Doch Nesia 2021-2022 HEB - web

27 מהמחלקה למדעי הטבע והחיים זכה ד"ר אייל וורגפט "Advancing במענק מחקר מטעם משרד האנרגיה, בנושא: Israel towards a low greenhouse gasses emission power . production" מהמחלקה להיסטוריה, לפילוסופיה פרופ' אופיר מינץ־מנור ולמדעי היהדות זכה במשותף עם חוקר מהטכניון במענק מחקר מטעם משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, בנושא: "זיהוי אוטומטי של לשון פיגורטיבית בלשון העברית לדורותיה". מהמחלקה לספרות, ללשון ולאמנויות ד"ר נורית מלניק זכתה במשותף עם חוקר מהאוניברסיטה העברית במענק מחקר מטעם משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, בנושא: "התחקות חישובית אחר ההיבט היצירתי בשפה". מהמחלקה להיסטוריה, פילוסופיה ומדעי ד"ר זף סגל היהדות, זכה במענק מחקר "היוב־לודולף" מטעם אוניברסיטת ארפורט, בנושא: "מפות בתנועה: הופעת הניידות בקרטוגרפיה המודרנית". מהמחלקה למתמטיקה ולמדעי המחשב ד"ר דרור פריד זכה במשותף עם חוקר ממכון וולקני במענק מחקר מטעם משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בנושא: "השבחה של אויב טבעי באמצעות ניטור מבוסס בינה מלאכותית". מהמחלקה לסוציולוגיה, למדע המדינה ד"ר אור קרסין GIF (The German ולתקשורת זכתה במענק מחקר מטעם "Regulating the Circular ), בנושא: Israeli Foundation . Economy and Plastics in the OECD World" מהמחלקה למדעי הטבע והחיים זכה פרופ' עפר ריעני במשותף עם חוקר מאוניברסיטת בן־גוריון בנגב במענק מחקר מטעם רשות החדשנות/מסלול הכוונת ידע אקדמי, בנושא: "שימוש בשמן חוחובה ומקורות מתחדשים להכנת תוצרים בעלי ערך מוסף באמצעות זרזים 'רדומים'". מהמחלקה למדעי הטבע והחיים זכה פרופ' עפר ריעני ,) ISF-NSFC במענק מחקר במסלול של שת"פ עם סין ( בנושא: "הסעה סלקטיבית של יוני כלוריד בעזרת מערכות מולקולריות המבוססות על שלד במבוסאוריל". מהמחלקה למדעי הטבע והחיים זכה פרופ' איגור רכינוב במשותף עם חוקר מאוניברסיטת בן־גוריון בנגב ועם חוקר "Ultraviolet מקמ"ג במענק מחקר מטעם קרן פזי, בנושא: . intracavity laser absorption spectroscopy" להלן תיאור קצר של שניים מן המחקרים שזכו השנה במימון מקרנות תחרותיות חיצוניות: , מענק בנושא: "תפיסות של גבריות פרופ' יצחק ברקוביץ ואבהות וחוויות ממשק עבודה־משפחה בקרב מנהיגי בתי ספר גברים עם ילדים צעירים: חקירה איכותנית". אף על פי שבמערב, וגם בישראל, כוח ההוראה הוא נשי ברובו, גברים במערכת החינוך דומיננטיים בתפקידי מנהיגות במידה רבה יותר מכוחם בהוראה. עם זאת, בעוד היבטים מגדריים הקשורים לנשים בתפקידי ניהול בחינוך נחקרו, עד לאחרונה כמעט שלא נחקרו התפיסות המגדריות של מנהלים גברים במערכת החינוך, הקשורות לעבודה ולבית. עקב כך, התפיסות של מנהיגי בתי ספר גברים בנוגע לגבריות ואבהות נותרו עלומות למדי. זאת ועוד, גם ההשפעה של משבר הקורונה על תפיסות אלו לא נחקרה. נוסף על כך, בספרות הארגונית תפיסות של גבריות ואבהות נקשרות לאינטראקציות שליליות (כגון קונפליקטים) וחיוביות (כגון העשרה) בין עבודה למשפחה, אך בקרב מנהיגי בית ספר נחקרו אינטראקציות שליליות בלבד. לפיכך, פרויקט מחקר זה יבחן את מגוון המשמעויות שמנהיגים בבתי ספר, שהם אבות לילדים צעירים, מייחסים לזהותם הגברית־אבהית, וזאת במטרה להבין את האינטראקציות הקשורות לתפקידיהם בעבודה ובבית. המחקר יהיה איכותני באופיו ויחקור את החוויות הסובייקטיביות של המשתתפים. המשתתפים יהיו מנהיגים בבתי ספר (מנהלים, סגני מנהלים, רכזי שכבה, רכזי מקצוע . הנתונים ייאספו 11 וכו') שלהם ילדים צעירים עד גיל באמצעות ראיונות מובנים למחצה, ונתוני הראיונות ינותחו באמצעות ניתוח תמטי. פרויקט המחקר יתרום להרחבת הידע על מגדר ועל ממשקי משפחה־עבודה בתחום מינהל החינוך שבו המחקר על היבטים מגדריים דל. , מענק משותף עם חוקר מהאוניברסיטה ד"ר נורית מלניק העברית בירושלים, בנושא: "התחקות חישובית אחר ההיבט היצירתי בשפה". מטרתו העיקרית של המחקר היא לזהות ולאפיין את ההיבט היצירתי בשימוש בשפה בעזרת כלים חישוביים עדכניים. אף שעל פי התיאוריה הדקדוק תומך ביצירה של אין־סוף משפטים שונים, אנו ננקוט גישה מונחית נתונים כדי לבחון את מידת היצירתיות כפי שהיא מתבטאת בשימוש הלשוני

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw