Doch Nesia 2021-2022 HEB - web

41 אישרה המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) 2022 בפברואר לאוניברסיטה הפתוחה לפתוח תוכנית דוקטורט ראשונה בחינוך: טכנולוגיות במערכות למידה. אישור זה הופך את האו"פ לאוניברסיטה "מלאה", המעניקה תארים מרמת בוגר ועד לדוקטורט. הדוקטורט מתמקד בתחום של טכנולוגיות במערכות למידה, והוא משקף את הדנ"א של האוניברסיטה הפתוחה מאז . באישור המל"ג ייחוד זה מודגש. 1974 היווסדה בשנת ציינה יו"ר 2022 בפברואר 22־ בהודעה לעיתונות שנמסרה ב המל"ג שרת החינוך ד"ר שאשא ביטון: "תחום הטכנולוגיות ומערכות הלמידה הוא תחום שמתפתח בשנים האחרונות וחשיבותו רבה בכלל, ובמיוחד בעידן הקורונה הנוכחי, בכל הנוגע ללמידה מקוונת. האוניברסיטה הפתוחה היא מוסד בעל מוניטין בפיתוח טכנולוגיות למידה ובשימוש בהן, ועל כן המל"ג רואה חשיבות בקיומה של תוכנית מעין זו". אין ספק שהטכנולוגיות הדיגיטליות כיום משפיעות על כל תחומי חיינו, ובכלל זה על מערכות למידה מהגיל הרך עד לדוקטורט, וכן על כל מערכי ההדרכה והעבודה זרקור: תוכנית דוקטורט ראשונה באוניברסיטה הפתוחה צילום: איציק בירן במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי. האוניברסיטה הפתוחה היא אוניברסיטה מובילה בישראל בתחום של טכנולוגיות למידה, ויש לה כמה תשתיות מחקר מוצקות בתחום, בהן המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה, מרכז שה"ם, המעבדה ), המעבדה לפסיכולוגיה OMILab הפתוחה למדיה ולמידע ( ולחינוך ועוד. בשל מרכזיות הטכנולוגיות הדיגיטליות והשפעתן על כל רובד בחיינו, הביקוש ללימודי דוקטורט בתחום הנדון הולך וגדל משנה לשנה, הן בישראל והן בעולם. משבר הקורונה אף העצים את החשיבות של למידה מקוונת והוראה מרחוק במערכות למידה בכל רחבי העולם. אימוץ ההוראה המקוונת, באמצעות זום בעיקר, כהוראת שעה בתקופת הקורונה, גרם לעיוותים באשר לתפיסת איכויות ההוראה מרחוק. בספרות מנסים 2020 העוסקת בנושא ובכינוסים רבים בעולם מאז להדגיש את ההבדלים המהותיים בין הוראה מרחוק בזמן ) לבין הוראה ERT - Emergency Remote Teaching חירום ( מקוונת מתוכננת. רוב המרצים בהוראה מרחוק בזמן חירום העתיקו את ההוראה בכיתה להוראה באמצעות זום, ונבעו מכך לא מעט קשיים ובעיות. קורסים באוניברסיטאות הסטודנטים והסטודנטיות וסגל תוכנית הדוקטורט בחינוך: טכנולוגיות במערכות למידה.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw