Doch Nesia 2021-2022 HEB - web

34 נרשמה עלייה גם במספר תלמידי ותלמידות התיכון תלמידים ותלמידות 30 : שהוענקה להם תעודת הצטיינות תלמידים 68־ קיבלו תעודה ומלגת הצטיינות נשיאה ו 232־ ותלמידות קיבלו תעודה של מצטייני דיקן הלימודים. ל מתלמידי ותלמידות התוכנית הוענקו מטעם משרד החינוך תעודות ומלגות הצטיינות עבור הישגיהם בשנת תשפ"א, בטקס חגיגי שהתקיים בקמפוס ברעננה. באולימפיאדות בין־לאומיות למדעים זכו ארבעה תלמידי אקדמיה בתיכון במדליות זהב, כסף וארד. השנה הושקה תוכנית העילית "אודם" של משרד הביטחון, בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה, משרד החינוך, הטכניון, השב"כ, המוסד ורפאל. במסגרת התוכנית ילמדו תלמידות ותלמידי תיכון מצטיינים, בכיתות י-יב, אפיק מעבר ללימודי הנדסת חשמל בטכניון בד בבד עם לימודיהם התיכוניים, במסגרת פנימייה ייעודית שתוקם בקצרין. כחלק מיעד האוניברסיטה להגדיל את מספר התלמידות הלומדות מדעי המחשב, נפתחה השנה כיתה אקדמית ללימודי מדעי המחשב לתלמידות מצטיינות באולפנת טליה בירושלים. התלמידות לומדות לתואר במדעי המחשב ומשלבות לימודים להמרת בגרות במתמטיקה ובמדעי יחידות לימוד. 5 המחשב ברמת קבוצות ייעודיות לתלמידי ולתלמידות תיכון נפתחו השנה במתכונת למידה היברידית המשלבת מפגשי הנחיה מקוונים ומפגשי הנחיה פרונטליים. הקבוצות נפגשות בקמפוס רמת אביב וזוכות למעטפת תמיכה רחבה, הכוללת יועצת מלווה ותמיכה מינהלתית של צוות הקמפוס. השנה התקיימו אירועי חשיפה וקידום שונים: כינוסי חשיפה תלמידי ותלמידות 2,500־ מקוונים ארציים בהשתתפות כ תיכון, לצד כינוסי חשיפה פרונטליים בבתי ספר; יום עיון שנתי בשיתוף תוכנית קדם עתידים (במתכונת מקוונת) שבו נחשפו תלמידי ותלמידות תיכון מצטיינים מהפריפריה החברתית־גיאוגרפית להרצאות קצרות מתחומי תוכן שונים מפי מרצים ומרצות מהסגל הבכיר באו"פ; במסגרת שיתוף פעולה עם מינהל כוח אדם אקדמי טכנולוגי בצה"ל התקיימו כינוסי אקדמיזיציה (לדוחי שירות צבאי לצורך סיום התואר), היכרות עם תוכנית תלפיות, חיבור לתוכניות מיוחדות במפא"ת והשתתפות בתהליכי מיון ליחידות עילית. סטודנטים וסטודנטיות עם לקויות למידה מרכז אית"ן (אבחון, ייעוץ, תמיכה ונגישות) לסטודנטים ולסטודנטיות עם לקויות למידה, הפרעות קשב ועם מוגבלויות, סטודנטים וסטודנטיות שלמדו 3,887 ליווה בשנת תשפ"ב פניות חדשות, שמתוכן 1,714 באו"פ. בשנה זו התקבלו .916 הוכרו המרכז מציע מגוון שירותים לטובת סטודנטים וסטודנטיות עם לקויות למידה, החל משלב המלצות לאבחונים ובדיקתם ועד התאמה של דרכי סיוע. השירותים המוצעים הם: בדיקה בנוגע לבירור קשיים באבחון ונחיצות האבחון. 0 ייעוץ ייחודי וליווי אישי לשם העצמת סטודנטיות 0 וסטודנטים ויכולותיהם בלמידה אקדמית בשלבים שונים במהלך הלימודים, ובעיקר במצבי משבר. טיפול במקרים של קשיים אישיים מורכבים (מינהלתיים 0 ואקדמיים), מעקב אחר סטודנטים וסטודנטיות מתקשים ומציאת פתרונות יצירתיים שיאפשרו להם לקבל מענה. ליווי וסיוע בלמידה: הדרכה בלמידה אישית או קבוצתית, 0 ליווי וסיוע פרטני בלמידת קורסי אנגלית כשפה בין־ לאומית, והתאמות במרכזי הלימוד והנגשת חומרי לימוד. תהליך דינמי של התאמות בבחינות, בכל מתכונת 0 ההערכה. במסגרת המרכז פועל מל"ל (מרכז לאבחון לקויות 0 למידה) המבוסס על בחינות מת"ל (בחינות המרכז הארצי לבחינות ולהערכה לאבחון לקויות למידה). בשנת פונים. 603 הלימודים תשפ"ב אובחנו במכון התאמות מיוחדות להערכות חלופיות במקום בחינות 0 פרונטליות, לרבות לסטודנטים ולסטודנטיות הנמצאים בקבוצות סיכון מבחינת הידבקות בנגיף הקורונה. סטודנטים וסטודנטיות עם מוגבלויות סטודנטים וסטודנטיות עם 1,154 בשנת תשפ"ב למדו באו"פ סטודנטים 54 מוגבלויות (לחלקם יותר ממוגבלות אחת), מהם סטודנטים עם מוגבלות בראייה 66 , עם מוגבלות בשמיעה עם מגבלות פיזיות או מוטוריות, 233 ,) עיוורים 17 (מתוכם מתמודדי נפש. 378־ סטודנטים עם מחלות כרוניות ו 423 נוסף על כך, מטופלות במרכז קבוצות ייחודיות מרקע חברתי ומשפחתי קשה, נפגעי אלימות במשפחה ועוד, בשיתוף עם גורמי רווחה שונים.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw