Doch Nesia 2021-2022 HEB - web

24 פעילות המכון בשנה האחרונה כללה: חמושים בלגיטימציה הוצאה לאור של ספר ערוך 0 מדיניות ציבורית בעידן הוצאה לאור של ספר ערוך 0 המידע יום עיון בנושא "השלכותיה החברתיות של תפיסת 0 ההפעלה החדשה בצה"ל" סדנאות קיץ מתודולוגיות לחוקרים ולחוקרות ולתלמידי 0 ולתלמידות מחקר המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה המרכז לחקר חדשנות בטכנולוגיות למידה בראשות פרופ' דורית אולניק־שמש הוא גוף המחקר של האוניברסיטה הפתוחה שעוסק בבחינת שילוב של טכנולוגיות חדשניות בתהליכי הוראה ולמידה. המכון פועל לעידוד מחקרים של חברים וחברות בסגל האוניברסיטה, אשר ישפרו את ההבנה של תהליכי ההוראה והלמידה בסביבות עתירות טכנולוגיה, ואת שילובן של טכנולוגיות חדשניות בהוראת קורסים באקדמיה בכלל ובאו"פ בפרט. המכון הוקם בשנת חברי וחברות סגל מהמחלקות 40־ ופעילים בו כיום כ 2010 השונות באו"פ, וכן עמיתת מחקר. המרכז פועל בשיתוף פעולה הדוק עם מרכז שה"ם. נתח נכבד ממשימתו הוא תרומה לגיבושה של קהילת חוקרים וחוקרות ישראלית המקיימת קשר הדוק בין חבריה, ולשם כך המכון יוזם פעילות אקדמית מגוונת שוטפת הכוללת סמינרי מחקר, ימי עיון וכינוסים. במהלך שנת תשפ"ב ערך המכון שני ערבי עיון לקהל הרחב, וכן נערכו שישה מפגשים סמינריוניים, שבהם הציגו את מחקריהם חברי וחברות המכון וחוקרים וחוקרות אורחים. חלק מהמפגשים היו מקוונים. להלן דוגמאות למחקרים הנערכים בימים אלה במכון: אבידוב־אונגר, א', חדד, ש', שמיר־ענבל, ת' ובלאו, 0 תהליכי פיתוח מקצועי של מורים בשלבי קריירה א', שונים ובתקופות שונות של מגפת הקורונה , חוסן ותפיסה עצמית אולניק־שמש, ד' והיימן, ט' 0 כגורמים מתווכים בקשר בין קורבנות לבריונות ותחושת רווחה בקרב מתבגרים , כשהקשר פוגש בידע בחינוך פרופסיונלי בכר, א' 0 אוניברסיטאי: גורמים ארגוניים המעצבים קוהרנטיות של תוכניות לימודים בהכשרת מורים ועובדים סוציאליים , מיומנויות של וייסר, א', קלמן, י', קנט, כ' ורביד, ג' 0 אנליטיקות מידע: זיהוי, מדידה והערכה , תפיסת עוצמתן של זילבר־ורוד, ו', אלפון, א' ואמיר, נ' 0 הפסקות פרוזודיות בשלושה מצבים: שתיקה מפורשת, שתיקה מרומזת וללא שתיקה , כימיה חישובית בקורסים לתואר ראשון - טובי־ערד, ע' 0 שיקולים פדגוגיים ואתגרי הוראה , כספי, א', סייג, מ', גרוס, מ', ויינשטיין, צ' ואתגר, ש' 0 השפעת ערכים אישיים וערכים המיוחסים לשולח המסר על הסיכון לפישינג , היבטים חברתיים־רגשיים סידי, י' ועשת־אלקלעי, י' 0 והיבטים קוגניטיביים של למידה מקוונת במהלך מגפת הקורונה , הוראת אוריינות קספרסקי, ר', בלאו, א' ובן־יהודה, ג' 0 דיגיטלית: האם נקודות המבט של המורים עולות בקנה אחד עם הפדגוגיה שלהם בפועל בכיתות? , אילו אסטרטגיות שמיר־ענבל, ת', בלאו, א' וחדד, ש' 0 פדגוגיות נפוצות בהוראה מרחוק בעת חירום? הצלבת נקודות מבטם של מורים ורכזי תקשוב בית ספריים 2022 כנס צ'ייס כנס צ'ייס "האדם הלומד בעידן הדיגיטלי", הכנס המרכזי בישראל לחקר טכנולוגיות למידה, הוא זירת מפגש ובמה להצגת עבודות ודיון בין חוקרים וחוקרות ומומחים ומומחיות העוסקים בחדשנות ובטכנולוגיות למידה. הכנס שנערך בהובלת המרכז לחקר חדשנות, תורם 2006 באו"פ מאז לגיבושה של קהילת חוקרים וחוקרות ישראלית בתחום של טכנולוגיות למידה, ולמיצוב האו"פ כגוף מוביל במחקר ובהטמעה של טכנולוגיות בתחום זה. התקיים בחודש פברואר, ובעטיה של מגפת 2022 כנס צ'ייס חוקרים 300־ הקורונה, נערך באופן מקוון. השתתפו בו כ וחוקרות, סטודנטים וסטודנטיות ואנשי ונשות מקצוע. מרצים מוסדות מחקר והשכלה גבוהה הִרצו בכנס. 15־ ומרצות מ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw