Doch Nesia 2021-2022 HEB - web

52 ספריים בשיתוף עם הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה); קבוצות התמחות להכשרה ולליווי של פרחי הוראה שנכנסו ללמד בבתי הספר; תהליך פיתוח מקצועי למפקחים ולמפקחות; יושבי ויושבות ראש הוועדות לקביעת אפיון וזכאות לתלמידי ולתלמידות החינוך , ועוד. 2018 המיוחד, בעקבות עדכון חוק החינוך המיוחד מערך לימודי החוץ (מעל"ה) אסכולות אסכולות, בית הספר ללימודים רב־תחומיים ולתרבות הדעת, חזר לפעילות שוטפת באולמות ברחבי הארץ, לאחר שנת לימודים מקוונים עקב מגפת הקורונה. עם זאת, לנוחות הקהל אשר עדיין חשש ממחלת הקורונה, הורחב השנה סדרות מקוונות. 18 האפיק ההיברידי של הפעילות ושודרו גם תוכנית תשפ"ב הקיפה את כל תחומי הדעת ואף נושאים בין־תחומיים, כגון היסטוריה ומוזיקה, חברה ואמנויות, פילוסופיה וקולנוע, וכן "מועדון אסכולות" שבו התארחו אנשי מפתח מכל תחומי התרבות והחברה בישראל. תוכנית הדגל "טרום בכורה בקולנוע" חזרה אל אולמות הקולנוע עם סרטים חדשים שהותרו להפצה. לצד הפעילות השוטפת של סדרות עיוניות וסיורים, התקיימו השנה גם שיתופי פעולה חדשים, כגון שמונה סמינרים בארץ ובחו"ל, סדרת מחול בשיתוף עם מרכז סוזן דלל ועוד. כמו כן התקיימו אירועים מיוחדים לקהל: "שונה־דומה־שונה, המציאות הישראלית החדשה שסועה וגם רקומה להפליא", "פורצים גבולות - על נקודות המפנה שמתחו והרחיבו את הרוח האנושית והישגיה", "סימני דרך - על האנשים ורעיונות שהטביעו חותם", ועוד. חשיפה חשיפה, בית הספר לאמנויות התקשורת והדיגיטל, קיים השנה את רוב פעילותו באופן מקוון וזכה לגידול ניכר במספר הנרשמים והנרשמות ברוב המסלולים והקורסים. חלק ממסלולי הלימוד אף נפתחו כמה פעמים בסמסטר. התכנים העדכניים, צורת הלמידה ואופיו של בית הספר הם יתרונות מכריעים במעבר ללמידה מקוונת ובמתן מענה נכון ואטרקטיבי לצו השעה. לימודים חוץ־אקדמיים קידום מקצועי של עובדי ועובדות הוראה היחידה לקידום עובדי ועובדות הוראה באוניברסיטה הפתוחה עוסקת בפיתוח מקצועי של מורים ומורות ושל בעלי ובעלות תפקידים שונים במערכת החינוך, ובהובלת תהליכים של חדשנות חינוכית וטכנולוגית, זאת בהתבסס על התשתית האקדמית הקיימת באוניברסיטה הפתוחה. במהלך שנת תשפ"ב למדו בעיקר בלמידה מקוונת עובדי ועובדות הוראה 4,100־ (סינכרונית וא־סינכרונית) כ קבוצות. בין התוכניות שפעלו בשנה זו: 185־ בכ תוכניות להכשרת מנהלי ומנהלות בתי ספר: נפתחו 0 שתי קבוצות של הכשרת פרחי ניהול בשיתוף עם מכון "אבני ראשה". תוכנית הכשרה נוספת נפתחה במתכונת הרצה למנהלי ומנהלות בתי ספר מכהנים שלא עברו הכשרה קודמת לניהול בית ספר. התוכניות משלבות למידה סדנאית ותהליכית, למידה מקוונת וכן התנסות מעשית בבית ספר וליווי אישי של כל פרח ניהול. תוכנית התאמה למקצועות הבריאות במערכת החינוך: 0 תוכנית התאמה לעובדי ועובדות הוראה ממקצועות הבריאות בשיתוף עם המחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה נפתחה לראשונה. התוכנית מוצעת למעוניינים ולמעוניינות להשתלב בעבודה במערכת החינוך במקצועות קלינאות תקשורת, טיפול באמנות, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה. מטרת התוכנית היא להקנות למטפלים ולמטפלות ידע מערכתי וכלים חינוכיים וטיפוליים לעבודתם הייחודית במסגרות החינוך השונות. קורס פיתוח מקצועי לאחראים ולאחראיות לתוכנית 0 "אקדמיה בתיכון" בבתי הספר העל־יסודיים: הקורס שנפתח לראשונה בשנת תשפ"ב הקנה למשתתפים ולמשתתפות בו מיומנויות וכלים להובלת תוכנית "אקדמיה בתיכון" בבתי הספר. הכשרה להטמעת תוכניות לימודים חדשות במגמות 0 קורסים בנושאים של הכשרה, 50־ הטכנולוגיות: התקיימו כ פיתוח ועדכון מקצועי במדעי המחשב, תקשוב וניהול עסקי, למורים ולמורות מתחומי המגמות הטכנולוגיות. תוכניות הכשרה נוספות ולימודי תעודה והעמקה: תוכנית 0 להכשרת מנהלי ומנהלות פנימיות בשיתוף עם המינהל לחינוך התיישבותי; תוכנית להכשרת רכזי הערכה בית

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw