מאמרים מצגות והקלטות |
הרצאת
פתיחה
מושבי הכנס:
תקשוב קורסים (מושב א1)
למידה בסביבת ויקי I (מושב א2)
חשיבה וקוגניציה (מושב א3)
עמדות כלפי למידה מקוונת (מושב א4)
תפיסת התקשוב בקרב מורים (מושב א5)
בחינת למידה מקוונת (מושב ב1)
למידה בסביבת ויקי II (מושב ב2)
ייצוג ידע I (מושב ב3)
בחירת אמצעי תקשורת (מושב ב4)
סדנה - שיתופון (מושב ב5)
טכנולוגיה בשירות בעלי צרכים מיוחדים (מושב ג1)
פוסטרים II (מושב ג2)
ייצוג ידע II (מושב ג3)
פוסטרים I (מושב ג4)
אסטרטגיות הוראה בסביבות טכנולוגיות (מושב ד1)
שילוב טכנולוגיות במערכת החינוך בישראל (מושב ד2)
למידה עם טכנולוגיות ניידות (מושב ד3)
היבטים תרבותיים וחברתיים בלמידה עם טכנולוגיות (מושב ד4)
___________________________________________________________________________
|
הרצאת פתיחה -
|
פרופ'
ברברה טברסקי אוניברסיטת סטנפורד
|
Cognitive
Principles of Information Visualization
|
לתקציר
ההרצאה |
|
|
תקשוב קורסים -
יו"ר: ד"ר ניצה
גרי
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
טכנולוגיה
במבחן: בחינה אמפירית של קורסים מתוקשבים - חקר מקרה - המחלקה
למדעי המחשב ומתמטיקה |
ניצה דוידוביץ, אלכסנדר דומושניצקי, רומן יביץ |
|
|
|
קל כמו
אימייל? חקר ההמראה האיטית של מערכת הגשת מטלות מקוונת
|
אורית נאור-אלייזה, ניצה גרי |
|
|
|
שילוב קורס
מקוון בפריפריה תוך התמודדות עם אתגרים פדגוגיים וטכנולוגיים -
חקר מקרה |
דני גליק |
|
|
|
|
למידה בסביבת ויקי I -
יו"ר: עדנה טל-אלחסיד
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
השימוש בוויקי
בקורס לניהול ידע: מחקר איכותני |
נועה אהרוני |
|
|
|
גישה מוסדית
לשימוש בוויקי בהוראת קורסים אקדמיים |
חגית מישר-טל, עדנה
טל-אלחסיד, יואב יאיר |
|
|
|
שימושי ויקי
לתמיכה בלמידת חקר בחינוך הגבוה |
רחל לוין-פלד, יעל קלי |
|
|
|
|
חשיבה וקוגניציה -
יו"ר: פרופ' דוד מיודוסר
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
סגנונות חשיבה
בלמידה וירטואלית ברשת |
גולן כרמי, דן
בוכניק |
|
|
|
גיל או
ניסיון? שינויים ארוכי-טווח במיומנויות החשיבה הדיגיטאלית: מחקר
המשך |
יורם עשת-אלקלעי,
ערן חיות |
|
|
|
הכללות-מוחשיות בפענוח התנהגות רובוט בקרב ילדי גן
|
שרונה ט' לוי,
דוד מיודוסר |
|
|
|
|
עמדות כלפי למידה מקוונת -
יו"ר: ד"ר מירי ברק
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
תפיסות
מנוגדות של סטודנטים כלפי השימוש בטכנולוגיות מידע ותקשוב בהוראה
ולמידה |
מירי ברק,
ארתור קוגן |
|
|
|
רווחה
פסיכולוגית ולמידה מתוקשבת |
גילה
קורץ,יאיר עמיחי-המבורגר |
|
|
|
לימוד גנטיקה
באמצעות סימולציית חקר ממוחשבת בביואינפורמטיקה: כיצד גישות
תלמידים ללמידה משפיעות על הישגיהם? |
הדס גלברט,
ענת ירדן |
|
|
|
|
תפיסת התקשוב בקרב מורים -
יו"ר: פרופ' רפי נחמיאס
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
תפיסות
פדגוגיות של מרצים על היבטים שונים של ההוראה ברשת |
ענת שמלא, רפי
נחמיאס |
|
|
|
למידה פעילה
בתלת מימד |
דוד פונדק,
שמריהו רוזנר, פיאנה יעקבזון, דבורה טולדנו-קיטעי |
|
|
|
הקשר בין
מאפייני רקע של מורים מובילי חדשנות לבין נכונותם לאמץ טכנולוגיה
ייעודית ללמידה שיתופית מתוקשבת |
אסתי
דורון |
|
|
|
|
בחינת למידה מקוונת -
יו"ר: פרופ' יאיר לוי
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
מודל פדגוגי
חדשני לקורס אקדמי מקוון במלואו: חקר עמדות סטודנטים |
קרן פרצל,
יורם עשת-אלקלעי ,יעל אלברטון |
|
|
|
לקראת פיתוח
אמפירי של גורמי ערך קריטיים בפעילויות למידה מקוונת |
יאיר
לוי |
|
|
|
שתיקה בכיתה
המקוונת: הרכיב הסמוי מן העין |
יורם קלמן
|
|
|
|
|
למידה בסביבת ויקי II -
יו"ר: ד"ר דני בן-צבי
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
למידה שיתופית
בסביבת ויקי בחינוך הגבוה |
מיכאל קונג'ה,
דני בן-צבי |
|
|
|
למידה ומשוב
באמצעות ויקי |
יהודה
פלד |
|
|
|
בחינת פעולות
העריכה בוויקי |
אורית ברגר,
פול גורסקי, חגית מישר-טל |
|
|
|
|
ייצוג ידע I -
יו"ר: ד"ר יואב יאיר
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
מבנית מתוקשבת
לחקר התפיסה המרחבית של מופעי הירח: יישום עקרונות עיצוב
לוויזואליזציה מדעית וללמידה סוציו-קונסטרוקטיביסטית |
מיטל הנס, יעל
קלי, יואב יאיר |
|
|
|
חוויה
אופטימלית (Flow) בסביבות מתוקשבות ללימוד מתמטיקה |
מירי
כהן-דרור, יגאל רוזן |
|
|
|
ייצוגים
דינמיים של תהליכים ברמה המולקולרית ותרומתם להתפתחות החשיבה
המדעית |
דלית לוי,
רוברט טינקר |
|
|
|
|
בחירת אמצעי תקשורת -
יו"ר: ד"ר אבנר כספי
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
כיצד סטודנטים
בוחרים אמצעי תקשורת: עושר המדיה, השפעה חברתית או התנסות?
|
אבנר כספי,
תמר לוין |
|
|
|
האם עושר
המדיה ואנונימיות חזותית משפיעות על למידה? מחקר משווה של שימוש
בתוכנת סקייפ |
אינה בלאו,
אבנר כספי |
|
|
|
השימוש בתכנת
מסרים מידיים למטרות לימודיות בקרב סטודנטים בישראל |
גוסטבו מש,
אילן תלמוד |
|
|
|
|
שיתופון: פיתוח תרחישים ללמידה שיתופית מקוונת (סדנה) משתתפים: מיקי רונן, דן
כהן-וקס, נוהר רז-פוגל, חגי ראובני, יעל קלי
|
|
|
טכנולוגיה בשירות בעלי צרכים מיוחדים -
יו"ר: ד"ר סיגל עדן
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
הגברת המודעות
ההורית לדיסלקציה בעזרת טכנולוגיית מציאות מדומה |
דוד פסיג,
סיגל עדן, ונינה רוזנבאום |
|
|
|
הטמעת יישומי
מחשב בקרב ילדים עם לקויות למידה |
מלי דנינו,
בטי שרייבר |
|
|
|
כתיבה בסמלים:
שיפור יכולות שפתיות ואורייניות של ילדים בחינוך המיוחד
|
אורית חצרוני,
סיגל ריינדרס-כפרי, אורית אלמוג |
|
|
|
אפיון והערכה
של מערכת תומכת בקריאת דיבור עבור משתמשים לקויי שמיעה
|
בקי
שוקן |
|
|
|
|
פוסטרים II -
יו"ר: פרופ' יורם עשת-אלקלעי
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
כתיבה בסביבה
חברתית מקוונת: השפעת קבלת משוב ממורה ומעמיתים על נכונות
להשתתפות פעילה בבלוג לימודי |
אריאלה
לונברג, פול גורסקי |
|
|
|
האפקט של
ניקוד מילים הומוגרפיות בטקסט מקוון על קריאה והבנה בקרב דוברי
עברית |
קרן פרצל,
רונית ובמן, יורם עשת-אלקלעי, בת-שבע אנגלברג-בר |
|
|
|
השפעת עומק
התפריט על ביצועי משתמשים באיתור מידע באתר מלווה קורס |
נועם שקד, אלי
קוזמינסקי |
|
|
|
דפוסי שימוש
באתרי הקורסים ותרומתם לסטודנטים עם וללא צרכים מיוחדים
|
טלי היימן,
דורית אולניק-שמש, דנה כספי-צחור |
|
|
|
שילוב מחשב
כף-יד בהוראה |
האמה אבו-קשק,
דוד מיודוסר, אביגיל אורן |
|
|
|
העשרת חוויית
הלמידה המבוזרת במסגרת 2.0 Web באמצעות שימושיות 2.0 |
דוד גלולה,
אריאל פרנק |
|
|
|
חברוּת בעולם
הווירטואלי: זן חדש של תקשורת אנושית? |
מיכל אהרון,
ערן חיות, יורם עשת-אלקלעי |
|
|
|
משבר הזהות של
אתר האינטרנט הבית ספרי: מחקר על השימוש באתר אינטרנט בית
ספרי |
סיגל דלל, פול
גורסקי |
|
|
|
השימוש
בגיליון אלקטרוני שיתופי ככלי המעודד שיח מתמטי משמעותי ומקדם
בנייה משותפת של ידע בקהיליית לומדים |
תמר לוין, פול
גורסקי |
|
|
|
|
ייצוג ידע II -
יו"ר: פרופ' רות בייט-מרום
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
ללמוד ישירות
מהמסך? לא, אני מוכרח להדפיס את זה! |
רקפת אקרמן,
מוריס גולדשמיד |
|
|
|
סוג מנוע
החיפוש והרגלי אחזור המידע האישי: "חלונות" לעומת
לינוקס |
עופר ברגמן,
רות בייט-מרום, רפי נחמיאס, נעה גרדוביץ, סטיב וויטיקר |
|
|
|
כיצד ילדים
מפרשים תנועה בסביבת משחק המשלב מצלמת EyeToy |
ארז פורת,
גלית בוצר |
|
|
|
השימוש בלומדה
TinkerPlots לפיתוח שיקולי דעת בהסקה סטטיסטית בלתי פורמלית בבית
הספר היסודי
|
נעמי אפל,
עינת גיל, דני בן-צבי |
|
|
|
|
פוסטרים I -
יו"ר: ד"ר רונית בוגלר
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
תפיסותיהם של
סטודנטים ותלמידים את תפקידם של מתווכי דיונים סינכרוניים
בהקשרים לימודיים |
קריסטה
אסטרחן, יוליה גיל, ברוך שוורץ |
|
|
|
מודרציה
בדיון: יצירת הרמוניה למען טיפוח הלמידה? |
ברוך שוורץ,
יפעת בן דוד-קוליקנט, מריה מישנקינה |
|
|
|
התחזקות
ההוראה באמצעות למידה שיתופית |
אולג
טילצ'ין |
|
|
|
השתלמות מורים
בסביבה וירטואלית |
אלישבע אשכר
בר-עם |
|
|
|
שימוש באתרי
קורסים באקדמיה - ציפיות ומציאות |
גלי נווה,
דורית טובין, נאוה פליסקין |
|
|
|
הפיכתו של
צוות הוראה ברפואת שיניים לארגון לומד |
נילי
טיקוצקי-צדוק |
|
|
|
שילוב
טכנולוגיות מידע במערכת החינוך בישראל: מחקר בהכשרת מורים במנב"ס
בלימודי תעודת הוראה במוסדות להשכלה גבוהה |
טורקי
אבו-עליון, מלכה בלוטשטיין, יהודית כץ, הדסה וייס |
|
|
|
המורה והתלמיד
בסביבת למידה מקוונת: מודל ייחודי להכשרת מורים |
ראומה
דה-גרוט, יורם חיים, לימור ריסקין, תמי אייזנמן |
|
|
|
|
אסטרטגיות הוראה בסביבות טכנולוגיות -
יו"ר: פרופ' מרדכי שחם
|
|
הרצאה |
TD>
חוקרים
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
הוראה מפורשת של ידע מטא-אסטרטגי באמצעות
חקר עולמונים
(microworlds) והשפעתה
על התפתחות החשיבה המדעית של תלמידים בעלי הישגים גבוהים
ונמוכים |
ברכה פלד, ענת
זוהר |
|
|
|
תיווך ישיר של
דיונים אלקטרונים סינכרוניים: סגנונות שונים |
קריסטה
אסטרחן |
|
|
|
השפעת הנחייה
מטא-קוגניטיבית על הישגים לימודיים בקורס מתוקשב |
סיגל עדן,
זמירה מברך, גילה קורץ |
|
|
|
|
שילוב טכנולוגיות במערכת החינוך בישראל -
יו"ר: ד"ר יעל קלי
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
מבורות מחשב
לאוריינות מתוקשבת: תהליכי האוריינות המתוקשבת של מנהלי בתי ספר
יסודיים |
גיזה
שביב-שניידר, גד יאיר, צחי מילגרום |
|
|
|
בחינות בגרות
מתוקשבות המותאמות לסביבת הלימוד המתוקשבת במדעי החיים והחקלאות
|
מיכל שמש,
יעקב שוורץ, תהילה סנד, טלי פרוינד, רחלה שיפר, ישראל וייסנשטרן,
ג'אנט טלמון, עמוס דריפוס
|
|
|
|
השפעת מודל
התערבות להכשרת מורים מטמיעי תקשוב על יישום הוראה
סוציו-קונסטרוקטיביסטית
|
תמר
שמיר-ענבל, יעל קלי |
|
|
|
|
למידה עם טכנולוגיות ניידות -
ד"ר: גלית בוצר
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
שילוב מחשבים
ניידים בכתה: עמדות, צרכים ופיתוח מקצועי של מורים למדעים
|
אביבה קליגר,
יהודה בן-חור, נורית בר-יוסף |
|
|
|
למידה בעזרת
טכנולוגיה ניידת: חקר מקרה עם סטודנטים להוראת מתמטיקה
|
שרון גנוסר,
גלית בוצר, מיכל ירושלמי |
|
|
|
ללמד וללמוד
באמצעות מחשבים ניידים-אישיים וקמפוס וירטואלי כדרך
שגרה |
אורנית
ספקטור-לוי, דפנה רביב, מינה גזית, קרן מנשה |
|
|
|
|
היבטים תרבותיים וחברתיים בלמידה עם טכנולוגיות -
יו"ר: ד"ר רפי דודזון
|
|
הרצאה |
חוקרים |
מאמר |
מצגת |
הקלטה |
למידה של
מורשת תרבותית בדרך הגילוי באמצעות מסעות וירטואליים - מחקר
ממוקד משתמשים |
טל הרשקוביץ,
אורית הרשקוביץ, צביה קברמן, מירי ברק, יהודית דורי |
|
|
|
גורמים
תרבותיים-חברתיים המשפיעים על עמדות כלפי טכנולוגיה של מורים
בבתי ספר יסודיים במגזר הבדואי בנגב |
רפי דודזון, יעל גושן, תרצה לוין |
|
|
|
היבטים
משפטיים בשילוב טכנולוגיות בהוראה |
ויקטור ח'
בוגנים |
|
|
|
|