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
האם Reinvention מהווה זרז להיווצרות מסה קריטית? דפנה רבן (אוניברסיטת חיפה), הילה קורן (אוניברסיטת חיפה)
ידע מקצועי ודפוסי למידה של מורות באתר רשת חברתית -מקצועית צביה לוטן (מכללת לוינסקי לחינוך)  
ראי ראי שעל הקיר, מי מצייץ ומשפיע בעיר? קהילת ידע מקצועית בטכנולוגיות למידה בטוויטר – ניתוח רשתות אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה), תמי נויטל (האוניברסיטה הפתוחה)
ד2 סוגיות אתיות של למידה והוראה אולם צ'ייס
יו"ר: יהודית בר אילן (אוניברסיטת בר-אילן)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
התנהגויות לא מוסריות של בני נוער בסביבת האינטרנט דן בוכניק (אוניברסיטת בר -אילן, בית ספר גבוה לטכנולוגיה ירושלים), מור דשן (אוניברסיטת בר -אילן)  
מוטיבציה ללימודים ואי יושרה אקדמית בקרב סטודנטים – השוואה בין קורסים פרונטאליים ומתוקשבים יובב עשת (המכללה האקדמית גליל מערבי), קרן גרינאוצקי (המכללה האקדמית גליל מערבי), יהודה פלד (המכללה האקדמית גליל מערבי, מכללת אוהלו)
פתוחים לתוכן פתוח? בדיקת השקפותיהם של המורים בישראל לשימוש בויקיפדיה לצרכים חינוכיים גדי אלון (אוניברסיטת בר-אילן), יהודית בר אילן (אוניברסיטת בר-אילן)  
ד3 מפגש סגור של סטודנטים עם Prof. David Wiley אולם קנבר
יו"ר: מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון)
 
ה1 תפיסות מערכתיות בניהול למידה אולם נוידרפר
יו"ר: גלעד רביד (אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
תפקידו של המורה בסביבת למידה שיתופית מבוססת מחשב רותם עבדו (האוניברסיטה העברית בירושלים), ראומה דה-גרוט (האוניברסיטה העברית בירושלים), ראול דרכמן (האוניברסיטה העברית בירושלים)
קבוצת לימוד בפייסבוק – האם יכולה לשמש כתחליף למערכת ניהול למידה? חגית מישר טל (האוניברסיטה הפתוחה, המרכז ללימודים אקדמיים), גילה קורץ (המרכז ללימודים אקדמיים), אפרת פיטרסה (האוניברסיטה הפתוחה, מכללת הגליל המערבי)  
המחנך כרב חובל המנווט את כיתתו באפקטיביות באמצעות המשו"ב – מערכת לניהול פדגוגי חיה פלדמן (המכללה האקדמית לחינוך אורנים), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
העלאת האפקטיביות הבית-ספרית באמצעות מערכת לניהול פדגוגי – מבט של מנהלי בתי ספר על -יסודיים עופר פרסר (המכללה האקדמית לחינוך אורנים), אינה בלאו (האוניברסיטה הפתוחה)
ה2 מורים בעולם טכנולוגי אולם צ'ייס
יו"ר: רוני דיין (מינהל מדע וטכנולוגיה, משרד החינוך)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
דאגות המורים המשתתפים בתוכנית "התאמת מערכת החינוך בישראל למאה ה 21- " גילת כהן (המכללה האקדמית לחינוך אורנים, האוניברסיטה הפתוחה), אריג' עומר (המכללה האקדמית לחינוך אורנים)
מאפייני מורים בסביבה לימודית מתוקשבת ברכה פלד (משרד החינוך), נגה מגן נגר (משרד החינוך)  
מורים כמשתתפים בפיתוח ספר לימוד: פרויקט ויקי-ספר מתמטיקה משולבת רוחמה אבן (מכון ויצמן למדע), שי אולשר (מכון ויצמן למדע)
תכנית התקשוב הלאומית "התאמת מערכת החינוך למאה ה 21- ": אינדיקטורים לבדיקת הצלחת התכנית רוני דיין (משרד החינוך), נגה מגן נגר (משרד החינוך)  
ה3 מושב פוסטרים 2 אולם קנבר
יו"ר: יורם קלמן (האוניברסיטה הפתוחה)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
אלימות ברשת האינטרנט במגזר ערבי-מוסלמי: מאפיינים והשלכות על בני נוער ותפיסות מורים מהא יחיא (האוניברסיטה הפתוחה), טלי היימן (האוניברסיטה הפתוחה), דורית אולניק- שמש (האוניברסיטה הפתוחה)
העצמת מחנכים באמצעות מערכות ניהול מידע בית ספריות ליאורה נוטוב (הטכניון, מכללת גורדון, מכללת לוינסקי), אורית חזן (הטכניון)  
משימת בנייה משותפת באמצעות פורום מקוון: המקרה של קורס שיטות מחקר איכותניות עבור סטודנטים מוסמכים אורית חזן (הטכניון), ליאורה נוטוב (הטכניון, מכללת גורדון, מכללת לוינסקי)  
יחידת הוראה בפייסבוק "היסטוריה – לא מה שחשבתם" נאוה פוגלמן (מכללה אקדמית בית ברל), ענת אוסטר- לוינץ (מכללה אקדמית בית ברל)
אמיר או אמיר"ם? בחינת מיון באנגלית: ממוחשבת או מסורתית נטלי אורבך (מכון טכנולוגי חולון), עידן בן ארי (מכון טכנולוגי חולון), מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון)  
אימוץ הוראה מתוקשבת בפקולטות לעיצוב? רותם ישראל (מכון טכנולוגי חולון), אמיר בוכולטר (מכון טכנולוגי חולון), שלמה אברהמוב (מכון טכנולוגי חולון), מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון)  
ניהול מידע במחשב האישי: מטרות ואסטרטגיות של סטודנטים מתחומי דעת שונים נעמה ארז (מכון טכנולוגי חולון), שגיב בוכניק (מכון טכנולוגי חולון), מיקי רונן (מכון טכנולוגי חולון)  
התארגנות של סטודנטים במרחב הדיגיטלי: קשר לטיפוס האישיות, התארגנות במרחב הפיזי והישגים אקדמיים שירן והבה (מכון טכנולוגי חולון), שירי לנקר (מכון טכנולוגי חולון), רונן המר (מכון טכנולוגי חולון)  
שלובים ומשלבים: שנה וקצת של שיתוף בשלובים – הרשת החברתית מקצועית של מכון מופ"ת יורם אורעד (מופ"ת), סמדר בר טל (מופ"ת), סוזן צעירי (מופ"ת)
שילוב אסטרטגיה ותוכנת מיפוי חשיבה בקרב סטודנטים עם לקויות למידה/הפרעת קשב הלומדים במכינה קדם אקדמית בטי שרייבר (מכללת סמינר הקיבוצים), איריס אדטו-בירן (האוניברסיטה הפתוחה), שגיא פולני (האוניברסיטה העברית בירושלים)  
קשרי שיתוף פעולה בארגונים מחקריים מרושתים צחי חייט (אוניברסיטת טורונטו)  
מודלים דידקטיים להוראה מקוונת: Moodle נמס בכוס מיכל גלעדי (אורט ישראל), נילי בלוך-מוזס (אורט ישראל)  
תוכנית "נחשון" – מודל חונכות וירטואלית כאמצעי לקידום הישגים לימודיים ולהגברת מוטיבציה לימודית עדה חן (מט"ח), סיגל עצמון (מט"ח), שלומי נמיר (מט"ח)  
שביעות רצון והערכת הקורס האקדמי המקוון בקרב סטודנטים בעלי-ניסיון וחסרי-ניסיון בקורסים מקוונים הדס-מלכה הכהן (אוניברסיטת בר-אילן)
"יש לי פדגוגיה והיא תנצח": תובנות ראשוניות על מקום המחשב כמאפשר שינוי פדגוגי בתפיסות של מורים בעקבות תכנית להכשרת מורים במיזם משותף של האוניברסיטה העברית ורשת עמל ראומה דה-גרוט (האוניברסיטה העברית בירושלים), יערה גזית (האוניברסיטה העברית בירושלים), רונית אשכנזי (רשת עמל), גילי אלון (רשת עמל)
ו1 דפוסי שימוש בטכנולוגיות חדשניות אולם נוידרפר
יו"ר: עופר ברגמן (אוניברסיטת בר-אילן)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
מאפייני השימוש ב- Twitter ככלי בתהליך הלמידה גלית דוכן (אוניברסיטת תל- אביב), ענת כהן (אוניברסיטת תל- אביב)  
דפוסי שימוש בפייסבוק בקרב בני-נוער וזיקה לתהליכים חינוכיים ענת כהן (אוניברסיטת תל-אביב), לאה עייני (אוניברסיטת תל- אביב)  
תגיות מול תיקיות במנשק הדוא"ל Gmail – תוצאות ראשוניות נעה גרדוביץ (אוניברסיטת בר-אילן), עופר ברגמן (אוניברסיטת בר-אילן), יהודית בר אילן (אוניברסיטת בר-אילן), רות בייט- מרום (האוניברסיטה הפתוחה)
ו2 היבטים קוגניטיביים של למידה בסביבות טכנולוגיות בקרב ילדים אולם צ'ייס
יו"ר: דוד מיודוסר (אוניברסיטת תל- אביב)
הרצאה חוקרים מאמר מצגת
משחק ותוקפנות: השפעת משחקים דיגיטליים אלימים ואסטרטגיות משחק על רמת התוקפנות אצל ילדים תמי דובי (האוניברסיטה הפתוחה), סיגל עדן (אוניברסיטת בר-אילן), יורם עשת- אלקלעי (האוניברסיטה הפתוחה)
השפעת התערבות בפתרון אנלוגיות באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה ( VR ) על פתרון אנלוגיות מושגיות ותפיסתיות בקרב ילדי גן ממוצא אתיופי דוד פסיג (אוניברסיטת בר-אילן), תימור שוורץ מילר (אוניברסיטת בר-אילן)  
תפיסות ילדי גן את התכונות של "התקנים אנתרומורפייים" דוד מיודוסר (אוניברסיטת תל-אביב), אסי קופרמן (אוניברסיטת תל- אביב)
ו3 Tutorial אולם קנבר
יו"ר: טל הסנר (האוניברסיטה הפתוחה). זיהוי פרצופים ממוחשב: מציאות מול דמיון
 
  הרצאת נעילהאולם צ'ייס
מר עדי דיאמנט מנהל מעבדות החדשנות של מיקרוסופט, ישראל
חדשנות בארגונים גדולים
 
למעלה
 
מאמרים
 
 


האוניברסיטה הפתוחה