חרבות ברזל - כיצד להסביר לילדים על מלחמה

15 מדברים עם ילדים חרבות ברזל באופן רגשי להמשיך להיות עם הילדים בסוף השיחה חשוב להקפיד ופיזי, אפילו רק לשבת לידם בשקט ולהימנע מלהשאיר אותם לבד. כדאי להדגיש שתשתדלו להישאר בסביבתם, ואם אתם, ההורים, לא יכולים לעשות זאת, דאגו שתמיד יהיה מבוגר שיהיה זמין ומוכן לדבר, לשמוע ולפנות לעזרה אם חשים מצוקה. הנה חשוב לשתף או לשחק. הדגישו ש דוגמה למה שאפשר לומר בסוף השיחה: "אני איתכם עכשיו כל הזמן ומתי שתצטרכו, וגם אם לא תרצו לדבר על זה כרגע, זה בסדר, אני אחכה. אם תרצו לדבר, אני כאן ואקשיב ואעזור לכם". , אם מה יעזור להם כעת בסיום השיחה כדאי מאוד לשאול את הילדים הם זקוקים למשהו נוסף מאיתנו, ואם הם ירצו לעשות משהו איתנו. לדוגמה, אפשר להציע חיבוק, צפייה משותפת בסרט, משחק שולחן, אפייה משותפת, משחק בפלייסטיישן. חשובה מאוד. היא נותנת לנו תחושה של מטרה ושייכות לפעולה ההפניה . יש ילדים שישאלו מיד איך אפשר מפיגה את תחושת חוסר האונים ו לעזור או מה אפשר לעשות, וחשוב מאוד לתת מענה לצורך הזה. במקרה זה, חשוב להסביר שעזרה בבית או לאחאים והתעניינות בבן משפחה (למשל להתקשר לסבא וסבתא) הן דרכים לעזור. אפשר גם לעודד אותם להכין ציור, לכתוב מכתב או להכין חבילות כדי לשמח את החיילים ששומרים עלינו. למרבית הילדים ההפנייה לפעולה מתאימה רק אחרי שהם עצמם נרגעו והצליחו לעבד את המידע שקיבלו. היו רגישים לצורך שעולה מהילדים ופעלו לפי מה שמתאים להם. מה מצבו. לחזור ולשאול אחרי השיחה אנחנו ממליצים לבדוק עם הילד במרווחי זמן, לפחות פעם או פעמיים, כדי לוודא אם אחרי השיחה עלו לילדים מחשבות או שאלות שהם היו רוצים לדבר עליהן. לסיים את השיחה כיצד

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw