Doch Nesia 2021-2022 HEB - web

17 פיתוח טכנולוגיות למידה סביבת הלמידה , ובשמה החדש Opal השנה שודרגה סביבת הלמידה . בכל אתרי הקורסים הוטמעו אנליטיקות Smart Opal למידה המאפשרות להציג את נתוני הלמידה בממשק המשתמש, כך מתאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות מעקב עדכני אחר קצב התקדמותם, ולסגלי ההוראה ניתן מבט איטרגרטיבי על התקדמותם של הסטודנטים והסטודנטיות גם גרסה המיועדת לקורסים Smart Opal בקורס. למערכת בשפה האנגלית. אנליטיקות למידה מערכת אנליטיקות למידה כוללת איסוף, מדידה, ניתוח והצגה של דפוסי למידה בסביבות המקוונות, במטרה לשפר את ההוראה, את הלמידה ואת התכנים באתרי הקורסים. המערכת מציגה מידע על דפוסי הלמידה של הסטודנטים והסטודנטיות (היקף הכניסות לאתרים, היקף ההשתתפות במפגשים המקוונים, היקף צפיות בהקלטות ועוד), המשקף את פעילותם באתרים. השנה נוספו שני ערוצי תמיכה בסטודנטים ובסטודנטיות: אנושי ואוטומטי. בערוץ האנושי מתבצעות על ידי סגל ההוראה פעולות תמיכה מותאמות אישית לכל סטודנט וסטודנטית. בערוץ האוטומטי נשלחות פניות מתודיות לסטודנטים ולסטודנטיות. כך, למשל, אם המערכת מזהה כי לא נרשמה כניסה לאתר הקורס במשך שבועיים רצופים, תשלח על כך תזכורת לסטודנט או הסטודנטית. אתרי הקורסים מיליון ביקורים באתרי 10.2־ לאורך השנה נרשמו למעלה מ הקורסים של האוניברסיטה הפתוחה, כשהממוצע עומד על אלף כניסות ביממה. התקיימו השנה בסך 28־ למעלה מ שעות 89,500 מפגשים מקוונים במשך 32,380 הכול מהסטודנטים והסטודנטיות בסמסטר סתיו 80%־ שידור. כ בסמסטר אביב תשפ"ב בחרו ללמוד באופן 75% תשפ"ב ו־כ מקוון. פיתוח קורסים במודל של רצפי למידה מקוונים מהקורסים במודל של רצפי 70% במהלך תשפ"ב פותחו מתוכם הושלם תהליך הפיתוח. מדוח 44־ למידה מקוונים. ב מחקר שערכה המחלקה להערכה על סמך דיווחים של סטודנטיות וסטודנטים, עולה כי לקורסים שפותחו 1,400־ כ במודל הרצפים שורת יתרונות בולטים, כמו מעורבות בסביבת הלמידה, שיפור ניכר בארגון הלמידה וחוויית משתמש עצמאית ומוצלחת יותר. קידום חדשנות באמצעות מיזמים ניסויים מתוך חשיבה ארוכת־טווח על הוראה מקוונת הושקו השנה כמה מיזמים חדשים: מיזם קריאה דיגיטלית שמטרתו לעודד קריאה של 0 חומרי הקורס גם בפורמט דיגיטלי. במסגרת ההרצה שולבו קוראים דיגיטליים ייעודיים, כגון אפליקציית "עברית" ו"קורטקסט". קוראים אלה מאפשרים קריאה אקטיבית של חומרי הקורסים, על ידי הוספת הערות והדגשות, ביצוע חיפוש ועוד. הקריאה יכולה להתבצע גם ממכשירים אישיים (ניידים, קוראים ייעודיים וכדומה). למידה שיתופית המבוססת על טקסטים: מיזם הבוחן 0 אפשרות של שיח שיתופי א־סינכרוני על גבי טקסטים Hypothesis וחומרי קריאה בקורסים. נבחר כלי בשם שמותקן כתוסף לדפדפן ומאפשר לסטודנטיות ולסטודנטים להוסיף הערות שיתופיות או הערות אישיות סיכומיות על גבי מאמרים וקטעי קריאה - בתוך סביבת הלמידה ומחוצה לה. לצד המיזמים החדשים, התרחב השנה מיזם מטלות אופל, המאפשר לקיים בתוך סביבת הלמידה הערכה מעצבת, תרגול ולמידה מסוגים שונים ובכלים מגוונים (בחנים, פורום, מילון וכדומה). המיזם גדל והתרחב, והוא פועל כיום קורסים שלומדים בהם אלפי סטודנטיות 50־ בלמעלה מ וסטודנטים.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODc3OTcw