Doch Nesia 2022-2023 HEB for WEB

40 צילום: עודד קרני טדי קישינבסקי - בוגר תואר ראשון במדעי המחשב נשיאת האוניברסיטה, חברי הסגל האקדמי, בוגרים ובוגרות ומשפחותיהם, מכובדיי כולם. ראשית, ברצוני להביע את הערכתי הרבה לדיקנית הסטודנטים על הזכות לשאת דברים כנציג הבוגרים. קוראים לי טדי, טדי קישינבסקי, ואני רוצה להתחיל , שנחשב Queen בפרט מרתק - לגיטריסט של להקת לאחד הגיטריסטים הטובים בכל הזמנים, יש דוקטורט באסטרופיזיקה! כן־כן, שמעתם נכון, דוקטורט באסטרופיזיקה, שאותו השיג תוך כדי סיבוב הופעות בלתי נגמר ברחבי העולם. השאלה המתבקשת היא - איך הוא הצליח לשלב הכול? ומבלי ללמוד בפתוחה? בעיניי המקור לתשובה נובע מתובנה בסיסית של דיון פילוסופי עתיק על החיים. לפי משנתו של ויקטור פרנקל, בספרו "האדם מחפש משמעות", כל אדם שואף להשיג בחייו לא כוח או תענוגות, אלא משמעות. אך מהי אותה "משמעות"? גישה נפוצה כיום גורסת כי משמעות טמונה בקבלת אחריות. אחריות אישית וקולקטיבית. לכן התובנה היא שהמפתח להצלחה בחיים טמון במוכנות שלנו לקבל על עצמנו כמה שיותר אחריות. בתור בן למשפחת עולים מברית המועצות, את התובנה הזו נדרשתי לדקלם עוד כשהייתי עוּבַּר. אגב, את התואר שלי לא עשיתי בפילוסופיה, אלא במדעי המחשב - מה שאומר שאני עדיין לא הבן הרופא והפסנתרן (כי זה אחי הגדול). חמוש בתובנה המרתקת הזו וברצון עז להגשים אותה בעצמי, יצאתי לדרך. מילדות שאבתי השראה במקביל מאמא שלי, מנהלת בכירה בתחום המחשבים, ומאבא שלי, מוזיקאי מחונן. למרות הקיטוב בין שני התחומים, ההרמוניה ביניהם תמיד הצטיירה בעיניי כטבעית. בתור גיטריסט שאפתן, התגייסתי לתפקיד טכנולוגי משמעותי בצבא, ושנה לאחר הגיוס התחלתי גם ללמוד באוניברסיטה הפתוחה. הנה לכם נימוק מושלם מדוע בארנק שלי יש מפרט, כרטיס סטודנט של האוניברסיטה הפתוחה ואת רוח צה"ל. בתפקיד בצבא הוכשרתי והשכלתי רבות, אך חסרה לי השלמה תיאורטית איכותית לפרקטיקה שרכשתי. כל מוסד אקדמי אחר היה דורש ממני לבחור אחד מבין שלושת אורחי החיים - חייל, סטודנט או מוזיקאי - אבל רק האוניברסיטה הפתוחה אפשרה לי להיות גם וגם וגם. אך לקיחת אחריות מרובה מקבלת את מלוא המשמעות רק בעזרת מחויבות לעבודה קשה ושאיפה להצטיינות. כנראה בגלל זה הסופ"ש הראשון בתחילת הסמסטר כולו הוקדש . והמהדרין מוסיפים 3 , ממ"ח 2 , ממ"ח 1 , ממ"ח 17 , ממ"ן 16 , ממ"ן 15 . הסופ"ש האחרון בסמסטר? לממ"ן 11 לממ"ן .4 ממ"ח במהלך המאמצים שלי לכבוש את יעדי ההצטיינות המדוברים, הצטרפתי למלגת פר"ח בשיתוף עמותת יד לילד המיוחד. פר"ח היא תוכנית לאומית להשפעה חברתית באמצעות חונכות של סטודנטים לילדים במצוקה. ליוויתי חניך מוכשר בעל צרכים מיוחדים במשך שנתיים, ואפילו זכיתי בדאבל - מצטיין פר"ח ומצטיין הנשיאה באותה השנה. גם וגם!

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw