Doch Nesia 2021-2022 HEB - web

19 פעילויות לסטודנטים ולסטודנטיות הפורמט המקוון אִפשר למספר רב של סטודנטים 0 וסטודנטיות להשתתף במפגשים השונים שהוצעו סטודנטים וסטודנטיות חדשים השתתפו 4,270־ השנה. כ סטודנטים 1,580־ במפגשי פתיחת הסמסטר המקוונים; כ וסטודנטיות נרשמו לסדנה "לקראת למידה בקורס מקוון" 1,970־ שנועדה לשפר כישורי למידה בסביבה מקוונת; כ סטודנטים וסטודנטיות השתתפו בסדנאות הכתיבה מפגשי הדרכה 1,300־ השונות; וכמו כן התקיימו יותר מ אישית במיומנויות למידה שונות. מעבר לכך, בסוף כל סמסטר הוצעו מפגשי הכנה לסטודנטים ולסטודנטיות לקראת הבחינות בהערכה חלופית שזכו להיענות מרשימה. מרבית הפעילויות הוצעו בעברית ובערבית. צוות המדריכים והמדריכות בלמידה סייע רבות במיזמים 0 חברתיים לקידום אוכלוסיות מיוחדות, כגון מיזם "הזדמנות שנייה" שהוצע ביפו לנשים מהחברה הערבית, סיוע בהדרכות לסטודנטים ולסטודנטיות ערבים ממזרח ירושלים וכן סדנאות והדרכות לסטודנטיות חרדיות. בשנה האחרונה הושקעו מאמצים רבים בפיתוח מענה 0 למיומנויות כתיבה אקדמית מתקדמת לסטודנטים בשלבי הסיום של התואר הראשון או בתואר שני. למשל: סדנה לשיפור מיומנויות כתיבה בתואר שני וסדנה לקריאת עלתה 2022 מאמר אקדמי באנגלית. כמו כן, באוגוסט לאוויר גרסת בטא של מרכז ההדרכה המקוון לכתיבה אקדמית. המרכז מציע לסטודנטים ולסטודנטיות בשלבים המתקדמים של התואר מידע, כלים ושירותים ייעודיים שיסייעו להם בפיתוח מיומנויות כתיבה אקדמית. בשיתוף עם המחלקה לספרות, ללשון ולאמנויות, פותח 0 הקורס האקדמי החדש "קריאה וכתיבה אקדמית למדעי החברה עם גישור מערבית לעברית", שנכנס לתוכנית הוראה החל מסמסטר אביב תשפ"ב. הקורס נועד לבסס את כישורי הלמידה הנדרשים בקרב סטודנטים וסטודנטיות חדשים מהחברה הערבית הנמצאים בתחילת דרכם אל התואר, תוך כדי חיזוק שליטתם בשפה העברית. אפיקי מעבר אפיקי מעבר מאפשרים למעוניינים להתחיל את הלימודים לתואר ראשון באו"פ (ללא דרישות סף של ציון פסיכומטרי או תעודת בגרות). הצלחה במקבץ קורסים בהתאם לדרישות אפיק המעבר מאפשרת לבחור בין השלמת תואר באו"פ לבין מעבר לאוניברסיטה אחרת להשלמת התואר. השנה נוסף אפיק מעבר למערך אשכול לימודים רב־תחומיים במסלול חד־חוגי באוניברסיטת חיפה. הקמפוסים של האוניברסיטה הפתוחה בהתאם לתוכנית האסטרטגית של האוניברסיטה הפתוחה, פוצל השנה מינהל שירותי הוראה לשניים: מנש"ה - מינהל שירותי הוראה; ומרו"ם - מינהל מרחבים. המינהל החדש, מרו"ם, פעל ליצירת מרחבים גיאוגרפיים בהתאם לקמפוסים של האוניברסיטה הפתוחה ברחבי הארץ. נקבע כי לכל קמפוס יוגדר מרחב גיאוגרפי שהוא אחראי לו ובו יפעל ליצירת שיתופי פעולה עם גורמים כמו חברות, עמותות ועיריות הקיימים בסביבת פעילותו. בית הספר לשלטון מקומי בשיתוף 2013 בית הספר לשלטון מקומי הוקם בשנת פעולה בין המרכז לשלטון מקומי ובין האוניברסיטה הפתוחה, במטרה לעודד השכלה גבוהה בקרב עובדי ועובדות הרשויות המקומיות. רשויות, 75־ בבית הספר לומדים סטודנטים וסטודנטיות מכ ממג'דל שמס בצפון ועד אילת בדרום, בעיקר לתואר ראשון במדעי החברה והרוח, בשילוב דיפלומה בלימודי שלטון מקומי. נוסף על לימודים לתואר ראשון, לומדים בבית הספר סטודנטים וסטודנטיות בתוכנית לתואר שני בממשל ומדיניות ציבורית. אל בימת טקסי הבוגרים עלה בקיץ האחרון מספר שיא של בוגרים ובוגרות תואר ראשון ושני במסגרת בית 200־ מעל ל מכלל הבוגרים והמוסמכים של 5%־ הספר. זהו שיעור של כ האו"פ בשנה זו.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw