CATALOG_TOM PORAT - English-for-web

תצלומים ומעלה, לפי סוג המבנה או האזור הגאוגרפי. הבסיס הרחב של 15 באופן קבוע במקבצים של שישה, תשעה או לימודי הצילום של פורת (בוגר תארים ראשון ושני בבצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים), מורגש באיכות ובידע הגלומים בעבודתו. הוא יוצר מתוך גישה שבה הצילום כרְאָיָיה או כעדות מנציחה משמש כלי למחקר קוגניטיבי, הבוחן את המוסכמות שלפיהן נבנית תפיסת המרחב ואת טשטוש הגבול בין הייצוג למציאות הקונקרטית שהוא יוצר. תום פורת צולל לתוך עולם המציאות המדומה בניסיון להפיק תוצר ריאליסטי ומוחשי, ומשתמש ביכולותיה של הבינה ) להוסיף מידע למציאות ולהרחיבה. הוא מייצר זליגה בין הדימויים, גירוי בתוך גירוי, עולם חדש מלא AI( המלאכותית ועשיר, המנצל אפשרויות שלא היו קיימות במציאות המוכרת. פורת הִנחה את הבינה המלאכותית לחקור ערכים חזותיים ותוכניים של קמפוס האוניברסיטה הפתוחה ולמצוא ביניהם הקשרים המרחיבים את גבולות הדמיון. האם מהו ההבדל בין המציאות למציאות המדומה? המהלך האמנותי שלו חוקר את כל אלו כדי להעלות שאלות כמו: הבדל זה הוא קבוע או משתנה? כיצד אמנות יכולה לשנות את המציאות המקובעת למציאות מתעתעת ומשתנה?  *** מורכבת משני חלקים: הקרנה חד־ערוצית גדולה וסדרה של עשר עבודות וידיאו המוקרנות על גבי שומר הסף התערוכה עשרה מסכים. ההקרנה גדולת הממדים על קיר הבטון העצום של הגלריה, מדמה מסע בין גלקסיות, עולמות רחבים וגם מצבי תודעה התוצאה מערערת את המובן מאליו, אחרים. היא מפגישה את החלל הפיזי האדריכלי, עם החלל הדמיוני והפואטי. . העבודה מורכבת מאוסף של דימויים המוכר והידוע ויוצרת חוויית מסע של היקסמות ויופי יחד עם בלבול ומבוכה המוטמעים ומתקשרים זה לזה, תוך יצירת מערך מורכב ואניגמטי, נזיל ודחוס, הנשזר בדימויים אווריריים, רכים ואף ריקים, שבהם הכהה הופך לבהיר, הפוזיטיב לנגטיב והצבעוני לשחור-לבן. עין המצלמה משוטטת על פני השטח, ואז צוללת פנימה, דוהרת למעמקי האינסוף. הממשות המוכרת כקירות הבטון של המבנה, חלונות או כיסאות, נגלית לעין הצופה ומייד לאחר מכן מתפוררת לרסיסים. הדיסוננס בין המוכר והצפוי לזר והמפתיע מתרחש שוב ושוב, תוך שיבוש תחושת המציאות המובנת מאליה ובחינה מחודשת של רצף ההתבוננות. החוויה מזכירה את הציור האיקוני של ויליאם , שבו מתוארת רכבת השועטת על מסילה, גשם, קיטור ומהירות: מסילת הרכבת המערבית הגדולה ,)1851-1775( טרנר מטושטשת ממהירות, מגיחה מבין הערפילים. בפרספקטיבה חדה ובהינף המכחול והצבע יוצר טרנר בלבול בין מושגי , עת פרצה הקדמה הטכנולוגית אל העולם ושינתה אותו ללא היכר. 19־ הטכנולוגיה לטבע בתקופה הרומנטית של המאה ה

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw