Doch Nesia 2022-2023 HEB for WEB

15 במסגרת הפרויקט עוברים הקורסים תהליך הערכה באמצעות חמישה מדדי איכות שונים המתייחסים לגיל הקורס ולעדכניות התכנים, לניראות חומרי הלימוד, לפדגוגיה בסביבת הלמידה, לסקרי הערכה של הקורס ולחוות דעת האחראית או האחראי האקדמי של הקורס. הודות לפרויקט זה מתאפשר לראשונה מבט ביקורתי כולל על מגוון הקורסים בתחום הנבדק, לכל אורך תהליך הפיתוח וההוראה שלהם. על בסיס ממצאי הבדיקה נקבעים סדרי עדיפויות ומתקבלות החלטות בנוגע להקצאת משאבים לשיפור חומרי הלימוד של הקורסים, לדרכי הוראתם ולסביבתם הפדגוגית הדיגיטלית. לצורך מימוש התוכנית, מינהל המחשוב מפתח מערכות שיאפשרו תיעוד, ניטור וניהול של נתוני הקורסים, החל משלב הצעת הקורס עד לסיום פיתוחו, כולל ניהול ובקרה תקציבית. השנה הסתיים פיתוח של שני מודולים מרכזיים במערכת - ניהול מחירון הפיתוח ותכנון עלות פיתוח קורס. במהלך השנה התקיים פיילוט בשני תחומי דעת: סוציולוגיה וניהול. בעקבות הצלחת הפיילוט ולקחים שנלמדו ממנו הוא יוחל בקרוב על שני תחומים נוספים, ובהמשך התהליך ייושם בהדרגה על כלל התחומים האקדמיים באוניברסיטה. תוכניות ומתכונות לימודים שהוצעו לראשונה להוראה תוכנית חדשה לתואר שלישי דוקטורט בחינוך: טכנולוגיות במערכות למידה 0 תוכנית חדשה לתואר שני מוסמך בפסיכולוגיה קוגניטיבית 0 מגמות ומסלולים חדשים מגמת ספרות בתואר מוסמך בלימודי תרבות 0 מגמת תרבות דיגיטלית בתואר מוסמך בלימודי תרבות 0 מגמת מגדר, גוף, מיניות בתואר מוסמך בלימודי תרבות 0 מסלול התמחות במדעי הנתונים בתואר בוגר בהנדסת 0 תעשייה וניהול חטיבה חדשה חטיבה בלימודי דתות 0 הפקת כותרים חדשיםשל האוניברסיטה הפתוחה - ספרי למדא לימוד סוג מספר כותרים ספרי לימוד בהפקה סופית 22 ספרי לימוד בהפקה פנימית 25 מקראות ומדריכי למידה 125 כל הספרים, המקראות ומדריכי הלמידה מוצעים בפורמט דיגיטלי באתרי הקורסים וחלקם אף מודפסים ונשלחים לסטודנטים ולסטודנטיות. כמו כן, מופקות הרצאות מצולמות עשירות במצגות. חומרי הלימוד של האוניברסיטה עוברים תהליכי בקרה אקדמית, עריכה, הגהה, עיצוב וטיפול בזכויות יוצרים. תהליכים אלו מבטיחים שימור של תוצרי הלימוד באיכות גבוהה. מבט על תוכניות חדשות לתארים מתקדמים השנה נפתחה לראשונה תוכנית לתואר שלישי באוניברסיטה הפתוחה - חינוך: טכנולוגיות במערכות למידה. תוכנית הדוקטורט מכוונת לאנשי ולנשות אקדמיה ולאנשי ולנשות מקצוע מהשורה הראשונה, ומטרתה לבסס מנהיגות אינטלקטואלית שתסייע לחברה הישראלית ולקהילה הגלובלית לנצל בצורה מיטבית הזדמנויות ללמידה מקוונת. תוכנית הדוקטורט התפתחה מתוך תוכנית התואר השני בחינוך: טכנולוגיות ומערכות למידה, שבה למדו מאות סטודנטיות וסטודנטים לאורך השנים. היא מציעה מגוון רחב של ערוצי מחקר שנוגעים להיבטים השונים של הלמידה המקוונת ואתגריה ושל מערכות חינוך שמנצלות את המרחב הדיגיטלי. משך התוכנית הוא חמש שנים והיא מחולקת לשני שלבים. בשלב א תלמידי ותלמידות התוכנית כותבים הצעת מחקר ולומדים ארבעה קורסים. שלב ב מוקדש לעריכת המחקר, לכתיבתו, להצגתו לפני קהילת המחקר ולפרסומו. מתוך עשרות מועמדויות התקבלו למחזור הראשון של תלמידים ותלמידות - 18 התוכנית בסמסטר סתיו תשפ"ג חלקם התחילו את לימודי שלב א בתוכנית וחלקם התחילו בלימודי השלמה לקראת התוכנית.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw