Doch Nesia 2022-2023 HEB for WEB

5 זה הצריך התאמות בפריסה הארצית של האוניברסיטה, באופן ליווי הסטודנטים בתהליך הלמידה, ובראש ובראשונה בהתאמות פדגוגיות ובשינוי דרכי ההוראה. המשכנו להוביל ברמה הלאומית והבין־לאומית בפיתוח טכנולוגיות למידה דיגיטליות ובהטמעתן, כדי לתת מענה מותאם ללמידה החדשה. השקענו רבות בפיתוח טכנולוגיות והצטיידנו באמצעים מתקדמים לשיפור אפשרויות ההוראה והלמידה, למשל הוקמו פלטפורמות המאפשרות למידה מותאמת ) והוראה באמצעים חדשניים personalized teaching אישית ( ) ואחרים. VR כמו מציאות מדומה ( המשכנו לשמש דוגמה בזכות איכות ההוראה שלנו. עשינו זאת באמצעות סגל הוראה מחויב ומחדש, אשר ממשיך להיות מדורג במקומות הגבוהים בסקרי התאחדות הסטודנטים בקרב האוניברסיטאות. בתחום ההוראה המקוונת הרחבנו את הלמידה וההוראה בקורסים המתבססים על פדגוגיית רצפי הלמידה. קורסים אלה עוברים תהליך פיתוח פדגוגי־טכנולוגי מעמיק. ממשקי המשתמש והעיצוב החזותי באתרי הקורסים מדגישים לסטודנטים ולסטודנטיות את רצף הלמידה המומלץ ומנגישים את התכנים בהתאמה אישית, לפי קצב ההתקדמות שלהם במהלך הסמסטר, לרבות חיווי אישי על התקדמותם ברצף הלמידה. פורמט זה מציע כלי עריכה מתקדמים המאפשרים לסגל האקדמי לשפר את חומר הלימוד בכל עת. האתרים כוללים אנליטיקות למידה המאפשרות לאסוף מידע על תהליכי הלמידה, ומידע זה משמש בסיס למערכת התומכת בהחלטות הפדגוגיות ולעידוד התמדה והצלחה בלימודים. על פי מחקר פנימי, קורסים שמפותחים בשיטת רצפי למידה מקילים על סטודנטים וסטודנטיות המתקשים בהתמודדות עם למידה במרחב המקוון. בד בבד עם ההוראה מרחוק המשכנו להקפיד על איכות גבוהה של ספרי הלימוד שלנו ושל אתרי הקורסים של האו"פ, שהרי אלו הם אוצרות האוניברסיטה ונכסיה. בשנים האחרונות הרחבנו את תחומי הלימוד שלנו, מתוך בחינה של העולם סביבנו. בתחום מדעי המחשב פתחנו מסלול אבטחת סייבר ומסלול התמחות במדעי הנתונים וכן קורסים בנושאים כמו ניתוח נתוני עתק ולמידה עמוקה. כמו כן, נפתחה תוכנית מצטיינים ייחודית במדעי המחשב. נוסף על כך, השקנו תוכנית לימודים נחשקת - פכ"מ (פילוסופיה, כלכלה, מדע המדינה), פתחנו מסלול במדעי הרוח הדיגיטליים המשלב בין תחומי ידע שונים ממדעי הרוח ומדעי המחשב, וכן תוכנית חדשה בלימודי ישראל. הרחבנו והעשרנו את הלימודים המתקדמים באו"פ. פתחנו תוכניות מוסמך בממשל ומדיניות ציבורית ובפסיכולוגיה קוגניטיבית ומסלולים חדשים בלימודי תרבות, והתחלנו בפיתוח של שלוש תכניות חדשות ללימודי מוסמך: אסטרופיסיקה, למידת מכונה ונתוני עתק, ותוכנית ללימודי אירופה בשיתוף עם אוניברסיטת בן־גוריון בנגב. גולת הכותרת של הפעילות האקדמית בשנים האחרונות היא פתיחת תוכנית הדוקטורט הראשונה באוניברסיטה - חינוך: סטודנטים וסטודנטיות 18 . טכנולוגיות במערכות למידה התחילו ללמוד בתוכנית השנה. סגל התוכנית מדווח על למידה ומחקר משמעותיים שנעשים במסגרתה. לימודי דוקטורט הם אבן יסוד שמשלימה את פיתוח האוניברסיטה, שכעת מציעה את כל מדרג התארים. לימודים אלו הכרחיים להבטחת איכות הוראה ולמחקר ברמה הגבוהה ביותר, והם מאפשרים הן לסטודנטים ולסטודנטיות והן לסגל האקדמי שגשוג אקדמי. ברמה הארגונית, הקמנו את הרשות ללימודים מתקדמים. מטרת הרשות היא לקדם לימודים אלו בדרכים שונות, ובהן תיאום הפעילות של התוכניות ללימודים מתקדמים באו"פ, התוויית כיוונים לפיתוח עתידי שלהם, קידום פעילויות חוצות־ תכניות, לרבות חיזוק המסלולים המחקריים בתוכניות לתואר שני, באמצעות שיתופי פעולה עם מכוני המחקר של האו"פ, ימי עיון, סדנאות לכתיבה אקדמית, סדנאות מתודולוגיות, סדנאות לשימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים ועידוד כתיבת עבודות תזה. המחקר באו"פ משמש בסיס להוראה ייחודית ומעודד מצוינות אקדמית, ולכן חברי וחברות הסגל הבכיר ופעילויות המחקר הם הלב הפועם של האוניברסיטה. בהיבט הכמותי, בשנים ,109־ ל 98־ אלה גדל מספר חברי וחברות הסגל הבכיר מ חברי וחברות 38־ חברי וחברות סגל חדשים, ו 24 קלטנו 23־ לדרגת פרופסור מן המניין ו 15 סגל הועלו בדרגה, מהם לדרגת פרופסור חבר. בהיבט האיכותי, במהלך השנים שמנו דגש רב על הפעילות המחקרית באו"פ והקמנו עבור חברי וחברות הסגל תשתית המאפשרת ומעודדת מחקר איכותי. בנינו מעבדות מחקר

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw