Doch Nesia 2022-2023 HEB for WEB

30 (לרבות כותבי וכותבות עבודות סמינריוניות 1 . סטודנטים וסטודנטיות 45,253 בשנת תשפ"ג למדו בקורסים לתואר ראשון ) חדשים. 30%( מהסטודנטים והסטודנטיות לתואר ראשון בשנה זו 13,358 .) בלבד 599 סטודנטים וסטודנטיות (כולל כותבי וכותבות תזה או עבודות מסכמות בלבד). עוד 2,594 לקראת תואר שני למדו השנה סטודנטים וסטודנטיות למדו קורסים במסגרת לימודי השלמה. שיטת הלימודים באוניברסיטה הפתוחה אינה מחייבת את הסטודנט או הסטודנטית לתואר ראשון לבחור תוכנית מובנית התחומה בזמן. לפיכך הוחלט להציג, בצד המספרים המוחלטים, גם נתונים שמאפשרים השוואה לנתוני הלומדים והלומדות ). החישוב מבוסס על מספר ההרשמות לקורסים בשנה נתונה, והוא מחולק FTE – Full Time Equivalent תוכנית מלאה לתואר ( בפקטור המבטא את מספר ההרשמות השנתי שבאמצעותו סטודנטים וסטודנטיות יכולים לסיים לימודים לתואר בוגר בארבע 27,074 סטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון (לעומת 26,169 למדו באוניברסיטה הפתוחה בתשפ"ג FTE שנים. במונחי בתשפ"ב). במסגרת המבנה החדש הוקם מטה ניהולי מקצועי והיועצים במחלקה חולקו לשלושה אשכולות התמחות: ליווי הלומדים והלומדות במסלולים אשכול מדעים: 0 שונים בתחומי מדעי הטבע, מדעי המחשב והנדסה. ליווי הלומדים והלומדות אשכול מדעי החברה והרוח: 0 בתוכניות ובמגוון המסלולים בתחומי הדעת של מדעי החברה והרוח. ליווי הלומדים והלומדות אשכול תוכניות ומסלולים: 0 בתוכניות לימודים מובנות בקמפוסים ובמרכזי הלימוד, בבית הספר לשלטון מקומי, במוסדות מלמדים ועוד. במהלך תשפ"ג נעשו מהלכים לחיזוק המקצועיות ולגיבוש המחלקה, תוך כדי ביסוס הפרואקטיביות כערך מוביל בתפיסת פעילותה. יועצי ויועצות המחלקה משתתפים במהלכים אסטרטגיים ארגוניים, כגון "מסע הסטודנט", ליווי סטודנטים וסטודנטיות מהחברה החרדית, הרפורמה בלימודי האנגלית ועוד. נוסף על כך, אתגר מרכזי בייעוד המחלקה החדש הוא ניהול הידע בנושאים: קורסים, תכנון לימודים ומסלולי לימוד. ראשת תחום ניהול ידע, תפקיד חדש שהוגדר במסגרת השינוי הארגוני, אחראית להובלת המדיניות הארגונית בנושא זה, כולל הובלת תהליכי אפיון, פיתוח והטמעה של מנגנונים סטודנטים וסטודנטיות "סטודנט" באוניברסיטה הפתוחה הוא מי שלמד או למדה בקורס אקדמי אחד לפחות בשנה מסוימת. סך כל הסטודנטים והסטודנטיות מתייחס אל 1 מספר הלומדים באו"פ. בנתונים על הסטודנטים, סטודנט או סטודנטית שנרשמו לשני קורסים או יותר, נספרים פעם אחת בלבד. ייעוץ ללימודים אקדמיים מחלקת הייעוץ ללימודים אקדמיים מלווה אלפי סטודנטים וסטודנטיות במהלך מחזור החיים האקדמיים באו"פ. המחלקה אמונה על התוויית מהלך לימודים מסודר עד לקבלת התואר, באמצעות גיבוש מסלול הלימודים בשלב מוקדם והצגת חלופות, תכנון לוח הזמנים האקדמי וסיוע בקבלת החלטות מושכלות במהלך הלימודים. בתפקידי המחלקה: ניהול והנגשת המידע בנוגע לקורסים, לתוכניות ולמסלולי 0 הלימוד למתעניינים ולסטודנטים. מתן ייעוץ לבחירת קורסים ולתכנון מסלול לימודים 0 למתעניינים ולסטודנטים הלומדים באו"פ לתואר ראשון, לאפיקי מעבר ולתעודות הוראה. ליווי פרואקטיבי לסטודנטים ולסטודנטיות בצומתי מפתח 0 במסלול לימודיהם. סיוע בבניית תוכניות לימודים והתוויית מהלך לימודים 0 מוסדר. בשנת הלימודים תשפ"ג הושלם מהלך של שינוי במבנה מחלקת הייעוץ, ממבנה המבוסס על היגיון גיאוגרפי למבנה המבוסס על היגיון אקדמי, לפי תחומי ידע. השינוי יוביל לגיבוש מחלקת ייעוץ מקצועית, רלוונטית ואפקטיבית, אשר תסייע לסטודנטים ולסטודנטיות להשיג את מטרותיהם האקדמיות, ולאוניברסיטה לממש את ייעודה ואת כיווניה האסטרטגיים.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw