Doch Nesia 2022-2023 HEB for WEB

18 ו"כשירות תרבותית להוראת סטודנטים וסטודנטיות מהמגזר החרדי". הוצעו גם סדנאות העוסקות בהוראה בכיתות הטרוגניות ובניהול שיח בכיתה בזמנים מתוחים. כמו כן, פותחו הכשרות להטמעת כלים ויישומים בסביבת הלמידה, בשיתוף עם דיקנט הפיתוח האקדמי וטכנולוגיות למידה, בנושאים כגון אנליטיקות למידה, מטלות אופ"ל, כלי אנוטו ועוד. לצד מגוון הסדנאות, הכשרות אישיות למנחים ולמנחות, בשיטת 140־ נערכו כ הדרכת תצפית ומשוב. בנושא "הכל 6־ השנה התקיים יום ההוראה והלמידה ה 0 דיבורים? הוראה בין תאוריה למעשה" והשתתפו בו אנשי ונשות סגל. מעבר למפגש שנתי זה, המדור 300־ כ לקידום הוראה ממשיך לעודד תהליכי התחדשות בעזרת "טיפים" שבועיים הנשלחים בדוא"ל, שמטרתם לחזק את הידע הפדגוגי בקרב קהילת סגלי האו"פ. כלל המידע, הכלים והרעיונות מרוכזים ומונגשים באתר המדור. בטקס הענקת פרס דיקן הלימודים האקדמיים ליוזמות 0 ולהתחדשות בהוראה, זכו השנה בפרס כספי שש יוזמות והוענקו תעודות הוקרה לשבע יוזמות נוספות, שצוינו כראויות לשבח מיוחד. השנה גם הוענקו לראשונה פרסים על יוזמות צוותיות. בהצעות הזוכות: היוזמה של ד"ר רוני מנוס לפיתוח קורס ליווי פיננסי לעסקים זעירים ולמלכ"רים, הכולל מנגנון התנסות מעשית שלה השפעה חברתית משמעותית לצד תשתית תיאורטית; היוזמה של ד"ר יעל לוינסון וד"ר יוני ישראלי לסיור אינטראקטיבי מדומה במכתש רמון באמצעות משקפי מציאות מדומה; היוזמה של צוות היחידה ללימודי אנגלית כשפה בין־ לאומית לעיצוב מחדש של קורסי השפה באנגלית, כך .21־ שיכינו את הסטודנטיות והסטודנטים לחיים במאה ה פעילויות לסטודנטים ולסטודנטיות בשנה האחרונה נעשו פעולות להטמעת מדיניות 0 ההערכה החדשה שאישר סנאט האוניברסיטה, המאפשרת גמישות רבה יותר בדרכי הערכת הלמידה בקורסים. בכלל זה, נוספה לראשונה האפשרות לשלב "מטלה מקדמת השתתפות" שנועדה לתמרץ סטודנטים וסטודנטיות לגלות מעורבות רבה יותר בלמידה בכלל, ובמפגשי ההנחיה בפרט. המדור לפיתוח כישורי למידה הציע השנה פעילויות 0 מקוונות לסטודנטים ולסטודנטיות, בעברית ובערבית. סטודנטים וסטודנטיות חדשים השתתפו 2,950־ כ נרשמו למפגשים 1,200־ במפגשי פתיחת הסמסטר. כ "לקראת למידה בקורס מקוון", שנועדו לשפר כישורי השתתפו בסדנאות 1,820־ למידה בסביבה מקוונת. כ מפגשים 1,300 הכתיבה השונות, וכן התקיימו מעל להדרכה אישית במיומנויות למידה שונות. במסגרת התמיכה במיומנויות כתיבה אקדמית 0 מתקדמת לסטודנטים ולסטודנטיות, הוצעה השנה לראשונה סדנה להכנה לקראת כתיבת עבודה סמינריונית בהיסטוריה לדוברי ודוברות ערבית, וכן נערך מפגש הכנה פרונטלי לסטודנטים ולסטודנטיות ממרחב ירושלים שעתידים לכתוב לראשונה עבודה סמינריונית. נוסף על כך, נמשך קידומו של מרכז ההדרכה לכתיבה אקדמית, המציע לסטודנטים ולסטודנטיות בשלבים המתקדמים של התואר מידע, כלים ושירותים ייעודיים שמסייעים בפיתוח מיומנויות כתיבה אקדמית. במסגרת מרכז הכתיבה הוצעו שני מפגשים מקוונים, סטודנטים וסטודנטיות, וכן 400־ שהשתתפו בהם כ מפגשי הדרכה אישיים בכתיבה אקדמית. אפיקי מעבר בעידודה ובהמלצתה של המועצה להשכלה גבוהה, האוניברסיטה הפתוחה והאוניברסיטאות המציעות לימודים לתואר ראשון בארץ, מקיימות אפיקי מעבר המסייעים להרחבת הנגישות לאוניברסיטאות. אפיקי המעבר מאפשרים לסטודנטים ולסטודנטיות שביכולתם להגיע להישגים גבוהים, להתחיל את הלימודים לתואר ראשון במסגרת הגמישה של האו"פ, שאין בה תנאי קבלה, ולאחר מכן לעבור לפקולטות שונות באוניברסיטאות האחרות על סמך הישגיהם באו"פ. על פי רוב הקורסים שנלמדים באו"פ מקצרים את משך הלימודים לתואר במוסד האקדמי האחר בכשנה. השנה נוסף אפיק מעבר לתוכנית לתואר בפילוסופיה, כלכלה ומדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים. האוניברסיטה הפתוחה במרחבים בהתאם לראייה האסטרטגית של האוניברסיטה הפתוחה וכחלק מפעילותו של מינהל מרו"ם (מרחבים וקמפוסים), נקבע שתפקיד הקמפוסים של האו"פ ברחבי הארץ הוא להיות מקום מפגש פיזי להנגשת השכלה גבוהה לכלל הסטודנטים והסטודנטיות המתגוררים במרחב הגיאוגרפי

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw