Doch Nesia 2022-2023 HEB for WEB

14 באוניברסיטה הפתוחה פועלים בשיתוף פעולה עם המחלקות האקדמיות שני גופים האחראים לפיתוח קורסים ולהוראתם: מורכב מהמחלקה לפיתוח תוכן וההוצאה לאור, היחידה לניהול פרויקטים דיקנט הפיתוח האקדמי וטכנולוגיות למידה אקדמיים, מרכז שה"ם (שילוב טכנולוגיות בהוראה מרחוק) והמחלקה לתכנון ולעיצוב פדגוגיה דיגיטלית. הדיקנט מוביל קידום וחדשנות בלמידה מקוונת ובפיתוח חומרי לימוד מודפסים ודיגיטליים. תהליך פיתוח הקורסים באוניברסיטה הוא מורכב ורב־ שלבי. לצד חברי וחברות הסגל האקדמי, מעורבים בו אנשי ונשות או"פ רבים מתחומי הטקסט, העיצוב, הווידיאו, התכנות, הפדגוגיה ועוד. מרבית הקורסים מבוססים על ספרים ועל חומרי למידה מודפסים ודיגיטליים. ספרי הלימוד של האו"פ הם תשתית לקורסים הנלמדים במרבית המוסדות להשכלה גבוהה בארץ. לצד החומרים המודפסים, גדל משנה לשנה היקפם של חומרי הלימוד המוצעים בפורמטים נוספים: קורסים מצולמים בווידיאו, תוכנות ולומדות. כל החומרים, טקסטואליים כוויזואליים, משולבים באתרי הקורסים, והם מוגשים לסטודנטים ולסטודנטיות במגוון שיטות המאפשרות לימוד עצמי מעניין ואפקטיבי. , אמון על הטיפול בכל הנושאים פרופ' אופיר מינץ־מנור , בראשות דיקן הלימודים האקדמיים דיקנט הלימודים האקדמיים הכלל־אוניברסיטאיים והעל־מחלקתיים הנוגעים ללימודים באוניברסיטה הפתוחה. הדיקנט אחראי לעיצוב מדיניות ההוראה, לגיבוש הנהלים, הכללים והתקנות המחייבים את הסטודנטים והסטודנטיות במהלך לימודיהם וכן לעיצוב של מתכונת ההנחיה בקורסים, לפתיחה של קבוצות לימוד ברחבי הארץ ולהדרכה והכשרה של סגלי ההוראה במחלקות השונות. פיתוח והוראה המחלקה למתמטיקה ולמדעי המחשב סמינר במדעי המחשב (אנגלית) סמינר במתמטיקה (אנגלית) המחלקה למדעי הטבע מעבדת מבוא בביולוגיה תאית נושאים נבחרים בגנטיקה וגנומיקה נושאים נבחרים בזואולוגיה מבט על "מסע הקורס" הקורסים באוניברסיטה הפתוחה מפותחים בידי חברות וחברי הסגל הבכיר ועל הוראתם מופקדים חברות וחברי סגל ההוראה. לאורך השנים בחנו דיקנט הפיתוח וטכנולוגיות למידה בשיתוף פעולה עם המחלקות האקדמיות את עדכניותם של חומרי הלימוד מעת לעת. פרויקט "מסע הקורס" שגובש במסגרת התוכנית האסטרטגית של האו"פ, מציע לראשונה תהליך בחינה שיטתי של הקורסים בתחומי הלימוד השונים, על כל היבטיהם - האיכות והעדכניות של חומרי הלימוד, איכות ההוראה וסביבת הלמידה הדיגיטלית. התחומים לבחינה נבחרים על ידי דיקן הפיתוח וטכנולוגיות למידה, דיקן הלימודים האקדמיים והמשנה לנשיאה לעניינים אקדמיים, ובשיתוף פעולה עם המחלקות האקדמיות. קורסים שפיתוחם הסתיים בתשפ"ג המחלקה לניהול ולכלכלה יסודות היזמות (תואר שני) מבוא להנדסת מערכות למנהלים (תואר שני) סמינר חדשנות בארגונים (תואר שני) סמינריון תזה (תואר שני) פני העוני: היבטים חברתיים וכלכליים המחלקה לסוציולוגיה, למדע המדינה ולתקשורת רדיו: סדנה והתמחות המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה היבטים פסיכוביולוגיים של לחץ וחרדה (תואר שני) זיכרון חזותי (תואר שני) מבוא לתכנות ניסויים וניתוח נתונים (תואר שני) סמינר דוקטורנטים: טכנולוגיות למידה (תואר שלישי) סמינר מחקר בפסיכולוגיה קוגינטיבית (תואר שני) סמינר מחקר בפסיכולוגיה קוגניטיבית ב (תואר שני) על מוח ונפש (תואר שני) עמדות ושכנוע (תואר שני) פסיכולוגיה במרחב הדיגיטלי (תואר שני) (תואר שני) 1 קולוקוויום בפסיכולוגיה קוגניטיבית (תואר שני) 2 קולוקוויום בפסיכולוגיה קוגניטיבית תפיסה חזותית גבוהה: התנהגות ומוח (תואר שני)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw