Doch Nesia 2022-2023 HEB for WEB

34 מלגות מלגות 3,415 מלגות, מהן 5,632 בשנת תשפ"ג הוענקו סיוע כלכלי, בכלל זה מלגות משרד החינוך שהוענקו השנה לראשונה דרך המוסדות האקדמיים. נוסף על כך, הוענקו מלגות ייעודיות שונות, כגון מלגות עבור מעורבות חברתית (חונכות בחברה הערבית, מצטייני פר"ח, קרן אייסף), מלגות הצטיינות, מלגות קיום, מלגות לסטודנטים ולסטודנטיות שזכו באולימפיאדות בין־לאומיות ועוד. שיפור השירות לסטודנטים ולסטודנטיות פרויקט "מסע הסטודנט" הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית 0 של האוניברסיטה העוסק בחוויה המקיפה של סטודנטים וסטודנטיות באוניברסיטה, לרבות כל נקודות הממשק עם הארגון, בכל הערוצים, המערכות והתהליכים (שאינם למידה עצמה). מטרות הפרויקט הן: צמצום אי־הוודאות והצורך בקבלת החלטות תכופות במהלך הלימודים, צמצום חסמים מנהליים והגברת תחושת השייכות והמחויבות של הסטודנטים והסטודנטיות לאו"פ וללימודים. במסגרת התוכנית מיושמים כמה מיזמים, בהם פיתוח מסך פרופיל הסטודנט - טיפול בפניות במערכת מוסדרת שמאפשרת תיעוד ושקיפות של המידע לסטודנטים וכן לסגל האקדמי והמנהלי; עדכון טופס ההרשמה המקוון באופן שמפשט ומקצר את תהליך ההרשמה; מינוי רפרנטים מחלקתיים אשר משמשים מוקד ידע מקצועי לנושא הודעות לסטודנטים ולסטודנטיות. השנה עלתה לאוויר מערכת להגשה מקוונת של בקשת 0 אישור תוכניות לימודים לתואר ראשון. המערכת נוסתה בכמה תוכניות ובעקבות זאת נערך סקר בין הסטודנטים והסטודנטיות, אשר הלקחים ממנו אפשרו לשפר את תהליכי העבודה ואת התיאום בין הגופים העוסקים בנושא מול הסטודנטים והסטודנטיות - מחלקת הייעוץ ללימודים אקדמיים והוועדה לאישור תוכניות לימודים במרכז להישגים לימודיים. בתחילת סמסטר סתיו תשפ"ד המערכת תופעל במלואה בכל תוכניות הלימודים. האוניברסיטה התמודדה השנה עם אירועים חריגים 0 שגרמו לשיבושים בפעילותה השוטפת, הן בשל הפגנות, השבתות וחסימות כבישים אשר שיבשו את הפעלת מפגשי הלימוד, והן בשל התקפות סייבר על האוניברסיטאות. מינהל המחשוב התקין תוכנות שנועדו לסייע בבלימה ובהכלה של מתקפות סייבר על המערכות האינטרנטיות של האו"פ, כגון אתר הבית, אתרי הקורסים ומערכת שאילתא. כמו כן שודרג והותאם מערך הגיבוי במטרה לשפר את ההיערכות למתקפות סייבר עתידיות. היחידה לניהול מפגשי לימוד במינהל שירותי הוראה נדרשה לטפל במהלך השנה בשינוי או בביטול של יותר מאלף מפגשי לימוד. הטיפול כלל הסדרת לוחות המפגשים בזמן קצר ובדחיפות מרובה, כדי שצוותי ההוראה והסטודנטים והסטודנטית יקבלו מוקדם ככל האפשר את המידע על השינויים. השינויים הנקודתיים במועדי המפגשים יצרו אילוצים שהכתיבו עדכונים נוספים בלוח הזמנים, לכל אורך הסמסטר. השנה התחילה האוניברסיטה לערוך בחינות באמצעות 0 מחשב, בשלב ראשון לסטודנטים ולסטודנטיות הלומדים חשבונאות. ההיערכות לקראתן הצריכה שינויים מערכתיים ותהליכיים, כמו אימוץ מערכת חדשה והתאמתה לצרכים האקדמיים הייחודיים של קורסי חשבונאות בפרט, ושל האו"פ בכלל; הרחבת תשתיות הרשת והחשמל במרכזי הלימוד של האו"פ, כך שתתאפשר פריסת מחשבים ניידים עבור הבחינות; השכרה ורכישה של מחשבים ניידים שהותקנו בכיתות הלימוד; ביצוע התאמות במערכות המידע של האו"פ לצורכי שיבוץ הסטודנטים במרכזי הבחינה; ביצוע התאמות בתהליכי העבודה בבחינות: הכשרת רכזים, אנשי צוות ומשגיחים ושילוב מדור תמיכה והדרכה והמדור הטכני בתהליך האפיון ובתמיכה במועדי הבחינה. תהליך העבודה והממצאים מהבחינות בחשבונאות ישמשו בסיס לגיבוש תוכנית מעבר נרחבת לבחינות ממוחשבות בשנים הקרובות. דיקנט הסטודנטים הציע לסטודנטים ולסטודנטיות 0 סדנאות שונות ומגוונות לשיפור מיומנויות וכישורים, בנושאים: מוטיבציה והנעה, ניהול זמן והכנה לבחינה, סטודנטים וסטודנטיות 3,450־ שיפור וייעול הזיכרון. כ השתתפו בסדנאות אלו. השמה והכוון תעסוקתי מדור אופג'וב, מרכז הקריירה של האו"פ, פועל לקידום הקריירה של סטודנטים ובוגרים, נשים וגברים מכל המגזרים, חושף אותם להזדמנויות תעסוקה מגוונות ומצייד אותם בכלים לניהול קריירה מיטבי. פעילות המדור כוללת הרצאות, סדנאות, ייעוץ אישי, מפגשים עם מעסיקים, תוכניות מנטורינג וליווי סטודנטים וסטודנטיות

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw