Doch Nesia 2021-2022 HEB - web
33 פרופ׳ מוסטפא כבהא מכהן כממונה המוסדי לענייני סטודנטים וסטודנטיות מהחברה הערבית, לצידו של פרופ׳ אופיר מינץ־ מנור, דיקן הלימודים האקדמיים ויו"ר ועדת ההיגוי לנושא. צוות דיקנט הלימודים האקדמיים שוקד על בניית מתווה מקיף להנגשת ההשכלה הגבוהה לסטודנטים ולסטודנטיות מהחברה הערבית באוניברסיטה הפתוחה. המתווה ישמש גשר להשתלבות ההדרגתית של הסטודנטים והסטודנטיות במחלקות השונות, והוא מביא בחשבון את החסמים הכלליים שמלווים את הסטודנטים מהחברה הערבית באקדמיה הישראלית. האוניברסיטה שמה לה למטרה לטפח מצוינות והשתלבות של סטודנטיות וסטודנטים מהחברה הערבית במחלקות השונות באו"פ, בין היתר להגדיל את מספרם במחלקות למדעים מדויקים. לשם כך, הוחלט השנה על בניית מעטפת תמיכה בשבעה קורסים התחלתיים בתחום המתמטיקה, מדעי המחשב, הכלכלה והסטטיסטיקה. בקורסים אלו, תינתן תמיכה אקדמית רחבה בשפה הערבית לסטודנטיות ולסטודנטים מהחברה הערבית. החלטה נוספת שהתקבלה השנה היא להנגיש את פעילות "השעה השלישית" שניתנה בעבר בקמפוסים ובמרכזי לימוד ייעודיים בלבד, לכלל הסטודנטים והסטודנטיות מהחברה הערבית בקמפוסים השונים, כולל אלה שבחרו בלימודים מקוונים. סטודנטים וסטודנטיות יוצאי אתיופיה תוכנית הסיוע לסטודנטים ולסטודנטיות יוצאי אתיופיה מתמקדת בחיזוק מיומנויות אקדמיות ואישיות ובעידוד 525 ההתמדה בלימודים. בשנת תשפ"ב השתתפו בתוכנית סטודנטים 60 סטודנטים וסטודנטיות יוצאי אתיופיה, מתוכם וסטודנטיות חדשים. בזכות תוכנית ות"ת להרחבת הנגישות להשכלה גבוהה ליוצאי אתיופיה, משנת תשע"ח ועד השנה הוענק לכל סטודנט וסטודנטית יוצאי אתיופיה באו"פ סיוע פרטני בתהליכי הלמידה, סיוע תוכן מצד מנחים של האו"פ, סיוע פרטני מקיף באנגלית וכן ליווי אישי. אף שתוכנית הות"ת הסתיימה, האוניברסיטה הפתוחה ממשיכה במתן סיוע כלכלי ותמיכה לסטודנטים ולסטודנטיות יוצאי אתיופיה שהחלו את לימודיהם במסגרת התוכנית, עד לסיום התואר. סטודנטים וסטודנטיות חדשים מקבלים את מעטפת הסיוע מהאו"פ ואת המלגות מתוכנית מרום. סטודנטים וסטודנטיות חרדים התוכנית לשילוב ולליווי סטודנטים וסטודנטיות חרדים באו"פ מופעלת בידי צוות ייעודי בהובלה של ועדת היגוי מוסדית. התוכנית תומכת בסטודנטים ובסטודנטיות מהחברה החרדית ומציעה להם ליווי אישי המנגיש למענם מידע על השירותים השונים הניתנים באו"פ (מלגות, ייעוץ, הכרה בלימודים קודמים, סדנאות מיומנויות למידה ותמיכה בלימודי אנגלית). נוסף על כך, מתבצעים הנגשה ועידוד פנייה למשאבים חיצוניים העומדים לרשות הסטודנטים והסטודנטיות החרדים (מלגות, תגבורים בלימוד אנגלית ועוד). סטודנטים 2,942 בשנת הלימודים תשפ"ב למדו באו"פ לעומת שנת תשפ"א. 8% וסטודנטיות חרדים - גידול של זיהוי הסטודנטים והסטודנטיות מבוסס על הגדרת הלמ"ס, שמתבססת על סוג מוסד הלימודים שבו למדו הסטודנטים והסטודנטיות בתקופת התיכון. השנה פעלו כמה קבוצות מובנות של תלמידות סמינר חרדי בתחומי מדעי המחשב, מדעי החברה וכלכלה וניהול בשלושה סמינרים חרדיים בירושלים, וכן פעלו קבוצות מובנות בפסיכולוגיה ובמדעים בהדגשת מדעי המחשב בסמינר חרדי באשקלון. כמו כן, נפתחה לראשונה מסגרת של תוכנית "תחומים" בירושלים, המשלבת לימודים אקדמיים במדעי המחשב עם המשך לימודים בישיבה. תלמידי ותלמידות תיכון מספר תלמידי ותלמידות התיכון הלומדים באוניברסיטה הפתוחה עולה מדי שנה. בשנת תשפ"ב למדו לימודים תלמידי ותלמידות תיכון מכיתות ו-יג, 2,729 אקדמיים לתואר לעומת שנה קודמת. נתון זה כולל דוחי שירות 7% עלייה של מהתלמידים והתלמידות 2,128 . צבאי במסלול אקדמיזציה לומדים בתכנית "אקדמיה בתיכון" וממירים בחינות בגרות בקורסים אקדמיים. התוכנית, בשיתוף עם משרד החינוך, שציינה השנה עשור לפעילותה, מאפשרת לימודים לתואר ראשון בתמיכת בית הספר ומשרד החינוך, והמרת בחינות בגרות בקורסים של מקצועות לימוד. בשנת תשפ"ב 18־ האו"פ, באחד או יותר מ תלמידי ותלמידות תיכון. 1,386 הצטרפו לתוכנית
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw